Filmy

Fiat Professional daje rabaty

Marka Fiat Professional, lider rynku z 19-procentowym udziałem, właśnie obniżyła ceny swoich najpopularniejszych samochodów z nowymi silnikami Euro 6. Od października model Fiorino jest tańszy aż o 14 %, ceny Doblò Cargo spadły o 15 %, a przy zakupie bestsellerowego Ducato, od 10 lat numeru jeden na rynku, teraz klienci zaoszczędzą aż 18 %.

Fiat Fiorino to najmniejszy model dostawczy w gamie Fiat Professional, który po sprzedaży 370 tys. egzemplarzy, w tym roku doczekał się nowej generacji. Debiutujący model jest wyposażony w silniki Euro 6, ma odnowioną stylistykę oraz wszelkie cechy pozwalające na umocnienie pozycji w segmencie małych samochodów dostawczych. Nowy Fiorino dostępny jest w dwóch konfiguracjach: Cargo oraz Kombi i w trzech wersjach wyposażenia: Base, SX i Adventure. W nowym, niższym cenniku Fiat Fiorino Cargo Base z silnikiem 1.4 77 KM kosztuje od 32.600 złotych netto, a 5-osobowe Kombi Base z taką samą jednostką napędową - 35.950 złotych netto.

Czwarta generacja Dobló Cargo potwierdza niezwykłe zalety dotychczasowego modelu, wprowadzonego na rynek w 2000 roku i sprzedanego w ilości ponad 1,4 miliona sztuk. Dzięki ładowności wynoszącej do 1 tony oraz pojemności ładunkowej do 5,4 m3, Dobló Cargo ma niesamowite możliwości transportowe, a ponadto oferuje gamę silników gwarantujących niskie spalanie i koszty obsługi i aż cztery wersje nadwozia (Cargo, podwozie przeznaczone do adaptacji, Work-up z fabryczną skrzynią oraz 5-osobowe Kombi z homologacją ciężarową). Jesienna cena Dobló Cargo Pianale z jednostką 1.4 77 KM zaczyna się już od 42.100 zł netto, a wersji Cargo Base z takim samym silnikiem 1.4 95 KM – 43.000 zł netto.

Fiat Ducato, od 10 lat lider samochodów dostawczych w Polsce, jest produkowany nieprzerwanie od 1981 roku w fabryce Sevel we włoskim Val di Sangro. Model Ducato doczekał się sześciu generacji i przeszło 2,6 miliona sprzedanych egzemplarzy, pozostając wzorcem w swojej kategorii. Dostępny w wersjach Kabina do zabudowy, Furgon do transportu towarów oraz Kombi i Panorama do przewozu osób, oferuje pięć wariantów rozstawu osi, sześć wariantów długości i cztery opcje silnikowe. W nowym, niższym cenniku Kabina 290, z rozstawem osi 3 000 mm i silnikiem 2.3 MultiJet II 130 KM, kosztuje już od 75 900 zł netto. Czterodrzwiowy Furgon 290, z rozstawem osi 3 000 mm i 2.0 MultiJet II 115 KM, jest dostępny od 76.000 zł netto, a częściowo przeszklone, przeznaczone do przewozu osób Kombi 290-5, z rozstawem osi 3 000 mm, napędzane jednostką 2.3 MultiJet II o mocy 150 KM, kosztuje od 109.850 zł netto.

Nowością w gamie Ducato do zabudowy jest wersja Kabina L5 z nowym, długo oczekiwanym rozstawem osi wynoszącym 4 300 mm. Auto zapewnia zwiększone możliwości zabudowy, przy masie zaledwie o 5 kg większej od krótszej o 265 mm wersji L4 i poprawionym rozłożeniu nacisków na poszczególne osie pojazdu. Nowa wersja Ducato Kabina wyposażona jest w sprawdzone silniki Euro 6 o pojemności 2.3 litra wykonane w technologii Multijet II LPEGR.

Sprawdzona strategia Fiat Professional, oparta na zasadzie „Optymalnego Wyboru Silnika” (One Mission-One Engine), jest teraz dostępna z homologacją Euro 6 w technologii LPEGR (Low Pressure Exhaust Gas Recirculation, czyli z niskociśnieniowym zaworem EGR). Rozwiązanie to zostało zastosowane we wszystkich silnikach dla wersji Ducato z homologacją N1. W odróżnieniu od wykorzystywanego przez innych producentów samochodów dostawczych w tym segmencie systemu SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna), technologia LPEGR nie wymaga stosowania wodnego roztworu mocznika, popularnie znanego, jako AdBlue®. Efektem zastosowania LPEGR jest uzyskanie zdecydowanie niższej temperatury spalin pochodzących z recyrkulacji, co przekłada się na znacząco mniejszą ilość tlenków azotu NOx wydzielaną w komorze spalania, ograniczenie emisji cząstek stałych i wyższą sprawność turbosprężarki, co z kolei przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Silnik 2.3 Multijet II LPEGR 180 KM.
Ten silnik zastąpił dobrze znaną jednostkę o pojemności 3.0 i jest obecnie najmocniejszą opcją w gamie Ducato Euro 6. Charakteryzuje się taką samą mocą (177 KM) i momentem obrotowym (400 Nm), jednak dzięki zmniejszeniu pojemności, jego masa zmniejszyła się o 40 kg w stosunku do silnika 3.0. W jednostce wprowadzono szereg zmian konstrukcyjnych: zastosowano nowe, wzmocnione tłoki, wał korbowy oraz łożyska, nowy kolektor wydechowy oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki temu nowy silnik zużywa nawet o 19 procent mniej paliwa przy niezmienionych osiągach w stosunku do jednostki 3.0. Jednostka jest uzupełniona jest o znaną, ostatnią wersję skrzyni biegów z silnika 3.0.

Silnik 2.3 Multijet II LPEGR 150 KM.
W porównaniu do wersji Euro 5+ silnik ten charakteryzuje się o 3 % niższym zużyciem paliwa i o 9 procent wyższym momentem obrotowym, który teraz wynosi 380 Nm w stosunku do 350 Nm w wersji Euro 5+. Zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie zbliżonym do silnika o mocy 130 KM. Podobnie jak wersja 180-konna, jednostka ta jest uzupełniona jest o znaną, ostatnią wersję przekładni z silnika 3.0.

Silnik 2.3 Multijet II LPEGR 130 KM.
W porównaniu do wersji Euro 5+ zużycie paliwa zostało zredukowane o 3 procent. Silnik ten, jako jedyny został wyposażony w turbosprężarkę o stałej geometrii, z zaworem obejściowym (Waste Gate). Parametry silnika oraz skrzyni biegów nie uległy zmianie.

Wszystkie trzy silniki o pojemności 2.3, także w połączeniu ze skrzynią biegów Comfort-Matic, zostały wyposażone w dwumasowe koło zamachowe, które zmniejsza wibrację, czyniąc jazdę bardziej komfortową.

Ostatnie artykuły