Filmy

Bardzo dobre półrocze Volkswagena

Koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie w pierwszym półroczu 5,04 miliona samochodów. Członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen Christian Klingler: „W pierwszym półroczu koncern rozwijał się zadowalająco. Marka Volkswagen Samochody Osobowe nie zdołała oprzeć się aktualnej sytuacji w Chinach”.

W pierwszym półroczu 2015 roku dostawy aut koncernu Volkswagen utrzymywały się na wysokim poziomie - ponownie sprzedano ponad pięć milionów pojazdów. Łącznie od stycznia do czerwca tego roku na całym świecie dostarczono klientom 5,04 miliona samochodów (styczeń-czerwiec 2014 r.: 5,07 mln; -0,5%). Sam czerwiec okazał się dość trudny pod względem sprzedaży – do klientów dostarczono 840.400 aut (czerwiec 2014 r.: 877.900; -4,3%).

„Marki koncernu Volkswagen w pierwszym półroczu rozwijały się pozytywnie, mimo że sytuacja na niektórych rynkach okazała się trudna. Oprócz Ameryki Południowej i Rosji należał do nich także rynek chiński, który od początku roku stale się kurczył, w samym czerwcu, po raz pierwszy od wielu lat, zanotował spadek. Aktualne zmiany w Chinach dotknęły także markę Volkswagen Samochody Osobowe, tamtejszego lidera”, powiedział członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen – Christian Klingler.

W całej Europie marki koncernu w większości odnotowały znaczne wzrosty dostarczając klientom łącznie 2,11 miliona pojazdów (2014 r.: 2,04 mln; +3,7%). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) nowe pojazdy odebrało 1,14 miliona klientów (2014 r.: 1,07 mln). Oznacza to wzrost o 6,9%. Na niemieckim rynku sprzedano 668.300 samochodów (2014 r.: 626.100; +6,7%). W regionie Europy Środkowej i Wschodniej koncern sprzedał do końca czerwca 304.000 pojazdów (2014 r.: 343.900; -11,6%). Spośród nich 84.300 aut (2014 r.: 142.600; -40,9%) znalazło zbyt w samej Rosji, w której nadal utrzymuje się bardzo trudna sytuacja.

W Ameryce Północnej od stycznia do czerwca odnotowano wzrost w wysokości 6,0% i sprzedano 451.200 samochodów (2014 r.: 425.900). Spośród nich 295.000 (2014 r.: 288.000; +2,4%) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej, który nadal stanowi duże wyzwanie pod względem sprzedaży, koncern Volkswagen wydał klientom w tym czasie 297.300 aut (2014 r.: 383.700; -22,2%). W samej Brazylii sprzedano spośród nich 211.800 pojazdów (2014 r.: 301.000; -29,6%).

Z powodu spadku sprzedaży aut marki Volkswagen na chińskim rynku w regionie Azji i Pacyfiku koncern dostarczył klientom w pierwszym półroczu 1,94 miliona samochodów (2014 r.: 2,00 mln; -3,0%). Na Chiny, jako największy pojedynczy rynek tego regionu, przypadło z tej liczby 1,74 miliona aut (2014 r.: 1,81 mln; -3,9%).

Marki koncernu – przegląd
Marka Volkswagen Samochody Osobowe dostarczyła w pierwszym półroczu 2015 r. klientom na całym świecie 2,95 miliona samochodów (2014 r.: 3,07 mln,-3,9%).

Marka Audi sprzedała od stycznia do czerwca łącznie 902.400 samochodów (2014 r.: 869.400), odnotowując wzrost w wysokości 3,8%.

Porsche, producent samochodów sportowych, dostarczył do końca czerwca 114.000 pojazdów (2014 r.: 87.800), co oznacza zwiększenie sprzedaży o 29,8% w stosunku do tego samego okresu minionego roku.

Czeska marka Skoda sprzedała od stycznia do czerwca 544.300 aut (2014 r.: 522.500), czyli o 4,2% więcej.

Hiszpański producent SEAT w pierwszym półroczu dostarczył klientom na całym świecie 216.500 nowych samochodów (2014 r.: 200.100; +8,2%).

Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał w tym samym czasie 223.000 pojazdów (2014 r.: 217.700; +2,4%).

Na markę MAN od stycznia do czerwca przypadło 49.900 sprzedanych samochodów (2014 r.: 57.600; -13,5%).

Szwedzka marka Scania do końca czerwca wydała klientom na całym świecie 37.000 (2014 r.: 38.400; -3,7%) ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów.

Ostatnie artykuły