Filmy

Nowy Fiat 500

4 lipca jest od zawsze ważnym dniem dla Fiata 500: w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód", symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy i tym samym na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku, w oparciu o to dziedzictwo, marce Fiat udało się nabrać rozpędu ku przyszłości: w ten sposób narodził się nowy Fiat 500 i odniósł natychmiastowy światowy sukces.

Po ośmiu latach i z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, pałeczkę teraz przejmuje nowy Fiat 500, wraz z którym marka jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom rynku, nie zapominając o własnych, głębokich korzeniach.

Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odświeżony projekt jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji: tylko w ten sposób proces rozwoju tej ikony motoryzacji może nadal trwać, dopracowując te cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.

Dostępny w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 w dniu premiery dostępny będzie w dwóch wersjach: Pop i Lounge. Pierwsza z nich proponuje w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio 5" z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjną kierownicę i światła do jazdy dziennej LED. Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15", system Uconnect Radio LIVE 5' z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają Klientowi - dzięki integracji z smartfonem - korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym, tak by móc być stale połączonym.

Nowy Fiat 500 będzie wyposażony w silniki benzynowe TwinAir o pojemności 0.9 (o mocy 85 KM lub 105 KM) oraz silnik o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM, a także w silnik dwupaliwowy zasilany benzyną/LPG o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM. W szczególności, silnik dwucylindrowy może pochwalić się rekordową wydajnością z poziomem emisji CO2: 90 g/km dla silnika o mocy 85 KM i 99 g/km dla silnika o mocy 105 KM. Po premierze dostępne będą także wersje z silnikami o pojemności 1.3 Multijet o mocy 95 KM i silnik o pojemności 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „ECO", która ogranicza emisję CO2 do 99 gramów na kilometr. Krótko mówiąc, nowy model skupia się jeszcze bardziej, jeśli chodzi o przyszłość, na zrównoważonej mobilności.

Śmiały i uwodzicielski, nowy Fiat 500 zawiera w sobie około 1800 nowych detali, tak opracowanych i przemyślanych, by podkreślić jego oryginalność i nadać modelowi jeszcze bardziej wyrafinowany styl. Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały: zatem znaczące ulepszenia, ale wierne niepowtarzalnemu stylowi Fiata 500. Co więcej, kultowa marka Fiat stała się manifestem nowej koncepcji mobilności; jest to „łagodna" rewolucja na światowych drogach, ponieważ łączy pozornie przeciwstawne wartości.

W związku z tym, dzisiaj, nowy Fiat 500 jest odświeżony pod względem ciągłości estetycznej i postępu technologicznego. Nowa 500-ka jest jak magiczna formuła, to jedyny model, który może spójnie połączyć przeciwieństwa: to ekskluzywny samochód, ale powszechnie dostępny; światowy bestseller o prawdziwie włoskim „sercu”; to produkt elegancki, który jednocześnie może być źródłem rozrywki; jest czymś bardzo osobistym, choć został sprzedany w ilości ponad 1.500.000 egzemplarzy. Co więcej, nowy Fiat 500 łączy w sobie technologię i uczucia, po to, by umocnić się pod każdym względem, jako punkt odniesienia w swoim segmencie.

Lingotto w Turynie.
Na światową premierę nowego Fiata 500 zostało wybrane nie przez przypadek Lingotto w Turynie, miejsce symboliczne, które podobnie jak kultowy Fiat 500 w poszanowaniu własnych tradycji dostosowywało się do nowych czasów i rozwijało się. Otwarty w 1923 roku zakład Fiata, wciąż jest podziwiany za nowoczesność i elegancję zabudowy, za utworzony na dachu tor do jazd testowych, który wzbudził podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury.

