Filmy

Pięć premier Mercedesa

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie Mercedes-Benz prezentuje nowe modele z innowacyjnymi rozwiązaniami. Nowe coupé i roadstery oferują najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu, wyrafinowanie, a jednocześnie zużywają do 10 procent mniej paliwa.

Wśród maszyn, które zadebiutowały w Genewie, jest Klasa SL. Mercedes-Benz udoskonalił, podrasował i rozbudował swojego roadstera.
Nowa, bardziej sportowa i zdecydowana stylistyka odzwierciedla doskonałe parametry prowadzenia roadstera. SL jest teraz bardziej zwinny dzięki nowemu, bezpośredniemu układowi kierowniczemu, a przy tym jeszcze bezpieczniejszy i wygodniejszy. Debiutujące wiosną 2008 r. modele SL zawierają nowe, sześciocylindrowe silniki: wersja SL 280 osiąga moc 170 kW/231 KM i zapewnia świetny start do świata sportowych aut SL. Wersja SL 350 napędzana jest ulepszonym, wysokoobrotowym silnikiem sportowym. Moc poprzedniego 3,5 l silnika zwiększona została o 16% do 232 kW/316 KM, a moment obrotowy wzrósł o 10 Nm do 360 Nm. Dzięki tej mocarnej kombinacji nowy SL 350 osiąga 100 km/h w czasie 6,2 sekund, czyli o 0,4 sekundy szybciej, niż poprzednia wersja. Co ważne, w przypadku tego modelu większa moc nie oznacza większego spalania: SL 350 pali 9,9 litrów na 100 km, czyli jest o 0,4 litra bardziej ekonomiczny (wg NEDC) od poprzedniej wersji o parametrach 200 kW/272 KM.

Kolejna premiera - Mercedes-Benz SLK przeszedł kompleksowy lifting, dzięki któremu zyskał na dynamice i oferuje teraz jeszcze więcej emocji podczas jazdy. Najważniejsze zmiany stylistyki dotyczą karoserii, jednak gruntownej modyfikacji poddano również wnętrze, w tym tablicę przyrządów i trzyramienną, sportową kierownicę. W nowym SLK 350 zainstalowano sportowy silnik V6 z klasy SL, który osiąga moc 224 kW/305 KM przy 6500 obr/min, to jest moc o 24 kW/33 KM większą, niż 6-cylindrowy silnik poprzedniej wersji. Moment obrotowy zwiększono o 10 Nm do 360 niutonometrów przy 4900 obr/min.

Mercedes-Benz przedstawił również CLC, nową serię modeli Coupé. W porównaniu z poprzednim Sports Coupé, inżynierowie Mercedesa dodali lub zmodyfikowali ponad 1100 elementów. Kompaktowe wymiary i doskonałe proporcje podkreślają sportowy styl nowego CLC. Przód i tył zostały zaprojektowane od nowa. Na oryginalnej kracie chłodnicy, charakterystycznej dla coupé, umieszczono dużą gwiazdę Mercedesa oraz zainstalowano nowe reflektory projekcyjne, dzięki czemu to sportowe coupé wpisuje się w nową koncepcję stylistyczną Mercedesa. Zaprojektowana od postaw klapa bagażnika skrywa funkcjonalny bagażnik o pojemności do 1100 litrów. Nowe lampy tylne, długi rząd diod tworzący trzecie światło stopu oraz zderzak przedzielają tył, podkreślając jego szerokość.
Mercedes CLC dostępny jest w czterech wersjach z silnikiem czterocylindrowym i dwóch wersjach z silnikiem sześciocylindrowym, osiągającymi moc od 90 kW/122 KM do 200 kW/272 KM.

Wyjątkowy, czterodrzwiowy CLS Coupé, który dał początek nowemu segmentowi branży motoryzacyjnej, jest teraz jeszcze piękniejszy. Z przodu wzrok przyciąga przede wszystkim zmodyfikowana krata chłodnicy, w której pozostawiono dwie z czterech listew z poprzedniej wersji. Lusterkom bocznym nadano nowy kształt, ich powierzchnię powiększono o ponad 30% i wyposażono w kierunkowskazy diodowe w kształcie strzałek. Światła tylne również wykonane są w technologii LED: światła hamowania, lampy tylne i kierunkowskazy zawierają szybko reagujące, emitujące światło diody. Pieczołowicie dopracowane detale znaleźć można również w nowoczesnym wnętrzu, w którym wyróżnia się zaprojektowana na nowo skórzana kierownica z trzema ramionami i tablica przyrządów, na której białe tarcze zegarów pięknie kontrastują ze powierzchnią deski rozdzielczej. Poprzednie wykończenia zastąpiono wykończeniami z drzewa kasztanowego.
Jako pierwszy tego typu model, CLS 280 oferowany jest z nowoczesnym silnikiem V6 o pojemności 2996 cc, maksymalnej mocy 170 kW/231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 niutonometrów. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (NEDC) wynosi 9,8 do 10,0 litrów na 100 km. Silnik V6 zamontowano również w modelu CLS 350 CGI. Ten nowoczesny sześciocylindrowy silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa wykorzystujący wtryskiwacze piezoelektryczne i spalanie strumieniowe. Jego moc to 215 kW/292 KM, a zużycie paliwa wg NEDC wynosi od 9,1 do 9,3 l/100 km.
Pod maską wersji CLS 500 znajdziemy również silnik V8 o pojemności 5,5 litrów i maksymalnej mocy 285 kW/388 KM. Model CLS 320 CDI z silnikiem V6 o mocy 165 kW/224 KM wyróżnia się momentem obrotowym rzędu 540 nm oraz niskim zużyciem paliwa (diesel) wynoszącym od 7,6 do 8,1 l na 100 km. Wszystkie modele CLS mają w standardzie 7-biegową skrzynię biegów 7G-TRONIC.

Na szczycie rodziny modeli Mercedes Coupé znajduje się luksusowa Klasa CL, obejmująca najszerszą gamę modeli: CL 500, CL 600, CL 63 AMG oraz CL 65 AMG. W lecie 2008 r. swoją premierę będzie miał nowy model, CL 500 4MATIC ze stałym napędem na 4 koła. Pod maską tego dwudrzwiowego modelu kryje się silnik V8 o mocy 285 kW/388 KM. Oprócz napędu 4MATIC, standardowe wyposażenie obejmuje takie innowacyjne rozwiązania, jak inteligentny system oświetlenia Intelligent Light System oraz system bezpieczeństwa PRE-SAFE®.
Mercedes-Benz usprawnił system napędu na 4 koła, a w modelu CL 500 4MATIC zastosowano najnowszą generację tego napędu, która już sprawdziła się w Klasie S. 4MATIC jest stałym napędem na 4 koła, dlatego kierowca ma pewność, że zawsze w porę zadziała podczas jazdy w niesprzyjających warunkach, pozwalając lepiej radzić sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami na drodze.
Ważący zaledwie 70 kilogramów 4MATIC jest najlżejszym takim systemem na rynku. Kolejną zaletą nowego, wydajnego systemu 4x4 jest zużycie paliwa, które dla CL 500 4MATIC wynosi w cyklu mieszanym 12,1l na 100 km (wg NEDC) i jest zbliżone do spalania modelu CL 500 z napędem na oś tylną. CL 500 4MATIC potrzebuje tylko 5,4 sekund by osiągnąć prędkość 100 km/h, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

materiały: Daimler AG

Ostatnie artykuły