Filmy

DAF w mocnej ofensywie



Podsumowanie roku spółki DAF Trucks Polska zbiegło się z prezentacją nowego punktu sprzedaży pojazdów tej marki. Kolejny serwis został otwarty we wrześniu ubiegłego roku w Rzgowie przy krajowej jedynce biegnącej z Łodzi do Katowic. Prowadzi go firma TB Trucks & Trailer Serwis, która działa na obszarze województw mazowieckiego i łódzkiego.

Wysoka dynamika sprzedaży samochodów DAF jest ściśle powiązana z rozwojem sieci obsługi pojazdów. Budowa nowych punktów serwisowych jest konieczna dla zapewnienia płynnych przeglądów i napraw samochodów. Koncepcja dilerów współpracujących z holenderskim producentem polega na tym, że zakres prowadzonych przez nich usług nie skupia się wyłącznie na naprawach pojazdów marki DAF, również, w ramach oferty TRP/AllMakes, można tam serwisować każdą inną ciężarówkę.

Najwięcej ciągników
Rok 2007 był szczególnie owocny dla firmy DAF Trucks Polska, która dostarczyła na polski rynek 3906 szt. nowych samochodów ciężarowych. Podobnie jak inni producenci, również DAF nie spodziewał się tak dużego wzrostu sprzedaży (z niecałych 15 tys. do prawie 23 tys. szt.) (>6 t DMC), czyli o prawie 54 proc. Zeszłoroczny tytuł Truck of the Year 2007 dla modelu XF 105 oraz mocna promocja marki na polskim rynku sprawiła, że żółte ciężarówki zapadły dość głęboko w świadomości wielu użytkowników. Efektem tego jest pierwsze miejsce w sprzedaży w segmencie ciągników siodłowych (3119 szt.) oraz obecnie największy udział ciągników w polskim rynku (21,5 proc.). Jak wynika ze statystyk sprzedaż tego typu pojazdów, w porównaniu z rokiem 2006, wzrosła prawie o 90 proc.


Cornelis van der Lee, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska
- Sukces rynkowy naszej firmy zależy przede wszystkim od klientów. To oni decydują o tym, czy chcą kupić samochody danej marki. Tak naprawdę na powodzenie projektu składa się cały pakiet cech, które musi spełnić dobry produkt. Na to wszystko składa się również stosunek ceny do jakości, wartość odsprzedaży używanego pojazdu, zużycie paliwa, koszty eksploatacji a także wydajność sieci dilerskiej. Na ile możemy pomóc przedsiębiorcy w późniejszej bezawaryjnej eksploatacji samochodu. Trzeba także pamiętać, że ciężarówka to miejsce pracy kierowcy, który oprócz jazdy również w niej odpoczywa. Dlatego należy zrobić wszystko żeby kierowca chciał tym samochodem jeździć. Tak są konstruowane nasze pojazdy.

Duży wzrost DAF odnotował także w segmentach specjalistycznych. W roku 2007 firma dostarczyła do polskich klientów ponad dwukrotnie więcej ciężkich podwozi do zastosowań budowlanych (6x4 i 8x4) 135 szt. Ponad 200 szt. pojazdów marki DAF zostało zakupionych w 2007 r. przez klientów sektora komunalnego. Jest to prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2006.


Zbigniew Kołodziejek, marketing manager DAF Trucks Polska
- W 2007 roku spodziewaliśmy się lekkiego spadku zainteresowania samochodami ciężarowymi, a miało to związek m.in. z wprowadzeniem normy Euro 4. Wbrew tym oczekiwaniom rok 2007 pokazał coś zupełnie innego. Szczególnie było to widocznie w segmencie pojazdów ciężkich. I tak naprawdę globalny rynek europejski został zdefiniowany zdolnościami produkcyjnymi poszczególnych producentów, gdyż popyt przerósł to co mogliśmy dostarczyć naszym klientom.

Nowe usługi i lepsze serwisy
Ostra konkurencja na rynku pojazdów użytkowych powoduje, że ciągle należy podnosić jakość produktów oraz dbać o poprawę obsługi posprzedażnej.
W 2008 r. DAF zaprezentuje ciekawą ofertę kontraktów serwisowych DAF MultiSupport. Są to europejskie modularne kontrakty serwisowe, dzięki którym można zaoferować klientowi szeroką gamę usług naprawczych i konserwacyjnych, poczynając od konserwacji prewencyjnej według zaleceń fabrycznych, a kończąc na pełnej ochronie dotyczącej napraw i obsług pojazdu.
Również w roku 2008 podwoje swoje otworzy w Polsce PACCAR Finance Europe wkraczając na nasz rynek z niezwykle konkurencyjną, szeroką paletą produktów finansowych, jakie w swojej ofercie ma PACCAR Finance.
Kolejnym punktem, na którym koncentrować będzie się firma DAF w Polsce to rozwój sieci dilerskiej. Rosnąca sprzedaż pojazdów powoduje konieczność zwiększenia ilości serwisów i podniesienia jakości obsługi. Punkty dilerskie DAF-a, są zawsze położone w dogodnych miejscach, przy głównych szlakach komunikacyjnych, z łatwym dojazdem. Wszystkie one zapewniają kompleksową obsługę klientów na każdym etapie: od negocjacji, poprzez podpisanie kontraktu i wydanie pojazdu po realizowane przeglądy i naprawy.


Marek Ostojak, dyrektor zarządzający TB Truck & Trailer Serwis
- W Holandii firma TB posiada sześć oddziałów. Oprócz sprzedaży i serwisowania pojazdów marki DAF prowadzimy również sprzedaż samochodów Volkswagen i Audi. Oprócz tego mamy własną spółkę leasingową – TB Lease, oraz dwie firmy zajmujące się wynajmem krótko i długoterminowycm pojazdów: Euromobil i Combi Cargo. Również w Polsce planujemy wprowadzić usługę wynajmu, gdyż dostrzegamy dość duże zainteresowanie tą usługą.

Aktualnie DAF rozpoczął budowę nowych stacji serwisowych w Rzeszowie, Lublinie i Wrocławiu. Inwestycje te maja być ukończone w pierwszej połowie br. Realizacja kolejnych dwóch inwestycji w obiekty serwisowe rozpocznie się w drugiej połowie 2008 r. i zakończy w roku 2009. Kompleksowy plan rozwoju, do końca 2010 r., przewiduje inwestycje sięgające dziesiątków mln euro. Tak wysoki poziom środków inwestycyjnych możliwy jest dlatego, że dealerzy firmy DAF widzą doskonałe perspektywy rozwoju tej marki na polskim rynku. Przykładem tego jest również fakt podpisania przez firmę Podlasiński umowy dealerskiej z DAF Trucks. Obiekt tej firmy będzie już dwudziestym trzecim punktem serwisowym DAF na mapie Polski.



(MB)


Czytaj także: Wypowiedzi czołowych postaci z branży pojazdów użytkowych...








Ostatnie artykuły