Filmy

Infiniti z nowym silnikiem

Nowy silnik INFINITI 3.0 V6 twin-turbo został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych na świecie w klasyfikacji Wards „10 Best Engines” 2017.

Wyrafinowany silnik z rodziny VR, który poddawali testom redaktorzy WardsAuto, zamontowany był w modelu INFINITI Q50 3.0t i generował moc 405 KM. Jednostka ta jest dostępna w sportowym sedanie Q50 oraz we właśnie wprowadzanym na rynek INFINITI Q60 sports coupe.

W Europie silnik 3.0t dostępny jest w wysokowydajnym wariancie rozwijającym moc 405 KM i 475 Nm.

„Użytkownicy INFINITI mają pasję sportowego prowadzenia samochodu, więc oferując nowy silnik 3.0 twin-turbo V6, ułatwiamy realizację ich oczekiwań” – powiedział Roland Krueger, prezydent INFINITI Motor Company, Ltd. – „Fakt umieszczenia przez ekspertów WardsAuto naszego silnika na prestiżowej liście najważniejszych technicznie jednostek napędowych na świecie to dla nas wielki zaszczyt. Jesteśmy przekonani, że fenomenalny poziom konstrukcyjny naszych silników jest, obok najwyższej jakości i wspaniałych osiągów, jednym z najistotniejszych czynników, które wpłynęły na fakt, że rok 2016 będzie dla nas rokiem rekordowej sprzedaży” – podsumował Roland Krueger.

Nowa jednostka napędowa INFINITI została wybrana spośród przeszło czterdziestu nowych lub poważnie przekonstruowanych w 2016 roku silników, które kandydowały do tytułu Wards 10 Best w kategorii samochodów dostępnych w USA w cenie bazowej do 62 000 dolarów.

Wards ogłosił swą listę dziesięciu najlepszych silników już po raz 23. „Silnik V6 twin-turbo w modelu Q50 stawia INFINITI w jednym rzędzie z niemieckimi rywalami” – powiedział Dave Zoia, dyrektor wydawniczy WardsAuto. – „Jest jedwabiście miękki, cichy, gdy tego chcesz i imponująco oszczędny. Uważamy, że silnik VR może stanowić początek całej znakomitej dynastii.”

Nowy silnik 3.0 V6 twin-turbo z serii VR wykorzystuje cały szereg najnowocześniejszych technologii, dzięki którym zapewnia swemu użytkownikowi wyjątkową dynamikę, w tym nowy system wtrysku bezpośredniego benzyny DIG. Niższa masa aluminiowej konstrukcji, oznaczająca mniejszy bezwład silnika, wraz z niskimi oporami tarcia sprawiają, że jednostka VR wyjątkowo spontanicznie reaguje na gaz i zapewnia świetne osiągi.

Rozwijanie mocy i momentu obrotowego w silnikach VR usprawnia dodatkowo nowy system twin-turbo, który zapewnia płynne i natychmiastowe reakcje na ruchy pedału gazu oraz dostępność siły napędowej w całym zakresie obrotów.

Silnik V6 z serii VR to także najczystszy i najwydajniejszy paliwowo silnik swojego typu, jaki kiedykolwiek oferowało INFINITI. Zużywa on o 6,7% mniej paliwa w porównaniu ze stosowanym dotychczas w modelach Q50 i Q60 silnikiem V6 3.7.

Ostatnie artykuły