Filmy

Nowy Hyundai i30 model 2017

i30 Nowej Generacji to flagowy samochód firmy Hyundai Motor, na którym zostanie oparty dalszy rozwój marki w Europie. Hyundai ma być postrzegany przez klientów jako marka z europejską duszą. Wprowadzając do sprzedaży na początku 2017 r. i30 nowej generacji, Hyundai wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom klientów, którzy w coraz większym stopniu są nastawieni na udogodnienia oparte na elektronice, indywidualizację stylu i elastyczność.

„Sprawdziliśmy, czego potrzebują klienci, zredefiniowaliśmy nasz podejście i stworzyliśmy samochód, który spełni oczekiwania każdego. To nowy samochód dla wszystkich: dostępny, atrakcyjny wizualnie i przyjemny w prowadzeniu” – mówi Jochen Sengpiehl, wiceprezes ds. marketingu w Hyundai Motor Europe. „Z myślą o nowoczesnych klientach i ludziach, którzy wychowali się już w cyfrowym świecie, wyposażyliśmy go w zaawansowane funkcje multimedialne i komunikacyjne”.

Nowa Generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Najnowocześniejsze systemy takie jak system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) czy system monitorowania martwego pola (BSD) zwiększają znacząco bezpieczeństwo i komfort jazdy.

i30 Nowej Generacji jest samochodem dla każdego, który będzie najlepszą propozycją zarówno dla singli jak i rodzin, dla młodszych i starszych. To dobry i satysfakcjonujący wybór dla tych, dla których liczy się atrakcyjny wygląd, wysoka jakość wykonania i dynamika jazdy oraz nowoczesny pakiet bezpieczeństwa. Nowy i30 zawiera najwięcej funkcji aktywnego bezpieczeństwa ze wszystkich samochodów Hyundaia, a jego niezawodność gwarantuje jedyna w swoim rodzaju na rynku 5-letnia gwarancja bez limitu przebiegu.

„Nasi projektanci dzięki swojej pasji i entuzjazmowi sprawią, że klienci Hyundaia poczują dumę i radość z posiadania samochodu tej marki. Każdy może zobaczyć i poczuć nową filozofię projektowania samochodów w Nowej Generacji i30” z dumą stwierdza Peter Schreyer, Prezes i Główny Projektant Hyundai Motor Group. „W tym modelu wprowadzamy nowy grill, który możemy nazwać kaskadowym. Stanie się on niewątpliwie rozpoznawalnym znakiem marki Hyundai”.

„Chcąc stworzyć samochód dla każdego, myśleliśmy o bardzo wielu grupach klientów” – tłumaczy i Peter Schreyer, prezes konstruktor Hyundai Motor Group”. „Jego forma stanowi rozwinięcie filozofii designu Hyundai z naturalnie płynnymi liniami, wyrafinowanymi powierzchniami i wyrzeźbioną sylwetką, która nadaje mu ponadczasowy wygląd”.

Centrum Badawczo Rozwojowe Hyundai Motor Europe zlokalizowane w Niemczech przeprowadziło liczne rygorystyczne testy w całej Europie jak również na słynnym torze Nürburgring Nordschleife, czego efektem jest znacząco poprawiona dynamika jazdy i prowadzenie. Bardzo sztywne i lekki nadwozie wykonane w 53 % ze stali wysokiej wytrzymałości umożliwiło poprawienie właściwości jezdnych, co w połączeniu z nowym podwoziem daje kierowcy więcej przyjemności z prowadzenia i komfortu.
Gama silników oparta jest na nowych jednostkach napędowych z turbodoładowaniem co poprawia ekonomikę i osiągi. Klienci będą mogli wybierać spośród 3 silników benzynowych i jednego diesla o pojemności 1.6 l dostępnego w trzech wariantach mocy. Nowa Generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM.

Komfortową i dynamiczną jazdę zapewnia szeroki wybór efektywnych i mocnych zespołów napędowych. i30 Nowej Generacji jest także bardzo zwinny i zwrotny, a także jako pierwszy samochód Hyundai jest wyposażony w nowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, czyli 1,4 T-GDI o mocy 140 KM.

Rodzina samochodów
i30 Nowej Generacji to nie tylko jeden model. Będzie to cała rodzina niepowtarzalnych produktów o ponadczasowym i zrównoważonym designie, idealnie zharmonizowanym i dopasowanym do danego typu nadwozia. W tej rodzinie znajdzie się odpowiedni samochód dla każdego. Jednym z członków rodziny i30 Nowej Generacji będzie pierwszy sportowy model marki N, który wejdzie do produkcji w 2017 r.

