Filmy

Mały jubileusz nowej Skody Superb

Škoda wyprodukowała już 100 000 sztuk najnowszej generacji swojego flagowego modelu. Jubileuszowy egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Kvasinach. Wynik ten osiągnięto na przestrzeni niewiele ponad roku – jego produkcja rozpoczęła się w marcu 2015 roku. Od momentu wejścia na rynek modelu Superb w roku 2001, Škoda sprzedała już w sumie 850 000 sztuk trzech generacji swojej flagowej konstrukcji.

„Wynik osiągnięty przez ten zaawansowany, nowoczesny model jest świadectwem wybitnych kompetencji fabryki w Kvasinach i jej wszystkich pracowników” – oznajmia Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škody, odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Nazwa Superb reprezentuje jeden z najlepszych i najbardziej udanych modeli klasy średniej. Trzecia odsłona podtrzymuje sukces poprzedników i będzie go kontynuowała przez następne miesiące i lata”.

Od początku produkcji w marcu 2015 r. nowa Škoda Superb manifestuje nowy, emocjonalny wymiar marki swoją stylistyką. Była przełomowa pod względem designu i technologii. Nigdy wcześniej w modelu tym nie wykorzystano tak wielu rozwiązań „Simply Clever” i nie wygospodarowano aż tyle miejsca dla kierowcy, pasażerów i ich bagażu.

O jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa dba szeroki wachlarz zaawansowanych systemów wspomagających przejętych z klasy wyższej, jeszcze więcej uwagi zwrócono także na kwestie komfortu i ochrony środowiska. Sukces tego modelu został poparty nie tylko nieustającą falą zamówień napływających z całego świata, ale i przyznaniem licznych nagród przez niezależnych specjalistów, w tym także prestiżowej „Red Dot Award” za najwyższą jakość designu i tytuł Samochodu Roku w wielu europejskich krajach.

Od roku 2001 model Superb stoi na samym szczycie gamy modelowej czeskiej marki. Nawiązuje on do wspaniałych tradycji reprezentacyjnych, pożądanych limuzyn z Mladá Boleslav z początku wieku. Model Laurin & Klement FF pochodzący z 1907 roku był pierwszym ośmiocylindrowym samochodem w Europie Środkowej.

W latach 20. pierwszy prezydent Czechosłowacji Tomáš Garrigue Masaryk jeździł luksusową limuzyną Škoda Hispano-Suiza. Škoda 860 była imponującym widokiem na ulicach miast na początku lat 30. Rok 1934 przyniósł pierwszy model ze słowem Superb w nazwie: była to Škoda 640 Superb.

67 lat później, w roku 2001, Škoda Superb raz jeszcze stanęła na szczycie gamy modelowej marki. Od tego czasu klienci doceniają charakter modelu, na który składa się ponadprzeciętna ilość miejsca w kabinie, ponadczasowo elegancki design, nowoczesna, sprawdzona technologia, wysoki poziom komfortu, maksymalne bezpieczeństwo, doskonała funkcjonalność i wyjątkowo korzystna cena, która wyniosła Superba do rangi synonimu najwyższej jakości z Republiki Czeskiej. Pierwsza generacja produkowana w latach 2001–2008 była klasyczną limuzyną, wyznaczającą nowe standardy, szczególnie w zakresie przestronności. Druga generacja zaprezentowana została w roku 2008 i przyniosła nowe, funkcjonalne rozwiązania, więcej nowoczesnych technologii i atrakcyjny ponadczasowy design. Od 2009 roku model oferowany jest także jako pojemne kombi. Najnowsza generacja tej wersji zjeżdża z taśm produkcyjnych od czerwca 2015 roku.

Przed produkcją najnowszej Škody Superb, producent poczynił w fabryce w Kvasinach ogromne inwestycje w technologie, montaż i logistykę. Nowy dział nadwozi sam w sobie pochłonął 1,7 miliarda koron czeskich (ok. 227 milionów złotych). Teraz obiekt w Kvasinach przygotowywany jest do nowej kampanii modelowej w segmencie SUV.

Do 2018 roku Škoda chce zainwestować łącznie kolejne 1,15 miliarda złotych i stworzyć kolejne 2 000 miejsc pracy. Wydajność zakładu będzie stopniowo zwiększana do 280 000 samochodów rocznie. W Kvasinach znajduje się jedna z trzech fabryk Škody w Republice Czeskiej. Pracuje tam obecnie ponad 5 000 osób, co czyni Škodę jednym z największych pracodawców w regionie kraju hradeckiego.

Ostatnie artykuły