Filmy

Pomoc assistance na autostradzie

Na autostradzie kierowcy rozwijają dużo większą prędkość, dlatego podczas podróży drogą szybkiego ruchu powinniśmy zachować szczególną ostrożność. Wyjątkowo niebezpieczne są awarie, które wymagają natychmiastowego i szybkiego działania. Co zatem zrobić, gdy samochód odmówi nam posłuszeństwa na autostradzie?

Wysoka prędkość, ok. 130 - 140 km na godzinę, z jaką kierowcy poruszają się po autostradach, może stanowić śmiertelne niebezpieczeństwo. Dlatego przepisy ruchu drogowego, szczegółowo określają co nam wolno, a czego nie podczas jazdy autostradami. Jadąc trasą szybkiego ruchu, nie można się zatrzymywać ani cofać. Zdarzają się jednak sytuacje awaryjne takie np. jak przebita opona, czy brak paliwa, które zmuszają kierowcę do zatrzymania pojazdu.

Bezpieczny pas awaryjny
W przypadku awarii samochodu, koniecznie należy usunąć pojazd z pasa ruchu. Możemy zatrzymać samochód na specjalnie wyznaczonym parkingu. Jeżeli jednak nie mamy takiej możliwości, koniecznie powinniśmy zjechać na pas awaryjny, który znajduje się po prawej stronie lub w przypadku braku pasa awaryjnego jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. Nie możemy zapomnieć o włączeniu świateł awaryjnych i ustawieniu trójkąta ostrzegawczego co najmniej 100 metrów za samochodem. W celu zwiększenia bezpieczeństwa własnego i innych pasażerów należy opuścić pojazd i stanąć za barierkami energochłonnymi. Dopiero po odpowiednim zabezpieczeniu pojazdu możemy zadzwonić po pomoc drogową lub zawiadomić służby autostradowe.

Assistance na pomoc
Wezwanie pomocy assistance to doskonałe rozwiązanie zwłaszcza w przypadku awarii pojazdu na autostradzie. Jeżeli bowiem stan naszego pojazdu będzie wymagał odholowania, musimy pamiętać, że na trasie szybkiego ruchu holowanie jest możliwe jedynie specjalnie do tego przeznaczonym pojazdem. W takim przypadku pomoc assistance sprawdzi się idealnie.

Ze statystyk Europ Assistance Polska wynika, że najwięcej zdarzeń na autostradzie – 50% dotyczy awarii pojazdów. Co 5 wezwanie to niestety wypadki. Dość często, bo aż w 15% spraw, kierowcy potrzebują pomocy w wymianie lub naprawie koła czy opony. A w pozostałych 15% konieczne jest dostarczenie paliwa.

Pomoc assistance dobrze sprawdzi się również na zagranicznych autostradach, gdzie w sytuacji awaryjnej obowiązują te same zasady co w kraju.

Ostatnie artykuły