Filmy
  • Artykuły
  • RENAULT na Salonie Samochodowym w Paryżu

RENAULT na Salonie Samochodowym w Paryżu

Wprowadzenie pełnej gamy samochodów elektrycznych Renault stanowi przełom w koncepcji i użytkowaniu samochodów. W 100 proc. elektryczny samochód jest jedynym rozwiązaniem pozwalającym zapewnić wszystkim użytkownikom pojazd o zerowej emisji. Zgodnie z polityką ochrony środowiska, której wyrazem jest program Renault eco2, samochody elektryczne Renault Z.E. są przeznaczone do masowej sprzedaży, aby umożliwić istotny postęp w zakresie ochrony środowiska.

W krajach, które wprowadziły ulgi podatkowe ceny pierwszych modeli (bez akumulatora), które znajdą się w sprzedaży w połowie 2011 roku, są porównywalne z cenami analogicznych wersji z silnikami spalinowymi.

Renault Fluence Z.E. będzie sprzedawane: we Francji - od 21 300 euro brutto (po uwzględnieniu ulgi podatkowej w wysokości 5 000 euro); w Europie - ok. 26 000 euro brutto bez akumulatora, (w zależności od obowiązującej stawki VAT i bez uwzględnienia ulg podatkowych).

Renault Kangoo Express Z.E.: we Francji - od 15 000 euro netto (bez akumulatora i po uwzględnieniu ulgi podatkowej w wysokości 5 000 euro); w Europie - od 20 000 euro netto (bez akumulatora i bez uwzględnienia ulg podatkowych). Do ceny zakupu samochodu należy dodać miesięczny abonament na wynajem akumulatora: 72 euro netto w przypadku Renault Kangoo Express Z.E.; 79 euro brutto w przypadku Renault Fluence Z.E. Z chwilą ogłoszenia cen, Renault otwiera też zapisy na Renault Fluence Z.E. i Renault Kangoo Express. Z.E.

Elekrtyczne Renault Twiza i Renault ZOE Preview
Renault prezentuje również dwa pozostałe w 100 proc. elektryczne samochody: Renault Twizy i Renault ZOE Preview. Ich design jest wyznacznikiem dla przyszłych seryjnych samochodów elektrycznych, które pojawią się w sprzedaży odpowiednio w drugim półroczu 2011 i w połowie 2012 roku.

Wierny swym wartościom koncern Renault oferuje samochody z napędem elektrycznym zgodne ze standardami marki, zarówno pod względem jakości, bezpieczeństwa, jak też ilości miejsca oraz komfortu. Równolegle Renault pracuje na rozwinięciem infrastruktury ładowania, która zostanie wdrożona w momencie pojawienia się na rynku modeli Renault Z.E. Aby masowa sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym mogła stać się rzeczywistością, Alians Renault-Nissan podpisuje porozumienia z poszczególnymi państwami, koncernami energetycznymi oraz innymi partnerami, np. z Better Place. Dotychczas podpisano 63 tego typu porozumień na całym świecie.

Gamę samochodów Renault Z.E. będzie można zobaczyć na drogach jeszcze przed ich wprowadzeniem do sprzedaży zaplanowanym na połowę 2011 roku. Od końca bieżącego roku, Renault udostępni swoim partnerom ponad 600 prototypów samochodów, które będą testowane w ramach pilotażowych programów prowadzonych w 10 krajach.

Rewolucja w stylistyce
DeZir jest pierwszym projektem realizowanym pod kierunkiem Laurensa van den Ackera i otwiera serię samochodów koncepcyjnych, które zapoczątkują nową wizję designu Renault. Ten sportowy concept-car wyznacza nowy kierunek designu dla przyszłych samochodów marki. Concept-car DeZir świadczy o zwrocie marki Renault ku bardziej emocjonalnemu designowi, który można wyrazić w trzech słowach: prosty, zmysłowy, ciepły. Zmysłowa linia i intensywny czerwony kolor DeZir wyrażają pasję motoryzacyjną. DeZir to sportowe coupe napędzane silnikiem elektrycznym, łączące elegancką linię z ekologicznym podejściem do środowiska.