Historia sukcesu w Europie: Flagowy samochód Hyundaia dla Europy
Hyundai Motor jest nadal młodą marką w Europie. Firma weszła na rynek europejski w latach 90-tych XX wieku, czyli około 25 lat temu, z przystępnymi i praktycznymi samochodami, które były kupowane przez klientów przede wszystkim ze względu na cenę. Te czasy już się skończyły. Dzięki umiejętności dostosowywania się do potrzeb klientów firma Hyundai systematycznie zwiększała sprzedaż i teraz chce zostać azjatycką marką samochodów numer jeden w Europie.

Realizacja tej strategii zaczęła się od rozbudowy mocy produkcyjnych w Europie poprzez otwarcie fabryk w Turcji w 1997 r. i w Republice Czeskiej w 2008 r. Te dwie fabryki łącznie są w stanie produkować ponad 500 000 samochodów rocznie. W dodatku spełniają one najwyższe standardy jakości, zgodnie z oczekiwaniami europejskich klientów, dzięki czemu firma Hyundai mogła zaoferować bezkonkurencyjną 5-letnią gwarancję i to bez limitu przebiegu.

Kolejnym dowodem na zaangażowanie firmy Hyundai Motor na europejskim rynku i chęć dopasowania się do wymagań europejskich klientów pod względem stylu, technologii i osiągów jest jej Europejskie Centrum Badawczo-Rozwojowe. Wszystko zaczęło się w 1995 r. od dwóch osób zajmujących się tuningiem samochodów, które informowały koreańską siedzibę firmy o preferencjach klientów w Europie. W 2003 r. w Rüsselsheim zostało otwarte nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe, w którym obecnie jest zatrudnionych ponad 300 osób.

Dziesięć lat później, w 2013 r., firma Hyundai Motor zrobiła kolejny krok, inaugurując największe centrum testowe na torze Nürburgring, które umożliwia pełną ocenę jakości, trwałości i osiągów pojazdów Hyundai. Przyspieszone i wyczerpujące testy trwałości nowego silnika 1,4 T-GDI już na dystansie 10 000 km pod obciążeniem 95% na Nürburgring wykazały jego wysoką trwałość. Dystans ten jest odpowiednikiem przebiegu 150 000 km na drogach publicznych w normalnej eksploatacji. Od momentu otwarcia tego centrum firma Hyundai przetestowała 40 000 samochodów, które przejechały 20 000 okrążeń Nordschleife, co oznacza 416 000 km i odpowiada 6,25 mln km użytkowania przez klientów.

Wyjście naprzeciw preferencjom Europejczyków opłaciło się. Design jest najważniejszym kryterium, jakim kierują się osoby kupujące i30 drugiej generacji (którego dotychczas w Europie sprzedano 400 000 sztuk) i wybierające markę Hyundai.
Obecnie Hyundai sprzedaje samochody w 31 krajach Europy za pośrednictwem 2 500 salonów. 90 % pojazdów Hyundai sprzedanych w Europie, to modele zaprojektowane, skonstruowane, testowane i produkowane w Europie pod kątem potrzeb europejskich klientów.

Harmonijny i ponadczasowy design
i30 nowej generacji stanowi rozwinięcie filozofii designu Hyundai z naturalnie płynnymi liniami, wyrafinowanymi powierzchniami i wyrzeźbioną sylwetką, która nadaje mu ponadczasowy i zdecydowany wygląd. Firma Hyundai wzbogaciła design o nowy element: kaskadowy grill, który w przyszłości ma stać się cechą wyróżniającą modele Hyundaia. i30 Nowej Generacji wyróżnia się zrównoważonym i harmonijnym designem, który podkreśla pozioma linia boczna nadwozia w połączeniu z poziomym układem we wnętrzu.

Wygląd zewnętrzny
Przód nowego i30 wygląda zdecydowanie i ekspresyjnie, dzięki czemu silnie zaznacza on swoją obecność na drodze. Nowy, kaskadowy grill zwęża się mocno na dole, budząc skojarzenie z strumieniem stopionego metalu wylewającego się z pieca hutniczego. Na grillu znajdują się chromowane plamki, które w połączeniu z satynową ramką montowaną w wersji standardowej nadają mu wyrafinowany wygląd. Na wrażenie mocy składają się także trzy projekcyjne reflektory LED (długie i mijania) oraz pionowe światła LED do jazdy dziennej z funkcją kierunkowskazu. Światła przeciwmgielne zostały wbudowane w osłonach aerodynamicznych, aby dodatkowo wzmocnić te wrażenie.

