Filmy

Zmiany w Hyundai i10

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu Hyundai zaprezentował model i10 w nowej odsłonie. Hyundai i10 będący najmniejszym autem w ofercie marki (segment A) został wyposażony w systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komunikacyjne dostępne zazwyczaj w modelach wyższych segmentów. Charakterystycznym elementem jest nowy, kaskadowy grill.

Od momentu swojej premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się niesłabnącym powodzeniem na rynku - przez ten czas do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego auta . Oznacza to, że jest on jednym z najbardziej popularnych modeli w swoim segmencie.
W pierwszych siedmiu latach sprzedaży Hyundaia i10, na rynek trafiło ponad 450 tys. sztuk tego modelu. A od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji - pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem - zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim i produkowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit, Turcja.

Nowy styl
Design to jeden z głównych powodów, dla którego klienci wybierają samochody marki Hyundai. Nowy i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę - szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta, która podkreśla jego miejski, nowoczesny wizerunek.
Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną w i10 jest nowy, kaskadowy grill. Stanowi on rozwinięcie stylu dobrze znanej fanom marki sześciokątnej atrapy chłodnicy o zwężającym się ku dołowi kształcie. Kaskadowy grill będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia.
Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach atrapy chłodnicy, dzięki czemu przód auta jest jeszcze bardziej atrakcyjny.
Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku nowego i10 są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Auto może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego

Opływowa sylwetka i10 pozwala mu uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,31, co jest wiodącym wynikiem w klasie.
Nowy i10 jest oferowany w dziewięciu atrakcyjnych kolorach nadwozia. W lakierze podstawowym: niebieskim (Morning Blue) i białym (Polar White), metalizowanym: niebieskim (Aqua Sparkling), brązowym (Cashmere Brown), srebrnym (Sleek Sliver) i szarym (Star Dust) oraz perłowym: pomarańczowym (Mandarin Orange), czerwonym (Passion Red) i czarnym (Phantom Black).
Wnętrze nowego i10 zachowało przestronność i elegancki wygląd, uzyskany dzięki ciekawej kolorystyce deski rozdzielczej, a także elementów otaczających dźwignię zmiany biegów oraz dolnych paneli wykończenia drzwi. Do wcześniej oferowanych wersji wykończenia wnętrza (czarnej, niebieskiej, pomarańczowej i beżowej) dodano piątą opcję - nową tapicerkę w szykownym, czerwonym odcieniu.
Sprawdzone jednostki napędowe

Pod maską nowego i10 pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, zestawiony z pięciobiegową skrzynią manualną (standard) lub czterobiegową skrzynią automatyczną (opcja). W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1,0l na gaz LPG
W nowym modelu zwiększono odbojniki przedniego zawieszenia z 55,5 do 64 mm w celu poprawienia charakterystyki prowadzenia na nierównej nawierzchni. Zmodyfikowano także przełożenie układu kierowniczego (obecnie 53,5 mm/obr., poprzednio 50,8 mm/obr.) oraz zastosowano magnezową konstrukcję koła kierownicy.
Nowy i10 jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. Dla uzyskania maksymalnej skuteczności i stabilności hamowania, w standardzie oferowany jest układ przeciwblokujący (ABS), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).
Zintegrowane funkcje komunikacyjne i systemy aktywnego bezpieczeństwa

W nowym i10 znalazło się wiele zaawansowanych rozwiązań z zakresu komunikacji i funkcji bezpieczeństwa, które zostały zaadaptowane z modeli wyższych klas. Mowa tu o nawigacji i systemie informacyjno-rozrywkowym, które są już stosowane w Hyundaiu i30 Nowej Generacji oraz modelu IONIQ. Nowy Hyundai i10 jest jedynym samochodem w swojej klasie, który zapewnia obsługę Android Auto, Apple CarPlay i LIVE Services w jednym systemie z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
Funkcje Apple CarPlay i Android Auto gwarantują bezproblemową integrację, bezpieczną obsługę i spójne działanie urządzeń przenośnych z systemem operacyjnym iOS lub Android.
Android Auto pozwala korzystać ze wszystkich rozwiązań dostarczanych przez Google - jak np. Google Maps, bezpośrednio z wyświetlacza. Przydatne informacje ze smartfona, takie jak pogoda, historia połączeń, SMS-y czy kalendarz, są dostępne przez ikony na 7-calowym ekranie dotykowym. Użytkownik może też odtwarzać muzykę z aplikacji, takich jak Spotify lub Deezer.
Analogicznie, CarPlay jest rozwiązaniem umożliwiającym wygodne i bardziej bezpieczne korzystanie z urządzeń z systemem iOS. Wystarczy podłączyć iPhona, aby otrzymywać wskazówki, dzwonić, słuchać muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości – bez odwracania uwagi kierowcy.
System nawigacyjny w nowym i10 ma dziesięcioletnią, darmową subskrypcję na aktualizację usług LIVE Services, które obejmują bieżące informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacji radarów w krajach, gdzie zezwalają na to przepisy.

W podstawowym wyposażeniu samochodu znajdują się także systemy ESC i VSM, sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz sześć poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie przednie boczne oraz dwie kurtynowe).
Przestronność wnętrza, którego komfort wzmacnia także automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele sprawia, że autem może wygodnie podróżować pięć osób.
Rozstaw osi wynoszący 2 385 mm pozwolił na skonstruowanie jednej z najprzestronniejszych kabin w klasie. Kierowca i pasażer mają z przodu 1070 mm miejsca na nogi, 1306 mm na wysokości ramion oraz rekordowe 1008 mm odległości od siedziska do dachu.

Ostatnie artykuły