Filmy

Interbrand 2015 dla Toyoty

•Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną już po raz 12;
•Toyota zajęła 6. miejsce na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż;
•Awans o 2 miejsca w porównaniu do 2014 roku;
•Wzrost wartości marki Toyota o 16% w porównaniu do 2014 roku;
•Wartość marki wynosi ponad 49 mld dolarów.


Toyota umocniła swoją pozycję najcenniejszej marki motoryzacyjnej świata i jednej z najcenniejszych globalnych marek w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand. Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 16%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 8. na 6. miejsce. Na pierwszych pięciu pozycjach rankingu znaleźli się tacy giganci jak Apple, Google, Coca Cola, Microsoft i IBM.

Toyota okazała się najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu Interbrand już po raz 12. Jej wartość oceniono na ponad 49 mld dolarów. Toyota jako jedyna firma z branży motoryzacyjnej znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu wszystkich marek.

Najwyższą wartość marki Toyota w globalnym przemyśle motoryzacyjnym potwierdzają od lat wszystkie zestawienia. Firma, tradycyjnie postrzegana jako stabilna, solidna i wiarygodna, od dziesięcioleci jest znana z wysokiej jakości produktów. Co roku Toyota sprzedaje najwięcej samochodów na świecie spośród wszystkich producentów. Ogromną siłą i wyróżnikiem marki jest technologia – przede wszystkim samochody hybrydowe, a od 2014 roku także system wodorowych ogniw paliwowych, który zadebiutował na rynku w 2014 roku w modelu Mirai.

Rok 2015 upływa dla Toyoty pod znakiem debiutu przełomowych technologii. Toyota Mirai, pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, wchodzi na rynki w Europie i Stanach Zjednoczonych, kilka miesięcy po światowej premierze w Japonii w grudniu 2014 roku. We wrześniu swoją premierę miał Prius czwartej generacji, wraz z którym debiutuje nowy napęd hybrydowy oraz zupełnie nowa platforma TNGA. Tym samym firma rozpoczęła komercjalizację nowej technologii produkcji o nazwie Toyota New Global Architecture.

Toyota wprowadza także do wszystkich swoich modeli, już od najmniejszego Aygo, pakiet układów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Zaawansowane systemy, których działanie opiera się na współpracy kamery i czujnika laserowego, są dostępne w standardzie lub za niewielką dopłatą – jest to ogromny krok w stronę demokratyzacji tych ratujących życie technologii.

Największym wydarzeniem w dziedzinie systemów bezpieczeństwa jest komercjalizacja przełomowej technologii ITS Connect, opierającej swoje działanie na komunikacji między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową. Toyocie jako pierwszej udało się opracować rynkową wersję tego rozwiązania. Pierwsze 3 modele wyposażone w ITS Connect trafią do sprzedaży w Japonii jeszcze przed końcem roku.

Toyota kładzie duży nacisk na elegancję i styl swoich samochodów. W europejskiej palecie modeli widać to szczególnie w przypadku nowych wersji Aurisa i Avensisa, które zadebiutowały latem tego roku. Nowe platformy TNGA, które będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli marki, począwszy od Priusa oraz zupełnie nowego crossovera C-HR, dają stylistom niespotykane możliwości swobody twórczej i artystycznego wyrazu. W nadchodzących latach możemy się zatem spodziewać bardzo ciekawych rozwiązań stylizacyjnych w następnych generacjach samochodów japońskiego producenta.

Ostatnie artykuły