Ze swoimi harmonijnymi proporcjami, krótkim zwisem przednim i tylnym, długą maską z przesuniętym do tyłu pierwszym słupkiem samochód ma dynamiczną i zwartą sylwetkę na drodze. i30 nowej generacji wyróżnia się wyrafinowaną smukłą linią boczną, która w bardzo naturalny sposób przepływa od reflektorów wzdłuż niemal poziomej linii pasa do tylnych lamp LED, a następnie owija się wokół tyłu, nadając ponadczasowy i dynamiczny wygląd. Lekko pochyła linia dachu i czarny tylny spojler sprawiają, że i30 Nowej Generacji jest jeszcze bardziej dynamiczny i zwarty. Tej smukłej sylwetce zawdzięcza on także znakomite właściwości aerodynamiczne – jego współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,30. Oprócz sylwetki składają się na to także pewne rozwiązania, jak aktywna klapa wlotu powietrza z przodu, która usprawnia chłodzenie i polepsza aerodynamikę.

Ukształtowany 3-wymiarowo tył z charakterystycznymi wysoko umieszczonymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi nadaje masywny wygląd i sprawia, że samochód wyróżnia się na drodze. Hyundai i30 Nowej Generacji jest dostępny z 16- lub 17-calowymi dwubarwnymi obręczami z lekkich stopów z 10 szprychami albo 15-calowymi obręczami z lekkich stopów.

Do wyboru jest łącznie dwanaście kolorów nadwozia, na które składają się trzy odcienie perłowe: Stargazing Blue, Micron Gray, Phantom Black, oraz siedem odcieni metalicznych: Demitasse Brown, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Sliver, Ara Blue i White Sand, a także dwa kolory niemetalizowane: Engine Red i Polar White.

Wygląd wnętrza
Wnętrze nowego i30 zostało zaprojektowane w układzie poziomym, z naciskiem na prostotę i intuicyjność, aby uzyskać wrażenie elegancji i poczucie przestronności. Opcjonalny ośmiocalowy dotykowy ekran nawigacji umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, sterowania multimediami i komunikacji i jest umieszczony w sposób ergonomiczny, aby kierowca nie musiał spuszczać wzroku z drogi przed samochodem. Nowa wielofunkcyjna trójramienna kierownica pozwala na bardzo łatwe i intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami za pomocą odpowiednio rozmieszczonych przycisków. Dodatkowy komfort zapewnia opcjonalne podgrzewanie kierownicy. Panel sterowania klimatyzacją i temperaturą jest wygodnie umieszczony na konsoli środkowej i można go obsługiwać za pomocą pokręteł, aby nie rozpraszać kierowcy.

W i30 nowej generacji jest mnóstwo miejsca dla pasażerów i bagażu, a jego wnętrze jest bardzo przestronne jak na tak sportowy wygląd. i30 jest najbardziej przestronny ze wszystkich samochodów swojego segmentu, co sprawia, że wygodnie się nim jedzie wszystkim pasażerom. Poczucie przestrzeni wzmacnia opcjonalne panoramiczne szklane okno dachowe, które można uchylić lub przesunąć. Podczas jazdy podłokietniki można wysunąć do przodu, aby ustawić je w jak najwygodniejszej pozycji, albo podnieść, aby skorzystać ze znajdującego się pod nimi schowka. Aby klienci mogli zabrać ze sobą wszystko, czego potrzebują, i30 Nowej Generacji zaopatrzono duży bagażnik o pojemności do 395 l (VDA 211) z praktyczną dwupoziomową półką bagażową i lukiem na narty w środkowym tylnym siedzeniu.

Do wyboru są trzy kolory wnętrza: Oceanids Black z dwoma opcjami tapicerki materiałowej lub czarnymi skórzanymi fotelami, dwubarwna kombinacja Slate Gray i Oceanids Black z materiałową lub skórzaną tapicerką w romby oraz dwubarwna kombinacja Indigo Blue i Oceanids Black ze skórzanymi fotelami. Fotel kierowcy jest wyposażony w funkcję pamięci z dwoma programowalnymi ustawieniami.

