Filmy
  • Artykuły
  • Nowa opona letnia Michelin do SUV-ów

Nowa opona letnia Michelin do SUV-ów

Już od wielu lat w Europie zauważalna jest tendencja wzrostowa udziału w rynku samochodów z napędem na cztery koła. Pojazdy te nie tylko stają się coraz większe, ale jednocześnie wyposażane są w mocniejsze jednostki napędowe i precyzyjne układy zawieszenia. Ten szybki rozwój powoduje również potrzebę ciągłego doskonalenia opon, które są niezwykle istotnym czynnikiem w kwestii bezpieczeństwa oraz komfortu.

Nowa opona Michelin Latitude Tour HP jest następcą Michelin 4x4 Synchrone oraz Michelin Energy MXV4+. Stanowi ona odpowiedź na ciągle rosnące wymogi stawiane ogumieniu przez samych użytkowników. Według nich najistotniejszą cechą w oponach do samochodów z tego segmentu jest komfort (64% badanych) oraz przebieg (45% badanych) . Dlatego, przy projektowaniu nowej opony Michelin Latitude Tour HP, główny nacisk został położony właśnie na te elementy. Dzięki nowym rozwiązaniom udało się zredukować o 5% hałas i wibracje powstające podczas jazdy oraz uzyskać większy przebieg aż o 20% . Jednocześnie podniesiono poziom bezpieczeństwa poprzez zwiększenie przyczepności opony na mokrej nawierzchni.



Trwałość
Uzyskiwanie wysokich przebiegów opony jest niezwykle istotnym elementem z punktu widzenia użytkownika. Michelin wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, wdrażając w oponie Michelin Latitude Tour HP nowatorską technologię „Terrain-proof”. Rozwiązanie to polega na zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej bieżnika wywodzącej się z wieloletnich doświadczeń Michelin w technologiach stosowanych w oponach przemysłowych. Uzyskana w ten sposób duża odporność na ścieralność i uszkodzenia mechaniczne gumy bieżnika umożliwia użytkownikowi eskapady poza asfaltową drogę bez obaw o zniszczenie ogumienia.

Duża żywotność Michelin Latitude Tour HP oznacza, że opona ta ma dłuższy okres użytkowania aż o jeden sezon, co daje oczywiste korzyści finansowe użytkownikom. Ponadto jest to istotne dla ochrony środowiska naturalnego z powodu mniejszej liczby zużytego ogumienia przeznaczonego do utylizacji.

Lamele trójwymiarowe
W konstrukcji bieżnika nowej opony letniej Michelin Latitude Tour HP zastosowano innowacyjne rozwiązanie budowy lamel
w technologii „StabiliGrip”. Na technologię tą składają się trójwymiarowe lamele BDS (Bi-Directional Sipe) oraz system VG – (Variable Geometry).



Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Dzięki temu letnia opona Michelin Latitude Tour HP uzyskuje lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. Poza lepszą przyczepnością sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR.

System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co zapewnia oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach.



W bieżniku opony Michelin Latitude Tour HP zmaksymalizowano liczbę lameli
i krawędzi pracujących w kontakcie z nawierzchnią. Uzyskany w ten sposób „efekt pazura” znacznie poprawia przyczepność opony na mokrych, śliskich nawierzchniach. Dlatego kierowcy użytkujący opony Michelin Latitude Tour HP będą się mogli cieszyć z dynamicznej i zarazem bezpiecznej jazdy. Takie rozwiązanie konstrukcji bieżnika minimalizuje poziom emitowanego hałasu czyniąc szybką jazdę komfortową i przyjemną.

Właściwości
Jednym z podstawowych oczekiwań użytkowników pojazdów z napędem 4x4 jest dobra motoryka (skuteczność przenoszenia napędu) na każdym rodzaju nawierzchni. Pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w samochodach z napędem na cztery koła zależy w dużej mierze od parametrów jezdnych opon. Nowa opona letnia Michelin Latitude Tour HP ma bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni. Te szczególne cechy zostały uzyskane poprzez połączenie elastycznych właściwości konstrukcji ze sztywną rzeźbą bieżnika. Takie rozwiązanie nazywane „elastyczną sztywnością” pozwala na optymalną i jednolitą pracę we wszystkich punktach kontaktu opony z nawierzchnią. Ma to ogromne znaczenie dla poprawy przyczepności i skuteczności przenoszenia napędu.



Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni uzależnione w szczególności od drogi hamowania jest głównym problemem dla samochodów 4x4, które stają się coraz cięższe i rozwijają coraz większe prędkości. Michelin Latitude Tour HP dzięki swoim niezwykłym właściwościom daje kierowcy pełną kontrolę nad mocą i prędkością swojego pojazdu. Bezsprzecznie dowodzą temu renomowani producenci samochodów z napędem 4x4 jak Porsche, Mercedes - Benz, Volkswagen, Audi czy Land Rover, którzy objęli Michelin Latitude Tour HP homologacją na pierwsze wyposażenie.

Oferta Michelin Latitude Tour HP:
- Indeksy prędkości: H oraz V
- Serie: od 70 do 70
- Średnice osadzenia: od 15`` do 19``

· 205/70 R 15 96H
· 215/70 R 16 100H1)
· 235/70 R 16 106H
· 245/70 R 16 107H
· 265/70 R 16 112H
· 275/70 R 16 114H
· 215/65 R 16 102H
· 215/65 R 16 98H1)
· 255/65 R 16 109H
· 235/65 R 16 100
· 235/65 R 17 104H1)
· 235/65 R 17 104H MO
· 235/65 R 17 104V MO
· 245/65 R 17 107H
· 265/65 R 17 112H
· 255/60 R 17 106H
· 225/55 R 17 101H
· 235/55 R 17 99H1)
· 275/55 R 17 109V
· 235/60 R 18 103H1)
· 235/60 R 18 107H XL1)
· 255/60 R 18 112V XL
· 255/55 R 18 105V MO
· 255/55 R 18 109V XL N0
· 255/55 R 18 105H MO
· 255/55 R 18 109H XL1)
· 255/55 R 18 109H XL ZP*1)
· 235/50 R 18 97V1)
· 255/50 R 19 107H XL ZP* 1)

1) w przygotowaniu
* - homologacja techniczna BMW
N0 – homologacja techniczna Porsche
MO – homologacja techniczna Mercedes
XL – podwyższony indeks nośności (Extra Load)
ZP – opona samonośna typu Run Flat





Ostatnie artykuły