Filmy

8 lat Mazdy w Polsce

Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 r. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 40 tysięcy Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (13 625 zarejestrowanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (12 247 szt.) i Mazda CX-5 (6 565 szt.).

Mamy trzy silne filary sprzedażowe – Mazdę6, 3 i CX-5, a dostępność CX-3 szybko się poprawia. Cieszy nas tak równomiernie rozłożona struktura sprzedaży, a jeszcze bardziej wzrost liczby klientów ponawiających zakup aut naszej marki – to pokazuje poziom satysfakcji z użytkowania Mazd - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.

Rejestracje samochodów Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.06.2016 r.)

2008 1 760
2009 2 979
2010 3 811
2011 2 527
2012 2 421
2013 4 261
2014 7 552
2015 9 335
2016* 6 007
Suma 40 650

Rejestracje poszczególnych modeli (01.06.2008 – 31.06.2016 r.) Mazda Polska w ciągu tych 8 lat szybko awansowała w strukturze sprzedaży dla marki w Europie – obecnie zajmuje 5. pozycję, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech. Co więcej, sprzedaż Mazdy6 i Mazdy3 jest również wysoka na tle innych rynków: Mazda6 – 3. miejsce w Europie Europie
Mazda3 – 4. miejsce w Europie

Mazda pnie się również w rankingu marek w Polsce – w 2008 roku była na 23. miejscu, dziś to już pozycja 11. Klienci Mazdy doceniają bogate wyposażenie samochodów – prawie połowa z nich wybiera najwyższą wersję wyposażenia – SkyPASSION, a kolejną SkyENERGY aż 39 %.

Najpopularniejsze wersje wyposażenia 6. generacji modeli Mazdy w Polsce (Wersja - procent sprzedaży)
SkyPASSION 47% (w Maździe6 – 71%)
SkyENERGY 39%
SkyMOTION 13%
SkyGO 1%

Najpopularniejsze kolory nadwozia ( procent sprzedaży)
Soul Red 38%
Jet Black 16%
Snowflake White Pearl 13%
Titanium Flash 8%
Meteor Grey 7%
Aluminium 6%

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 31 punktów dealerskich i 13 ASO.

W 2016 roku Mazda Polska po raz trzeci z rzędu zajęła 1. miejsce w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:
Mazda2 – Auto Lider 2015, samochody małe, Auto Moto i Motor
Mazda CX-3 – MotoAs Interii, 1. miejsce w kategorii Miasto
Mazda2 i Mazda6 – Best Cars 2015, Auto Motor i Sport
Mazda2 - Złota Kierownica 2014, kategoria samochody małe, Auto Świat
Mazda2 – Auto Lider 2014, samochody małe, Auto Moto i Motor
Mazda MX-5 – Samochód Roku PLAYBOY-a 2015, kategoria auto z seksem, PLAYBOY
Mazda3 i Mazda6 – Złota Kierownica 2013, Auto Świat
Mazda3 i Mazda6 – Auto Lider 2013, Auto Moto i Motor.
Mazda3 – Kompakt Roku magazynu TOP GEAR
Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
Mazda6 – Auto Lider 2012 w kategorii auta klasy średniej, Auto Moto i Motor
Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
Mazda CX-5 - Auto Lider 2012 w kategorii mały SUV i crossover, Auto Moto i Motor
Mazda CX-5 - Kobiecy Samochód Roku 2012 – Twój Styl
Mazda CX-5 - Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy
Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy

Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”.

W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.
Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria "wprowadzenie nowego produktu").

Ostatnie artykuły