Gama układów napędowych
i30 nowej generacji może być napędzany różnymi małolitrażowymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem i wysokoprężnymi, które zapewniają dynamiczną i efektywną jazdę. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Klienci mogą wybrać między nowym czterocylindrowym silnikiem 1,4 T-GDI z turbodoładowaniem – po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia – o mocy 140 KM, trzycylindrowym silnikiem 1,0 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 120 KM, czterocylindrowym silnikiem 1,4 MPI a czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l z turbodoładowaniem, który jest dostępny w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM. Emisja CO2 zaczyna się już od 89 g CO2/km (wartości docelowe). Do silnika można dobrać sześciobiegową manualną skrzynię biegów (6MT) lub efektywną i szybko reagującą dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach (7DCT).

Nowy 1,4 T-GDI – lekki, oszczędny i przyjemny w prowadzeniu
Czterocylindrowy benzynowy silnik 1 353 cm3 z turbodoładowaniem jest znacznie lżejszy niż jego poprzednik, silnik Gamma 1,4 l. Masa podstawowa modułu została zmniejszona o 14 kg i to mimo lepszej efektywności i mocy, która wynosi 140 KM i 242 Nm. Nowy silnik zawiera wysokociśnieniową turbinę wbudowaną w kolektorze wydechowym, aby zwiększyć jego efektywność działania. Dzięki zmienionemu położeniu i nowej konstrukcji turbosprężarki poprawie uległ czas reakcji przepustnicy i moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Paliwo jest teraz wtryskiwane bezpośrednio do cylindra, co przyśpiesza spalanie z korzyścią dla mocy i zużycia paliwa.
Nowy benzynowy silnik 1,4 l T-GDI z turbodoładowaniem jest oferowany z manualną skrzynią biegów 6MT lub działającą w pełni automatycznie skrzynią biegów 7DCT.

1.0 T-GDI – trzycylindrowy dynamizm
Silnik 1.0 T-GDI skonstruowany przez centrum techniczne Namyang z Korei we współpracy z europejskim centrum technicznym z Niemiec ma 120 KM i 170 NM oraz zapewnia idealną kombinację dynamiki i efektywności. Turbosprężarka z elektronicznie sterowanym siłownikiem przepustnicy zmniejsza zużycie paliwa przez obniżenie strat w układzie pompy paliwa, a także poprawia reakcję przepustnicy i przebieg momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. Silnik zawiera też wtryskiwacz GDI z sześcioma otworami pracujący pod wysokim ciśnieniem 200 bar, który zapewnia czyste spalanie, a także zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Dla uzyskania jak najmniejszych rozmiarów silnika kolektor wydechowy został zintegrowany w głowicy silnika, w związku z czym może być skutecznie chłodzony przez układ chłodzenia głowicy silnika. Takie rozwiązanie umożliwia szybsze rozgrzanie katalizatora i w realnych warunkach wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji. Silnik 1.0 T-GDI jest oferowany ze skrzynią biegów 6MT.

Silnik wysokoprężny 1,6 l z turbodoładowaniem: jeden silnik, trzy warianty mocy
Klientom szukającym samochodu z silnikiem wysokoprężnym Hyundai i30 Nowej Generacji jest oferowany z czterocylindrowym silnikiem 1,6 l z turbodoładowaniem o trzech wariantach mocy: „standardowej” 95 KM, „średniej” 110 KM i „wysokiej” 136 KM, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 275 Nm. Do wersji średniej i wysokiej można wybrać skrzynię biegów 6MT lub 7DCT.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach
Firma Hyundai Motor zaprezentowała swoją pierwszą dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach w 2015 r. jako produkt łączący zalety automatycznych i manualnych skrzyń biegów. Skrzynia biegów 7DCT zmniejsza zużycie paliwa i ilość emisji CO2 nawet o 20 % w porównaniu z konwencjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, zapewniając zarazem nawet o 10% lepsze przyspieszenie.
Skrzynia biegów 7DCT składa się z dwóch suchych sprzęgieł, z których każde jest sterowane siłownikiem. Moc silnika jest przenoszona niezależnie na parzyste i nieparzyste przełożenia, dzięki czemu w każdej chwili można zmienić bieg, nie obniżając momentu obrotowego. Elektryczny napęd siłowników zwiększa prędkość reakcji, podczas gdy zewnętrzne tłumiki eliminują hałas, wibracje i szarpanie podczas jazdy.

