Filmy
  • Aktualności
  • Co 5. firma MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego

Co 5. firma MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego

Popularność usług branży CFM wśród małych i średnich firm systematycznie rośnie. Już niemal co 5 firma z sektora MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego samochodów – wynika z badania zrealizowanego w drugim kwartale 2016 r. na zlecenie Carefleet S.A. Kolejne 25 % przedstawicieli małych i średnich firm deklaruje, że rozważa skorzystanie z usługi.

Wynajem długoterminowy, to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w przedsiębiorstwach z sektora MŚP.

- Duże korporacje i przedsiębiorstwa znacznie wcześniej zaczęły korzystać z wynajmu długoterminowego niż firmy z sektora MŚP, których świadomość i zainteresowanie usługami CFM obecnie dynamicznie wzrasta. Dzieje się tak między innnymi dlatego, że nasza branża coraz bardziej otwiera się na małe i średnie przedsiębiorstwa, elastycznie dostosowując ofertę do ich wymagań – twierdzi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A.

Jak pokazują wyniki badania, zrealizowanego dla Carefleet S.A., z roku na rok w sektorze MŚP rośnie znajomość usług oferowanych przez branżę Car Fleet Management. Już prawie 80 % przedstawicieli mikro, małych i średnich firm wie, czym jest wynajem długoterminowy samochodów. To o 23 % więcej niż w 2009 roku. Na popularność usługi wpływa zarówno zmiana w mentalności właścicieli firm, którzy coraz częściej wolą z auta korzystać niż je mieć, a także liczne profity, jakie niesie ze sobą wynajem długoterminowy.

- Sektor MŚP, który jeszcze kilka lat temu z dużą nieufnością podchodził do wynajmu długoterminowego, dziś coraz chętniej buduje firmowe floty przy wsparciu branży CFM. Na drogę, którą wytyczyły duże i średnie przedsiębiorstwa, wkraczają obecnie małe firmy. Wynajem długoterminowy gwarantuje bowiem sporą oszczędność czasu, minimalizując obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych oraz umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów – dodaje Jacek Jasiński, dyrektor account management w Carefleet S.A.

Dla prawie połowy przedstawicieli firm z sektora MŚP, przewidywalność kosztów stanowi największą korzyść wynajmu długoterminowego samochodów. Badani przedsiębiorcy zwrócili również uwagę na możliwość relatywnie częstej wymiany aut (36,8 %) oraz korzyści finansowe (36,8 %).

Usługa wynajmu długoterminowego cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Osiągnięta w 2015 roku dynamika wzrostu łącznej liczby aut w usługach CFM na poziomie 16,6 %, jest najwyższą odnotowaną przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Oznacza to, że co piąty nowy samochód osobowy, kupiony przez firmy w polskich salonach w 2015 r., był przeznaczony dla usługi wynajmu długoterminowego.

Ostatnie artykuły