Nowości w segmencie aut wyższej klasy
Na salonie samochodowym Renault prezentuje trzy modele z odnowionej gamy aut wyższej klasy:
Renault Latitude - wyjątkowy duży sedan z niespotykanym wyposażeniem zapewniającym komfort użytkownikom. Samochód posiada niespotykane wyposażenie podnoszące komfort jazdy pasażerów. Wnętrze pojazdu jest przestronne i wyciszone. Napędzane mocnymi silnikami Renault Latitude stanowi zaproszenie do dalekich podróży.
Wyważone proporcje, duże rozmiary, mocny przód, masywna i dynamiczna bryła tyłu - wszystko to stanowi udane połączenie atrakcyjnego wyglądu i elegancji. Nowy sedan, opracowany na bazie rozwiązań technicznych o powszechnie uznanej niezawodności i doskonałych parametrach wzbogaci ofertę samochodów wyższej klasy Renault. Eleganckie Latitude jest przeznaczone dla klientów zwracających uwagę na wszystkie aspekty komfortu i jakość wykończenia.
Sprzedaż Renault Latitude w Europie Zachodniej rozpocznie się na początku 2011 roku.
Nowe Renault Laguna - zwrotne i dynamiczne wersje hatchback i kombi, zapewniające dużą przyjemność jazdy, ze zmienionym przodem, wyposażone w system 4Control z czterema kołami skrętnymi, dostępne obecnie dla szerszej grupy klientów. Z bardziej przyjaznymi dla środowiska silnikami eco2, w tym z silnikiem dCi 110 KM emitującym zaledwie 120 g CO2/km. System 4Control z 4 kołami skrętnymi, dostępny w wersjach z silnikami stanowiącymi trzon oferty, znajduje się obecnie w zasięgu możliwości finansowych znacznie większej liczby odbiorców. Auto posiada również system nawigacji Carminat TomTom® Live i Bose Sound System®, co dodatkowo podnosi jego atrakcyjność. Nowa Laguna reprezentuje najwyższy poziom jakości, niezawodności i bezpieczeństwa. Auto trafi do sprzedaży w listopadzie br.
Nowe Renault Espace - kultowy van, zapewniający identyczny poziom komfortu na wszystkich miejscach, z nowymi reflektorami wykonanymi w technologii LED i nowym systemem nawigacji Carminat TomTom® Live. Jedyny van oferujący tak wysoki poziom komfortu i fotele z wbudowanymi pasami dla wszystkich pasażerów siedzących z tyłu. W kabinie zamontowano system nawigacji z możliwością aktualizacji danych w czasie rzeczywistym - Carminat TomTom® Live, system audio 3D Sound by Arkamys® z nowymi możliwościami podłączenia urządzeń zewnętrznych (gniazda USB-Jack) oraz siedzenia pokryte Teflonem®, zapobiegającym ich zabrudzeniu. Silniki stanowiące trzon oferty - 130 i 150 dCi - emitują obecnie znacznie mniejszą ilość CO2. Spadła ona z 190 do 170 g/km w cyklu mieszanym (czyli mniej o 20 g/km), dzięki rozwiązaniom zmniejszającym tarcie i dopracowaniu przełożeń skrzyni biegów.

Podstawę gamy 2011 stanowią wersje cieszące się największym sukcesem: wersja 25th, oferująca w standardzie odtwarzacz DVD-DVIX z dwoma ekranami 16/9 7’’ wbudowanymi w przednie zagłówki; wersja Celsium, pozycjonująca się w środku gamy, z bogatym wyposażeniem, fotelami ze wzmocnionym podparciem bocznym i unikalną apreturą z Teflonu® oraz nowymi elementami wykończenia wnętrza lakierowanymi na czarny błyszczący kolor; najbardziej luksusowa wersja Initiale - ekskluzywna i prestiżowa. Pasażerowie Renault Espace, jak zawsze, mają zapewnione komfortowe warunki podróży, dużą ilość miejsca, wysoki poziom bezpieczeństwa i wyjątkowo doświetloną kabinę.

Nowe technologie w konstrukcji silników
Renault pragnie odegrać rolę pioniera w dziedzinie ekologicznych środków transportu dla wszystkich. W związku z tym Grupa wyznaczyła sobie za cel zdobycie pozycji lidera wśród europejskich producentów samochodów w zakresie emisji CO2, poprzez: ciągłą poprawę podstawowych parametrów pojazdów, jakimi są: masa, właściwości aerodynamiczne oraz tarcie i opory toczenia; wprowadzanie nowych technologii w silnikach spalinowych i w klasycznych skrzyniach biegów; bezprecedensowe zaangażowanie się w pojazdy ze 100-procentowym napędem elektrycznym o zerowej emisji podczas użytkowania.

