- Aktualności
- Nissan najszybciej zyskującą na wartości marką motoryzacyjną
Nissan najszybciej zyskującą na wartości marką motoryzacyjną
• Nissan awansował na 49. miejsce w rankingu Interbrand, z 56. miejsca w ubiegłym roku i z 90. miejsca w 2011 roku
• Wartość marki Nissan wzrosła o 19%, do 9,082 mld USD
Nissan został uznany za jedną z najcenniejszych marek na świecie w 2015 roku w rankingu opracowanym przez Interbrand, czołową światową firmę badającą wartość marek. Na liście najlepszych marek globalnych opublikowanej wczoraj przez Interbrand Nissan awansował na 49. miejsce z 56. miejsca w 2014 roku oraz z 90. miejsca w 2011 roku. Wówczas marka Nissan po raz pierwszy trafiła na tę listę i była wyceniana na 3,819 mld USD. Nissan jest najszybciej zyskującą na wartości marką motoryzacyjną w tegorocznym zestawieniu.
„Szybki awans Nissana z 90. na 49. miejsce w ciągu zaledwie 5 lat dowodzi, że dobrze skonstruowaliśmy naszą ofertę i potrafimy zainteresować nią konsumentów, zachowując przy tym oryginalność” – powiedział Roel de Vries, wiceprezes i globalny dyrektor ds. marketingu i strategii marki w firmie Nissan. „Rozwijanie globalnej marki, która wzbudza emocje i jest innowacyjna, stanowi integralną część sukcesu naszej firmy”.
W komentarzu do wyników badania wskazano na takie atuty marki Nissan, jak umiejętność dotarcia do pokolenia Y, skuteczne wykorzystywanie okazji do sponsoringu, dostosowanie oferty do zróżnicowanych potrzeb kierowców, a także na wspomniane już bardzo szybkie tempo wzrostu wartości marki. Wartość tę oszacowano na 9,082 mld USD, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z wynikiem ubiegłorocznym, kiedy to markę Nissan wyceniono na około 7,6 miliarda USD.
Nissana pochwalono za trafny wybór okazji do sponsoringu pod kątem dotarcia do młodszych odbiorców. Przykładem takich działań są akcje związane z UEFA Champions League w 2015 roku oraz współpraca z programem „The Voice” emitowanym w telewizji NBC. Zwrócono także uwagę na ofertę indywidualizacji i personalizacji produktów Nissana, w tym na nowy program US Juke Color Studio oraz innowacyjne rozwiązania dotyczące formuły posiadania samochodu dla nabywców modelu LEAF w Europie, dopasowane do preferencji współczesnego konsumenta.
W ramach badania najlepszych globalnych marek firma Interbrand opracowuje coroczny raport na temat najcenniejszych marek na świecie. Interbrand ocenia bieżące inwestycje w markę oraz zarządzanie nią jako składnikiem majątku przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem wyników finansowych, roli marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie oraz siły marki.
Więcej informacji o rankingu najlepszych globalnych marek Interbrand 2015 znajduje się na stronie: http://www.bestglobalbrands.com/