Filmy

Karetka w leasing?



Zapotrzebowanie szpitali na wymianę ambulansów rośnie w bardzo szybkim tempie, niestety ogranicza ich w tym brak finansów i skomplikowana procedura przetargowa. Producenci ambulansów oceniają, że rocznie sprzedawanych jest ok. 200 do 250 ambulansów.

To zdecydowanie za mało. Przykładowo, jeden z największych producentów karetek, firma AMZ Kutno, w 2007 roku sprzedał łącznie w kraju i za granicą 196 pojazdów. Przy czym sprzedaż krajowa i zagraniczna dla sektora państwowego w 2008 roku spadła o 5 proc. w stosunku do roku 2007. Główny problem w sprzedaży ambulansów dla instytucji państwowych, firma AMZ upatruje zbyt skomplikowanych procedurach związane z zamówieniami publicznymi, przetargami. Ale czy to jedyny powód słabego ruchu w wymianie specjalistycznych pojazdów? Nie. Główną przyczyną jest brak środków finansowych na zakup nowych pojazdów. Koszt specjalistycznej karetki wraz z wyposażeniem wynosi ok. 300 tys. zł. Mała liczba nowych karetek pogotowia świadczy także o tym, że obecny tabor jest coraz starszy, bardziej awaryjny i wymaga napraw, których koszt często przewyższa wartość rocznego kredytu leasingowego.

Jeśli zakładu opieki zdrowotnej nie stać na całkowite sfinansowanie karetki pogotowia, z pomocą może przyjść leasing. Z tej formy finansowania pojazdów, oferowanej m.in. przez firmę Masterlease, skorzystały - Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Inowrocławiu – 9 szt., Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Człuchowie – 2 szt., Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście Nad Pilicą – 3 szt., Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Środzie Wielkopolskiej – 1 szt. oraz Stacja Pogotowia Ratunkowego w Gdańsku – 2 szt.

- Dostarczyliśmy kilkanaście karetek pogotowia, które wyjechały do pacjentów dzięki naszemu finansowaniu. Cieszy nas fakt, ze ułatwiając dostęp do nowoczesnego ambulansu przyczyniamy się do podniesienia jakości usług medycznych i poziomu bezpieczeństwa naszego społeczeństwa – mówi Jerzy Kobylinski, prezes zarządu Masterlease Polska

- Przede wszystkim ZOZ angażuje tylko część środków np. 10 proc. wartości karetki aby ją używać. Zdecydowanie łatwiej jest organom założycielskim (ZOZ) przeznaczyć na początku inwestycji mały wkład finansowy, a pozostałą cześć rozłożyć na raty miesięczne, niż dokonać zakupu za gotówkę za gotówkę pojazdu o wartości 200-300 tys. Dodatkowym atutem leasingu jest jego dostępność. Znacznie łatwiej uzyskać leasing niż kredyt bankowy. Przystępność tę gwarantują proste procedury leasingowe. Ponadto leasing jest dla ZOZ kosztem uzyskania przychodu i obniża podatek dochodowy do zapłaty. Zaletą leasingu jest także stała rata przez okres finansowania inwestycji - miesięczny system spłat ułatwia konstruowanie budżetów na kolejne lata – wyjaśnia Piotr Zdziebłowski, doradca klienta Masterlease.

Oferta Masterlease jest elastyczna i modyfikowana w zależności od możliwości inwestycyjnych klienta. Leasing pozwala rozłożyć ubezpieczenie karetki na raty w całym okresie leasingu, a także zapewnia preferencyjne stawki ubezpieczenia (pakiet AC OC NW). Dużym ułatwieniem jest także koordynacja likwidacji szkód komunikacyjnych, którą zajmuje się centrum techniczne firmy Masterlease, a także przejęcie ciężaru formalności związanych z rejestracją i ubezpieczeniem pojazdu.


materiały: Masterlease







Ostatnie artykuły