Na salonie samochodowym w Paryżu 2010 Renault prezentuje: po raz pierwszy swój najnowszy silnik 1.6 dCi 130.Ta całkowicie nowa jednostka wysokoprężna o pojemności skokowej 1.6 litra będzie stopniowo zastępowała montowany obecnie silnik 1.9 dCi. Dzięki pojemności zmniejszonej o 16 proc. w stosunku do jednostki 1.9 dCi oraz zastosowaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych, nowy silnik 1.6 dCi 130 wykazuje się znaczącym obniżeniem emisji CO2 - o około 30g/km w porównaniu do silnika 1.9 dCi, przy zmniejszeniu spalania o ponad 20 proc. W uzupełnieniu do strategii downsizingu Renault wprowadza szereg nowych technologii, rzadko spotykanych w tej kategorii silników: nowa jednostka napędowa już w momencie wprowadzenia do sprzedaży będzie miała osiągi porównywalne ze swą poprzedniczką. Uzyska moc 96 kW (130 KM) oraz większy moment obrotowy (320 Nm) dostępny w szerokim zakresie obrotów. Silnik 1.6 dCi 130 zostanie wprowadzony do sprzedaży wiosną 2011 roku i początkowo zostanie zaoferowany w kompaktowych vanach z rodziny Megane. Wyposażony w ten silnik Renault Grand Scenic będzie zużywał 4,5 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej 119 g/km; automatyczną skrzynię biegów EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem wprowadzoną w gamie Megane. Skrzynia EDC zapewnia komfort skrzyni automatycznej w połączeniu z niską emisją CO2 i zużyciem paliwa właściwymi dla skrzyni mechanicznej.

Jako innowacyjna i bliska ludziom firma, Renault sprawia, że ekologiczne środki transportu stają się przystępne cenowo dla wszystkich. Znak Renault eco2 jest doskonałym odzwierciedleniem prowadzonej przez markę polityki ochrony środowiska, która polega na zaoferowaniu jak najszerszej grupie odbiorców jak najbardziej skutecznych technologii po przystępnych cenach. Na stoisku będzie prezentowanych sześć flagowych modeli o niskiej emisji: Twingo dCi 85 FAP - 90 (w g CO2/km); Clio dCi 90 FAP 90; Megane Grandtour dCi 110 FAP - 106; Grand Scénic dCi 110 FAP EDC - 130; Laguna dCi 110 FAP - 120; Laguna dCi 150 FAP - 136.

Sportowe auta z klasą
Paryski salon doskonale pokazuje know-how Renault Sport Technologies (RST). Na stoisku marki można zobaczyć: Renault Wind - kompaktowe coupe roadster z innowacyjnym systemem otwierania dachu; Renault Megane RS - model wyznaczający standardy wśród sportowych samochodów; Renault Megane Coupe GT, Renault Megane Coupe Cabriolet GT i Renault Megane Grandour GT line; Renault Laguna coupe Monaco GP, z układem jezdnym 4Control zmodyfikowanym przez RST; dwa pierwsze modele z serii Gordini: Twingo Gordini RS i Clio Gordini RS.

Przystępne technologie
Na stoisku Renault będzie można również przekonać się o dążeniu Renault do udostępnienia szerokim grupom odbiorców rozwiązań technologicznych ułatwiających codzienne życie. Marka zaprezentuje: Bose® Energy Efficient Series, nową ofertę audio; prezentowany po raz pierwszy w Nowej Lagunie nowy system nawigacji Carminat TomTom® Live - pierwszy wbudowany system nawigacji zapewniający możliwość aktualizacji danych w czasie rzeczywistym (w cenie 490 euro); Take Care by Renault, nowy znak jakości Renault, wyróżniający modele zapewniające 100-procentowy komfort, wprowadzony po raz pierwszy w Renault Latitude; Bose® Energy Efficient Series, nowy system audio Bose® wprowadzony w Renault Megane i Scenic.

Źródło: Renault

Ostatnie artykuły