Jeszcze przed jego ukończeniem, budynek, który został zaprojektowany, jako miejsce pracy, stał się symbolem przemysłu włoskiego i jako taki zapisał się w pamięci społeczeństwa. Samochody, które zjechały z linii w tym zakładzie jeździły przez dziesięciolecia i przyczyniły się do rozwoju motoryzacji we Włoszech, dopóki produkcja została przeniesiona do bardziej nowoczesnych zakładów, wraz z duchem postępu. Ale po chwilowym wycofaniu z eksploatacji, fabryka Lingotto została odnowiona, w celu zaspokojenia potrzeb zmieniającego się środowiska miejskiego: od symbolu historii przemysłowej, fabryka przeszła długi proces restrukturyzacji wewnętrznej, przy zachowaniu niezmienionego wyglądu zewnętrznego.
Dzisiaj Lingotto będzie „chrzcić" nowego Fiata 500, dziedzica tego kultowego modelu, który w latach pięćdziesiątych był testowany na tym samym torze mieszczącym się na dachu fabryki: tym samym umacnia się ten głęboki związek między Lingotto, nowym Fiatem 500 i miastem Turyn.

Wyraz stylu „Made in Italy”.
Nowy Fiat 500 jest kompaktowy: 357 cm szerokości, 163 długości, 149 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 230 cm. Jednak, mimo cech kontynuacji modelu, przód i tył samochodu zostały zmienione. Stylistyka nadwozia nowego Fiata 500 wyraża wszystkie specyficzne elementy, które historycznie charakteryzują ten model począwszy od słynnego poprzednika z lat pięćdziesiątych, ale dziś potwierdza on swoją tożsamość kompletnym wyposażeniem technicznym.
Najbardziej oczywistym odniesieniem do pierwowzoru są górne reflektory - nadal okrągłe, ale z bardziej dynamicznie zarysowanymi konturami nadającymi samochodowi bardziej wyrazisty wygląd - wraz z dolnymi światłami, które korzystają z technologii LED dla świateł dziennych oraz „wąsami” Fiata 500 okalającymi logo marki. Dziś, górne reflektory korzystają z innowacyjnych świateł polieliptycznych, zapewniając lepszą widoczność w nocy i zwiększając tym samym bezpieczeństwo: to „oczy" zawsze otwarte na drodze. Światła mijania i kierunkowskazy są wbudowane w górne reflektory. Dolna jednostka optyczna integruje światła drogowe (długie), światła do jazdy dziennej DRL i światła pozycyjne LED, które mają okrągły profil. Światła wytwarzają efekt odwzorowujący graficznie kształt „zera” z logo Fiata 500. Nowy Fiat 500, nawet w ciemności, będzie w stanie wyróżnić się niepowtarzalnym „podpisem”.

Pokrywa komory silnika zachowała „otulający” kształt i jest przetłoczona na bokach: to typowa linia stylistyczna Fiata 500, która, tak samo jak przód, harmonijny stylistycznie, prezentuje klasyczną formę trapezoidalną i gdzie pierwszy plan jest zdominowany przez eleganckie, chromowane „wąsy". Obecnie ożebrowanie jest bardziej rozbudowane, a wloty powietrza to trójwymiarowy grill z chromowanymi elementami (wersja Lounge), który nadaje samochodowi bardziej elegancki wygląd. Jednocześnie silne wrażenie solidności i masywności jest podkreślone chromowanymi listwami ozdobnymi, które kierują wzrok na nadkola. Tak nowy Fiat 500 ma jeszcze bardziej wyrazisty i uwodzicielski wygląd.

W rzucie bocznym samochód jest „płynny” i zaokrąglony, co dodaje nowemu Fiatowi 500 odrobinę kokieterii wywołującej uśmiech u osób, które m.in. współuczestniczą codziennie w stawianiu czoła dużemu natężeniu ruchu miejskiego, ograniczonym przestrzeniom i szalonemu stylowi życia. Charakteryzujący się przyjemnym kształtem samochód oferuje przestronne boczne przeszklone powierzchnie, minimalne zwisy nadwozia i bardzo krótką maskę. Ponadto, obserwując samochód z boku, widać, że jego linia delikatnie opada ku przodowi, co podkreśla masywność pojazdu.

