Filmy
  • Artykuły
  • Wynajem długoterminowy sposobem na kryzys?

Wynajem długoterminowy sposobem na kryzys?

Leasing floty, a w szczególności pełno-obsługowy leasing operacyjny jest rozwiązaniem pozwalającym na minimalizowanie ryzyk związanych z flotą pojazdów służbowych oraz umożliwiającym pełne wykorzystanie potencjału dodatkowych usług i narzędzi, niedostępnych w przypadku tradycyjnego zakupu samochodów.

Wynajem długoterminowy pozwala na przeniesienie wszelkich obowiązków związanych z administracją flotą na firmę CFM. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, dla których zatrudnienie osoby odpowiedzialnej jedynie za flotę nie kalkuluje się finansowo, jest to szczególnie istotna zaleta. Jeśli firma decyduje się na inną formę finansowania, te obowiązki najczęściej obciążają prezesa firmy.

Decydując się na leasing finansowy przedsiębiorca osiąga pewne korzyści, jednak wciąż pozostaje kwestia obowiązków związanych z obsługą floty, które musi wykonywać samodzielnie. Są to zajęcia z natury bardzo pracochłonne, które jednocześnie nie przedstawiają żadnej wartości dla przedsiębiorcy. W przypadku pełno-obsługowego wynajmu długoterminowego wszelkie obowiązki związane z obsługą floty leżą po stronie firmy Car Fleet Management.

- Zastosowanie Full Service Leasingu (FSL), jest w stanie zmniejszyć łączne koszty związane z flotą od 10 do 30 proc., poprzez obniżenie poszczególnych kosztów składowych użytkowania pojazdów. Ponadto, w przypadku leasingu, leasingobiorca nie zalicza samochodu do środków trwałych, oraz nie posiada zobowiązań z tytułu kredytu, co znacznie poprawia wskaźniki finansowe oraz bilans firmy - mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePLan Fleet Management.

Przewagą leasingu nad kredytem jest także rozliczenie VAT od kolejnych opłat leasingowych, a nie jednorazowo od całej kwoty. Dodatkowo argumentem przemawiającym za tą formą finansowania są także niższe podatki - dla leasingu operacyjnego raty stanowią koszt uzyskania przychodu. Tym samym zmniejsza się podstawa opodatkowania oraz poprawia płynność finansowa - raty spłacane są z bieżących przychodów, na które pracują wyleasingowane samochody. Ważną kwestią jest również uniknięcie finansowania podatku VAT. Podstawą kalkulacji rat leasingowych jest wartość netto - firmy leasingowe mają 100 proc. obliczalności VAT przy zakupie samochodów osobowych.

- Coraz więcej firm, zarówno dużych jak i małych oraz średnich, zdaje sobie sprawę, że posiadanie samochodów to nie tylko kwestia ich zakupu i okresowego serwisowania. Już przy flocie składającej się z kilkunastu aut takie obowiązki jak: organizacja sezonowej wymiany opon, kontrola nad opłatami za serwis i naprawy, czy dobór odpowiedniej oferty ubezpieczeniowej mogą urosnąć do rangi sporego problemu. A gdzie jest czas na optymalizację tankowań? Jak sprzedać samochody po okresie leasingu by na nich nie stracić? Jak zapewnić mobilność, gdy od czasu do czasu coś się zepsuje lub pracownik ma stłuczkę? Gdy dodamy do tego konieczność księgowania bardzo dużej liczby faktur oraz znikomą możliwość precyzyjnego zabudżetowania kosztów floty, dochodzimy do wniosku, że jest tu sporo miejsca na optymalizację – dodaje Artur Sulewski.



materiały: LeasePLan Fleet Management



Ostatnie artykuły