Filmy

Ofensywa Seata w segmencie MŚP

Obecność wśród 5 marek o największej sprzedaży flotowej do małych i średnich przedsiębiorstw – taki jest cel strategii sprzedaży flotowej marki Seat do 2020 roku.

Program Seat for Business odpowiada na potrzeby przedsiębiorców z segmentu MŚP i podkreśla, jak duży nacisk firma kładzie na rozwój sprzedaży do Klientów flotowych. Aktywizacja i rozwój sieci oraz atrakcyjne rabaty mają doprowadzić do tego, aby marka Seat stała się zaufanym brandem flotowym – głównie wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Zbudowanie świadomości i rozważania marki Seat wśród klientów flotowych poprzez prowadzenie spójnych działań marketingowych ma podnieść udział marki w sprzedaży flotowej do 55 % w 2020 roku. Konkurencyjna oferta, jedne z najwyższych rabatów na rynku, profesjonalna obsługa czy samochody w specyfikacjach flotowych dostępne do jazd próbnych nawet do 14 dni to element nowej oferty skierowanej do sektora MŚP.

Potencjał rynku to 2 mln firm MŚP. Obserwujemy, że liczba ta wciąż rośnie, a samochody znajdujące się w ich car parku to blisko 70 % wszystkich samochodów flotowych w Polsce. Do roku 2020 chcemy być w top 5 marek flotowych sprzedających do MŚP, co oznacza 70 % wszystkich transakcji flotowych marki SEAT – mówi Wojciech Wiatrowski, Kierownik ds. floty Seat.

Seat podkreślać będzie unikalną ofertę i niezawodność. Działania wsparte będą marketingowo. Zgodnie z założeniami budżet mediowy na komunikację flotową w roku 2016 został powiększony czterokrotnie w stosunku do roku ubiegłego.

- W 2016 roku wystartowaliśmy z wypracowaną Strategią Sprzedaży Flotowej, która obejmuje program Seat for Business. Na podstawie analiz rynku, trendów i potencjału marki, wyznaczyliśmy segment Mikro oraz MŚP jako główny kierunek strategii sprzedaży w grupie aut przeznaczonych klientom flotowym. Firma chce położyć bardzo duży nacisk na rozwój w segmencie klientów flotowych zapewniając unikalną ofertę i wspierając działania sprzedażowe – mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR Seat. – To przedsiębiorcy, którzy zwracają uwagę na niskie koszty serwisu, naprawy czy atrakcyjne raty leasingowe. Nasza oferta odpowiada na te potrzeby – dodaje.

W okresie realizacji strategii Seat będzie dążył do zmiany modelu sprzedaży flotowej, ujednolicenia procedur rozliczeniowych, kompleksowego wsparcia sieci dealerskiej i zmiany struktury klienckiej.

Hiszpański producent w ramach programu wsparcia sprzedaży flotowej przygotował szeroką ofertę samochodów, która odpowiada na różnorodne potrzeby przedsiębiorców.

Niezawodność z charakterem
Pierwszym modelem, który zostanie zakomunikowany w ramach nowej oferty Seat for Business będzie Leon ST. Auto jest idealną odpowiedzią na potrzeby klientów biznesowych, którzy poszukują niezawodnego i funkcjonalnego samochodu, a jednocześnie chcą cieszyć się jego wyglądem i dynamiką. Leon ST to jeden z flagowych modeli hiszpańskiego producenta. Unikalne połączenie funkcjonalności i designu auta świetnie wpisuje się oczekiwania kierowców.

Skrojony na potrzeby klienta
Program Seat for Business jest zorientowany na menedżerów i właścicieli przedsiębiorstw, którzy chcieliby obniżyć całkowity koszt floty, bez rezygnacji z wysokiej jakości pojazdów. Producent, poza niezawodnymi autami, gwarantuje profesjonalny serwis. Naprzeciw oczekiwaniom klientów flotowych wychodzi również rozbudowana sieć centrów serwisowych.

Rynek flotowy w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat, liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce wskazuje na trend wzrostowy (2014 - 326 121 szt., 2015 - 352 518 szt. wg. CEPiK), a znaczny udział w sprzedaży nowych samochodów w Polsce stanowią auta firmowe (2014: 64 %, 2015 aż 66 %), w tym samochody osobowe stanowią największą część sprzedaży samochodów flotowych (84 % całości – 202 tys. aut w 2014).

Startujący w 2016 roku program Seat for Business będzie budował pozycję marki wśród aut firmowych, udowadniając przedsiębiorcom z segmentu mikro i MŚP, że marka Seat to obecnie najbardziej konkurencyjny wybór flotowy na rynku.

Ostatnie artykuły