Filmy

JELCZ M083 Euro 4 Libero

Autobus miejski niskowejściowy, 8,5 – metrowy, będący pierwszą wspólną konstrukcją Zakładów Samochodowych Jelcz i Autosan, zaprojektowany został z myślą o przewozach na trasach miejskich i podmiejskich o niewielkim obciążeniu.

Charakteryzuje się nowoczesną sylwetką nadwozia, zbudowany został przy wykorzystaniu nowoczesnych materiałów i technologii. Dzięki temu zapewniono długoletnią żywotność pojazdu i jego odporność na korozję. Autobus został wyposażony w najnowocześniejszy silnik Euro-4. Stanowisko kierowcy wyposażono w nowoczesną, przejrzystą deskę rozdzielczą, fotel z wielopoziomową regulacją położenia oraz kolumnę kierownicy z regulacją położenia koła kierownicy. Zastosowanie sprawdzonej konstrukcji, wysokiej klasy podzespołów pozwala na łatwą obsługę oraz niskie koszty eksploatacji autobusu.

PODWOZIE
Rama podłużnicowo-kratownicowa współpracująca z nadwoziem.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik Cummins ISBe4 160B, Euro 4, moc max - 118 kW / 2500 obr/min, moment max - 600 Nm /1200÷1800 obr/min usytuowany wzdłużnie z tyłu pojazdu, napęd na koła tylne. Sprzęgło jednotarczowe, suche, - sterowanie wspomagane. Skrzynia biegów automatyczna ZF 6S700BO.
Ogumienie - 245/70 R 19,5.
Zawieszenie pneumatyczne, oś przednia: 2 miechy pneumatyczne, stabilizator, 2 amortyzatory, - oś tylna: 4 miechy pneumatyczne, stabilizator, 4 amortyzatory.
Most napędowy jednostopniowy, przełożenie 4,11 - produkcji Meritor. Oś przednia sztywna, produkcji LAF.

HAMULCE
Pneumatyczny, dwuobwodowy, mechanizm hamulcowy tarczowy, układ ABS, hamulec postojowy mechaniczny z siłownikiem sprężynowym, sterowany mechanicznie.

UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym.

UKŁAD ELEKTRYCZNY
24V, minus na masie, alternator 2x90A, akumulatory 2 x 200 Ah, instalacja elektryczna przygotowana do podłączenia tablic elektronicznych i kasowników.

NADWOZIE
Szkielet spawany z prostokątnych profili zamkniętych ze stali nierdzewnej. Poszycie zewnętrzne z blachy nierdzewnej i tworzywowe, klejone do szkieletu. Poszycie wewnętrzne elementy z UNILAM, PWS. Podłoga sklejka, pokryta wykładziną podłogową antypoślizgową.
Drzwi: układ 1-2-0, wykonane z profili aluminiowych, sterowane pneumatycznie ze stanowiska kierowcy, otwierane do wnętrza.

OGRZEWANIE
Wodne, agregat grzewczy (23 kW), nagrzewnice, wymienniki konwektorowe.

WENTYLACJA
Naturalna przez okna oraz wywietrzniki dachowe, wymuszona przez wentylatory nadmuchowo - wyciągowe a także za pomocą zespołu wentylacyjnego w ścianie przedniej.

WNĘTRZE
Siedzenia tworzywowe z miękką wkładką. Okna - szyba przednia panoramiczna z wyodrębnioną szybą tablicy kierunkowej, szyba wklejana do wnęki,- szyba tylna wklejana, - okna boczne z górnymi partiami przesuwnymi oraz szyby boczne wklejane do wnęk. Wyposażenie przestrzeni pasażerskiej: słupy pionowe, poręcze poziome i uchwyty drzwiowe, - osłony wnęk drzwiowych, tablice kierunkowe, gaśnice. Liczba miejsc siedzących 16 + 1, stojących 36.

Prędkość max 90 km/h, zbiornik paliwa 130 dm3. Masa własna 6900 kg, masa całkowita max 11000 kg.

Ostatnie artykuły