Filmy

Opel Insignia Grand Sport

Jeszcze w lutym 2017 r. będzie możliwe składanie zamówień na nowy model flagowy firmy Opel Insignia: wersja Grand Sport z ceną od 25 940 euro oraz wersja kombi Sports Tourer z ceną od 26 940 euro (cena z Vat w Niemczech). Nowa generacja Insignii ma niesamowity urok: to nowość rynkowa, która nie tylko wyróżnia się elegancką i sportową sylwetką o wzorowej aerodynamice (CD wynosi zaledwie 0,26 w przypadku pięciodrzwiowego modelu o sylwetce coupé), lecz również zachwyca kompleksową ofertą innowacji technologicznych. Reasumując: nowy model Insignii zachwyca większą zwinnością i przestronnością oraz doskonałym stosunkiem jakości do ceny, co czyni go silnym konkurentem nawet dla modeli marek premium. Nowy model Insignii oferuje w standardzie systemy wspomagania kierowcy takie jak: system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Znaczące zwiększenie bezpieczeństwa dopełnia aktywna pokrywa silnika, która poprawia ochronę pieszego w razie wypadku. Co więcej, nawet wersja podstawowa wyposażona jest w ekran dotykowy.

Druga generacja Insignii opiera się na zupełnie nowej architekturze. Pojazd waży nawet o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy sedan i nawet o 200 kg mniej niż przestronne kombi Sports Tourer. Ta znaczna redukcja masy oraz nowy, bardzo precyzyjny układ kierowniczy przyczyniają się do poprawy dynamiki jazdy. Ponadto zupełnie nowy flagowy model marki Opel debiutuje wraz z szeroką gamą wysokowydajnych silników oraz przekładni o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym, co zapewnia lepsze osiągi i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Zużycie paliwa w spodziewanych silnikach wolumenowych, dostępnych w modelu Grand Sport (benzynowy 1.5 turbo, wysokoprężny 1.6 CDTI) zmniejszono o 3–10% w porównaniu do dotychczasowych modeli o podobnych parametrach — obliczenia według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP).

Już w grudniu 2015 r. firma Opel zapowiedziała, że dla przyszłych modeli pojazdów będzie podawać wartości według cyklu WLTP. Cykl jazdy WLTP zacznie obowiązywać jesienią 2017 r. i w porównaniu z aktualnie obowiązującym nowym europejskim cyklem jazdy NEDC jest bardziej zbliżony do rzeczywistych zachowań kierowców. Od czerwca 2016 roku, zaczynając od nowego modelu Astry, firma Opel podaje dane dotyczące emisji CO2 oraz zużycia paliwa według cyklu WLTP jako uzupełnienie do oficjalnych danych NEDC. Pozwala to klientom na bardziej realistyczne szacowanie dziennego zużycia paliwa przez ich pojazd. Testy przeprowadzone przez renomowane wydawnictwa, takie jak włoski magazyn Quattroruote, potwierdziły, że dane zebrane przez firmę Opel według cyklu WLTP są bardzo zbliżone do rzeczywistego zużycia paliwa.

Od początku sprzedaży dostępne są nowe silniki benzynowe i zaawansowane silniki wysokoprężne
Ofertę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera niedawno zaprojektowany, niezwykle wydajny silnik benzynowy 1.5 turbo dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,3 l/100 km w cyklu miejskim; 4,7 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 129 g/km CO2) oraz imponujący moment obrotowy rzędu 250 Nm między 2000 a 4100 obr./min. Mocniejsza wersja silnika — o mocy 122 kW/165 KM — (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,0 l/100 km w cyklu miejskim; 4,9 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 130 g/km CO2) ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się bestsellerem wśród silników benzynowych dostępnych w modelach Insignii. W porównaniu z i tak już bardzo wydajnym silnikiem 1.6 turbo (125 kW/170 KM) w dotychczasowym modelu nowy silnik oznacza mniejsze o średnio 3% zużycie paliwa według cyklu WLTP. 1,5-litrowy silnik wykonany w całości z aluminium, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, ma największą pojemność skokową pośród wszystkich ultranowoczesnych trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych marki Opel. Nowoczesny, czterocylindrowy silnik 1.5 imponuje reakcjami przepustnicy i dużym momentem obrotowym w każdej sytuacji — te dwie cechy są typowe dla nowych silników.

Kolejną atrakcją jest najwyższej klasy silnik benzynowy nowego modelu Insignii
Silnik 2.0 turbo oferuje moc 191 kW/260 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm między 3000 a 4000 obr./min (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim; 7,0 l/100 km poza miastem; 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; 197 g/km CO2). Pracę czterocylindrowego silnika 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna o płynnych przełożeniach, a także wysoce zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego — to unikalna cecha w segmencie pojazdów klasy średniej. W tym nowoczesnym napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.

Ofertę napędów dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 81 kW/110 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 4,6 l/100 km w cyklu miejskim; 3,6 l/100 km poza miastem; 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; 105 g/km CO2) oraz o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 5,1 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9 l/100 km poza miastem; 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym; 114 g/km CO2). To nowe połączenie przekładni manualnej o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym i zaawansowanego silnika 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w porównaniu ze zużyciem paliwa w dotychczasowym modelu podawanym według cyklu WLTP.

Ponadto firma Opel zaoferuje również zaawansowany silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 125 kW/170 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,3 l/100 km poza miastem; 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; 136 g/km CO2).

Ostatnie artykuły