Filmy

Nissana wdraża strategię transformacji

Nissan wprowadził w Europie nową kompleksową strategię transformacji wrażeń klienta związanych z posiadaniem pojazdu dzięki innowacyjnej technologii i udoskonalonym usługom. Zgodnie z jej założeniami klienci zyskają dostęp do usług opartych na połączeniu samochodu z Internetem oraz większe możliwości personalizacji, a także większy wybór akcesoriów do swoich pojazdów. Te nowe usługi będą w coraz większym stopniu decydowały o rozwoju działalności Nissana w sferze obsługi posprzedażnej - oczekuje się, że do 2022 roku ich udział w przychodach z obsługi posprzedażnej w Europie będzie wynosił już 30 procent.

Podstawowym elementem nowej strategii jest opracowanie opcji łączności dostępnych dla wszystkich klientów, także na rynkach wschodzących. Podłączenie samochodu do Internetu będzie oferowane jako opcja zamawiana u dealera jeszcze przed 2020 rokiem - w pierwszej kolejności w Japonii i Indiach, a później także na innych rynkach, w tym w Europie.

Nissan opracowuje też przystępne rozwiązania umożliwiające korzystanie z opcji łączności przez dotychczasowych klientów w ramach obsługi posprzedażnej. Właścicielom pojazdów, które nie zostały wyprodukowane jako samochody połączone z Internetem, zaoferowane zostanie mnóstwo nowych technologii, żeby i oni mogli korzystać z usług opartych na połączeniu z Internetem.

W przyszłości samochody Nissana będą z wyprzedzeniem informowały klientów o zbliżającym się terminie przeglądu, a nawet automatycznie zgłaszały zapotrzebowanie na części zamienne, by były one dostępne u dealera, kiedy klient zgłosi się do serwisu.

Ta strategia pozwoli także wzmocnić ofertę Nissana w zakresie personalizacji i akcesoriów, gwarantując firmie miejsce w czołówce branży motoryzacyjnej pod względem możliwości dostosowywania pojazdów do indywidualnych potrzeb użytkownika. W Europie Nissan jest już prekursorem tego trendu. Dwa lata temu w modelu Juke firma zaoferowała klientom nowy poziom personalizacji obejmującej elementy pojazdu i jego wykończenia w szerokiej palecie kolorów. Obecnie 80 procent sprzedawanych Nissanów Juke to egzemplarze ze spersonalizowanym wnętrzem lub nadwoziem - a w wielu przypadkach jednym i drugim - dzięki czemu jest to jeden z trzech modeli przynoszących największe zyski ze sprzedaży akcesoriów. Kolejnym etapem będzie postęp w technologii produkcji i procesie projektowania, aby nabywcom nowego modelu Micra zaoferować jeszcze większy wybór kolorów i wersji wyposażenia.

Rozwój technologii samochodów połączonych z Internetem oraz coraz szersze wykorzystanie wielkich zbiorów danych pozwolą Nissanowi na wprowadzenie nowych usług, poprawę wrażeń klienta związanych z wizytą w placówce dealerskiej oraz zwiększenie lojalności klientów. Takie podejście zdecydowanie usprawni także globalny łańcuch dostaw Nissana, w którym logistyka realizowana według koncepcji just-in-time przyczyni się do poprawy efektywności funkcjonowania zarówno zakładów produkcyjnych, jak i dealerów.

Ostatnie artykuły