Filmy
  • Artykuły
  • CFM zamyka rok wzrostami. Czy 2017 r. będzie równie dobry?

CFM zamyka rok wzrostami. Czy 2017 r. będzie równie dobry?

Ubiegły rok okazał się bardzo udany dla branży CFM. Choć na oficjalne wyniki musimy jeszcze poczekać, już teraz wiadomo, że branża zaliczyła wzrosty, zwłaszcza w obszarze wynajmu długoterminowego. Jakie trendy i zmiany przyniesie 2017 rok? Czego powinniśmy się obawiać, a gdzie szukać szans?

Komentarz Szymona Raczkowskiego, Regionalnego Dyrektora Sprzedaży CFM w Raiffeisen Leasing.
Już po pierwszym półroczu 2016 r. widać było, że tempo wzrostu branży wynajmu długoterminowego będzie wyższe niż rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale 2016 r. branża CFM zakupiła aż o 1/3 więcej nowych aut osobowych w stosunku do poprzedniego roku. A przecież jeszcze kilka temu wynajem długoterminowy był produktem niszowym i przeznaczonym głównie dla dużych korporacji. Obecnie walczy on o miano najpopularniejszego sposobu finansowania floty i konsekwentnie zastępuje starsze formy, takie jak kredyt czy klasyczny leasing finansowy. Stabilne wzrosty utrzymują się niezmiennie od początku 2015 roku, a w 2016 roku osiągnęły rekordowe wartości. Świadczy to o tym, że branża CFM w Polsce wkroczyła w nowy etap. Mimo rekordowej popularności wynajem długoterminowy ma wciąż duże perspektywy rozwojowe. W niektórych krajach Europy Zachodniej (np. w Holandii) samochody w wynajmie stanowią prawie 80% wszystkich kupowanych nowych aut.

W 2017 roku branża CFM będzie liczyć na MŚP
Obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią trzon polskiej gospodarki, dynamicznie inwestując i poszerzając zakres swojej działalności. Potrzebują też znacznie większej liczby pojazdów i coraz chętniej korzystają z zewnętrznych form finansowania floty. Co za tym idzie, od jakiegoś czasu można zaobserwować wśród MŚP wzmożone zainteresowanie usługą wynajmu długoterminowego. Z jednej strony jest to efekt rosnącej świadomości atrakcyjności tej usługi. Z drugiej – firmy CFM otworzyły się na mniejszych klientów i zaczęły przygotowywać produkty dostosowane do ich potrzeb. Doszło do tego za sprawą swego rodzaju „nasycenia” sektora korporacji i dużych przedsiębiorców usługami CFM. Firmy oferujące wynajem musiały przemodelować swoje oferty i poszukać nowych możliwości rozwoju sprzedaży swoich usług. Obecnie prawie każda firma CFM posiada produkt dostosowany do potrzeb oraz możliwości małych i średnich firm.

W 2017 roku możemy się spodziewać rosnącego zainteresowania wynajmem długoterminowym wśród MŚP. Głównie za sprawą ciągłego rozwoju wachlarza usług polskich firm CFM i ich koncentracji na tej grupie docelowej. Można nawet pokusić się o prognozę, że wynajem długoterminowy zacznie powoli wypierać produkty leasingowe, z których dotychczas najchętniej korzystały małe i średnie przedsiębiorstwa. Jednak proces ten potrwa zapewne kilka lat.

Ponadto w bieżącym roku, jak i kolejnych latach, firmy CFM w poszukiwaniu nowych możliwości sprzedażowych będą koncentrowały swoje działania nie tylko na przedsiębiorcach, ale także na klientach indywidualnych. Potencjał tej grupy jest ogromny i daje pole do rozwoju nowego, perspektywicznego kanału sprzedaży dla firm CFM.

Ostatnie artykuły