Filmy

Nowe silniki 1.7 CDTI w Astrze

Astra dostępna z dwoma nowymi silnikami wysokoprężnymi 1.7 CDTI jest wyposażona standardowo w sześciobiegowa skrzynię biegów. Gama silników wysokoprężnych Astry obejmuje teraz sześć jednostek.

Oprócz doskonałych osiągów i radości z jazdy klienci korzystają również z niewielkich kosztów eksploatacji, będących efektem niskiego poziomu zużycia paliwa, które wynosi zaledwie 5,2/5,4 litra oleju napędowego na 100 km (wersja pięciodrzwiowa). Podstawowa cena 20 305 (110 KM) i 22 400 (125 KM) euro to kolejny mocny argument przemawiający za wybraniem proekologicznego silnika w bestsellerze Opla, który jest teraz dostępny z sześcioma jednostkami wysokoprężnymi, a ogólnie z 13 różnymi silnikami o mocy od 90 do 240 KM w Astrze OPC.

Oba nowe silniki 1.7 CDTI w trzeciej generacji Astry, będącej jednym z liderów segmentu kompaktów, w którym panuje wysoka konkurencja, wyposażone są w układ wtrysku bezpośredniego common-rail, cztery zawory na cylinder z kontrolą zawirowania i system recyrkulacji schłodzonych spalin z elektropneumatyczną kontrolą klap obejścia. Efektem jest doskonałe działanie, bezpośrednie reakcje i oszczędność. Średnica cylindra tej kompaktowej jednostki wynosi 79 mm, zaś skok tłoka 86 mm, co w sumie daje pojemność skokową 1686 cm3. Głowica cylindrów wykonana jest z lekkich stopów, a blok silnika to odlew z szarego żeliwa. Szesnastoma zaworami sterują bezpośrednio dwa górne wałki rozrządu przez popychacze bazowe, a maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 1800 bar. Sprężarka o zmiennej geometrii łopat turbiny zapewnia szybkie reakcje.

Gama ultranowoczesnych turbodiesli nowej Astry, począwszy od jednostki 1.3 CDTI o mocy 66 kW/90 KM po 1.9 CDTI o mocy 110 kW/150 KM, jest teraz znacznie szersza niż kiedykolwiek wcześniej i nie ma sobie równych w tym segmencie rynku. Jednostki 1.7 CDTI poszerzają tę gamę o kolejne, bardzo wydajne silniki. Od samego początku prac konstrukcyjnych inżynierowie Opel/GM uwzględniali przyszłe ograniczenia emisji spalin. Jednym ze środków technologicznych umożliwiających osiągnięcie tego poziomu czystości jest system zaawansowanej techniki recyrkulacji spalin z dodatkową funkcją chłodzenia. Elektropneumatyczna kontrola klap obejścia, którą steruje system sterowania silnikiem, sprawia, że spaliny osiągają temperaturę odpowiednią dla procesu spalania podczas powrotu do cylindrów.

Silniki standardowo współpracują z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów i zostały wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Łączą one wysoką moc na litr pojemności skokowej z wysokim momentem obrotowym, wynoszącym odpowiednio 260 Nm i 280 Nm przy 2300 obr. na min., co zapewnia doskonałe przyspieszenie we wszystkich sytuacjach. Prędkość maksymalna modeli Astry GTC 1.7 CDTI wynosi odpowiednio 187 i 197 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 11,6 i 10,4 sekundy, co obrazuje potencjał dynamiki nowych silników.

Oferowane jednostki napędowe:
Astra 1.7 CDTI
(81 kW/110 KM)
Astra 1.7 CDTI
(92 kW/125 KM)
Astra GTC 1.7 CDTI
(81 kW/110 KM)
Astra GTC 1.7 CDTI
(92 kW/125 KM)
Astra kombi 1.7 CDTI
(81 kW/110 KM)
Astra kombi 1.7 CDTI
(92 kW/125 KM)


Ostatnie artykuły