Jazda i prowadzenie
i30 nowej generacji został skonstruowany i przetestowany w Europie w trakcie bardzo intensywnych testów trwałości i testów dynamiki przeprowadzonych na jednym z najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie, słynnym Nürburgring Nordschleife. Przechodzi także wyczerpujące jazdy próbne na drogach publicznych całej Europy, od polarnych warunków w Szwecji, przez próby jazdy z przyczepą w Alpach po próby w wysokich temperaturach powietrza na południu Hiszpanii, aby sprawdzić, czy spełni wysokie oczekiwania klientów z Europy.

Konstruktorzy stworzyli i30 jako samochód charakteryzujący się precyzyjnym, naturalnym i bezpośrednim prowadzeniem, zwinnym, zwrotnym i przewidywalnym kierowaniem oraz dynamiczną jazdą bez utraty komfortu. W porównaniu z poprzednikiem układ kierowniczy jest o 10 % bardziej bezpośredni, a czas reakcji pojazdu o 15 ms krótszy.

Podwozie nowego i30 zostało skonstruowane zupełnie od nowa, aby samochód reagował dynamicznie i posłusznie oraz zapewniał jak najwyższy komfort jazdy. Wpływa też na to zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnego we wszystkich wersjach z podwójnym wahaczem dolnym i odpowiednimi amortyzatorami.

Skuteczność hamowania zoptymalizowano, zwiększając średnicę tarcz hamulcowych z przodu do 288 mm, dzięki czemu kierowca może przyłożyć większą siłą hamowania, zwłaszcza, gdy koła są rozgrzane.

Sztywne i lekkie nadwozie: w 53 % wykonane z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości
Hyundai jako jedyny producent wytwarza własną stal do produkcji swoich samochodów na całym świecie, dzięki czemu nadwozie i30 Nowej Generacji jest sztywne i lekkie, co z jednej strony poprawia dynamikę, a z drugiej podnosi poziom bezpieczeństwa pasażerów.
Zwiększenie wykorzystania zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości do 53 % pozwoliło na zmniejszenie masy nadwozia o 28 % i zwiększenie jej sztywności o 22 % w porównaniu z poprzednikiem. W produkcji długość klejów strukturalnych zwiększono do 112 m, aby poprawić sztywność, uzyskując zarazem mniejszą masę.

Komunikacja i serwis
Funkcje komunikacyjne pożądane przez większość klientów sprawiają, że i30 nowej generacji jest dobrym i dającym zadowolenie wyborem. Klienci mają do wyboru standardowy system audio wysokiej jakości z pięciocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, interfejsem Bluetooth i funkcją My Music lub opcjonalny system nawigacyjny nowej generacji z ośmiocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym. Kierowcy, którzy chcieliby podłączyć swój smartfon do systemu nawigacji z ośmiocalowym ekranem, w i30 Nowej Generacji mogą to zrobić zarówno za pomocą funkcji Apple CarPlay, jak i Android Auto. Oba rozwiązania pozwalają użytkownikom podłączać urządzenia i sterować muzyką, funkcjami telefonu i nawigacją na wyświetlaczu samochodu. To wygodne rozwiązanie pozwala kierowcy i pasażerom utrzymywać łączność ze światem bez odwracania uwagi od drogi. Aby telefony pasażerów były zawsze naładowane, i30 nowej generacji jest wyposażony w bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego (standard w wersji Qi) do telefonów komórkowych oraz port USB umieszczony w zamkniętej środkowej konsoli.

Nowy system nawigacyjny ma siedmioletnią bezpłatną subskrypcję na usługi TomTom LIVE. TomTom LIVE zapewnia informacje na bieżąco o stanie ruchu, warunkach pogodowych, lokalizacjach radarów i i użytecznych miejscach z dostępem do wyszukiwarki online. System nawigacyjny zawiera mapy 3D i może wyświetlać zdjęcia oraz filmy, jeśli podłączy się do niego dysk USB.

Czynne bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
i30 zawiera najnowsze rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, które spełniają wyśrubowane europejskie normy: autonomiczny system hamowanie awaryjne z systemem ostrzegania przed kolizją z przodu, inteligentny tempomat, system wykrywania martwego pola, system ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu, aktywny asystent pasa ruchu, informowanie o ograniczeniu prędkości i asystent świateł drogowych. Nowością w ofercie Hyundai jest kontrola poziomu uwagi kierowcy, która sprawia, że i30 Nowej Generacji dysponuje wszystkimi funkcjami aktywnego bezpieczeństwa, jakie są dostępne w samochodach Hyundaia, i jest modelem o najbardziej zaawansowanym pakiecie bezpieczeństwa.

Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB)
i30 jest również wyposażony w AEB z systemem ostrzegania przed kolizją z przodu, czyli zaawansowaną funkcję ostrzegania kierowcy o konieczności nagłego hamowania. W sytuacji zagrożenia system może również hamować automatycznie. Wykorzystujący radar przedni i kamery system AEB działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie pomaga skutecznie dozując siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększając tuż przed kolizją. W przypadku wykrycia pojazdu lub pieszego przed samochodem podczas jazdy z prędkością powyżej 10 km/h system uaktywnia się i stara się zminimalizować skutki kolizji, jeśli jest ona nieunikniona.

Kontrola poziomu uwagi kierowcy (DAA)
Pierwszy raz samochód Hyundai jest wyposażony w funkcję kontroli poziomu uwagi kierowcy, która na podstawie monitorowania wzorców zachowań pilnuje, czy nie prowadzi zbyt lekkomyślnie lub w stanie zmęczenia, oraz zapobiega potencjalnym wypadkom. System analizuje różne sygnały z pojazdu, jak kąt skrętu kierownicy, moment obrotowy kierownicy, położenie pojazdu na pasie ruchu i czas jazdy. Ponadto kierowca może wyregulować pewne ustawienia, które decydują o czułości systemu. Jeśli system wykryje cechy wskazujące na nieuważną jazdę, rozlega się sygnał akustyczny, a na panelu tablicy wskaźników wyświetlany jest komunikat, aby przywołać kierowcę do porządku.

Inteligentny tempomat (SCC)
Wykorzystujący przednie czujniki radarowe system SCC umożliwia automatyczne utrzymywanie ustawionej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu bez potrzeby naciskania pedału przyspieszenia lub hamulca. System automatycznie wyłącza się, jeśli prędkość spadnie poniżej 10 km/h.

System monitorowania martwego pola (BSD)
System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał akustyczny. Dotyczy to również sytuacji, w której podczas zmieniania pasa ruchu zostanie wykryty inny pojazd.

Ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA)
Wykorzystujący te same czujniki, co BSD, system RCTA zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. RCTA monitoruje przy użyciu radaru obszar w promieniu 180 stopni za samochodem i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

System utrzymywania pasa ruchu (LKAS)
System LKAS ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi manewrami przy prędkości powyżej 60 km//h, analizując położenie samochodu. LWDS emituje ostrzeżenie dźwiękowe przed niezamierzonym przekroczeniem białych, szarych lub niebieskich linii albo punktów odblaskowych rozdzielających pasy ruchu, zaś LKAS ostrzega kierowcę dźwiękowo i wizualnie, a w razie potrzeby koryguje tor jazdy i pomaga kierowcy wyjść z niebezpiecznej sytuacji.

Funkcja informacji o ograniczeniu prędkości (SLIF)
Funkcja SLIF rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz wyświetla ograniczenia prędkości w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników TFT.

Asystent świateł drogowych (HBA)
W trybie automatycznym asystent HBA wykrywa samochody nadjeżdżające z przeciwka oraz jadące tym samym pasem ruchu i w razie potrzeby zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych kierowców. Gdy nie są wykrywane żadne pojazdy, system automatycznie uaktywnia z powrotem światła drogowe, aby kierowca miał dłuższe pole widzenia.

Bierne bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Zbudowany w 53 % z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości i30 Nowej Generacji odznacza się o 22 % lepszą sztywnością. Wynika to ze skuteczności pochłaniania energii zderzenia i odporności na odkształcenia, które gwarantują ochronę pasażerów w razie wypadku. Dzięki nowej metodzie tłoczenia na gorąco boczne zewnętrzne wzmocnienie i30 Nowej Generacji jest produkowane jako jeden element. Dotychczas składało się ono z pięciu elementów. Całkowicie nowa technika produkcji sprawia, że nadwozie jest lżejsze o 4,1 kg, a także sztywniejsze i lepiej pochłania energię zderzenia.

Wokół wnętrza nowego i30 zamontowano łącznie siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy. Kolanowa poduszka bezpieczeństwa stanowi dodatkowe zabezpieczenie dla kierowcy w razie zderzenia bocznego oprócz sześciu standardowych poduszek (2 przednie poduszki powietrzne oraz po dwie poduszki i kurtyny powietrzne chroniące kierowcę i pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie).

Ostatnie artykuły