Tylną część nowego Fiata 500 charakteryzuje występowanie profilowanej, chromowanej klamki, która nawiązuje do oświetlenia tablicy rejestracyjnej swojego poprzednika, a dzisiaj wykorzystuje nowe ekskluzywne reflektory. Jest to jedyny samochód w swoim segmencie, który stosuje „puste" reflektory - jasna konstrukcja o kształcie pierścienia, która pozwala kolorowi nadwozia przebić się od środka - gdzie znajdują się światła tak ukształtowane, by śledzić sinusoidalny kontur karoserii opadający z tylnej szyby na nowy zderzak. W ten sposób światło wyłania się z karoserii, rysując swoją linię: prawdziwy „świetlny tatuaż". Tylne światła przeciwmgielne i światła cofania są umieszczone w dolnej części zderzaka, na końcach czarnej lub chromowanej osłony o dynamicznym wyglądzie. Podział ten jest funkcjonalny, co gwarantuje większą wydajność światła.

Ponadto, dla Klienta dostępne są felgi aluminiowe nowego projektu w rozmiarach 15' i 16". Gama kolorystyczna obejmuje 13 odcieni karoserii (siedem pastelowych, 1 trójwarstwowy i pięć metalizowanych), wśród których można wyróżnić nowy Czerwony Koral i Bordeaux Opera. Ponadto, są dwa warianty dwukolorowe, czarno-żółty i czarny-czerwony, w połączeniu z ekskluzywną możliwością nietypowej kolorystyki „Second Skin” - tzw. „drugiej skóry”, czyli nową możliwością osobistego dostosowywania oferty Fiata 500, która spełnia najbardziej rozbieżne estetycznie, jak i kreatywnie wymagania. Każdy może „uszyć" sobie Fiata 500 tak jak chce, i „ubrać" go w coraz to nowsze „opakowania”. Wizyta u dealera będzie jak wejście do krawieckiego atelier z najwyższej półki.

„Strój", który pasuje jak „druga skóra".
Nowa 500-ka proponuje kolejną wyśmienitą okazję, która zaskoczy wszystkich i pobudzi wyobraźnię oraz chęć zaistnienia i wyróżnienia się, bez uszczerbku dla spontanicznej sympatii, którą zawsze wzbudza ta ikona Fiata. Jest to tak tzw. „druga skóra", czyli zindywidualizowany unikalny wygląd, który dokładnie dopasowany jak druga skóra, „przekazuje” nadwoziu naszą własną osobowość i pozwala czuć się swobodnie, ale ze smakiem i elegancją „Made in Italy”.

Klienci mogą wybrać łagodniejszą wersję „Small", która łączy linię samochodu z geometrycznym, modnym wzorem o nazwie „Ethnic”, lub wersję „Medium" obejmującą słupki i dach, a w niektórych przypadkach nawet pokrywę komory silnika i tylną klapę w czterech wzorach: „Lord" - stylowy wzór szkockiej kraty, dekoracje Pop wzoru „Comics" - w połączeniu z karoserią w nowych dwóch odcieniach - świeży i letni wygląd wzoru „Navy" oraz modny wojskowy styl „Camouflage”. Jak garnitur skrojony na miarę, kolekcja „Second Skin" nowego Fiata 500 pozwala, tym, którzy zdecydują się na jej wybór, wyrazić swoją osobowość w unikalnym i charakterystycznym stylu.

Elegancja i innowacje w ponadczasowym wnętrzu.
Wnętrze samochodu jest również całkowicie nowe, począwszy od projektu deski rozdzielczej: teraz można zintegrować innowacyjny system infotainment (informacji i rozrywki) Uconnect z pięciocalowym ekranem dotykowym wersji Lounge, który gwarantuje doskonałą widoczność i harmonijnie wtapia się w starannie i ergonomicznie opracowaną całość. Ogólnie wygląd jest nowoczesny i zaawansowany pod względem technologicznym, ale estetycznie w nieomylny sposób kojarzy się z Fiatem 500.

Kabina sprawia nadal wrażenie przytulnej i bezpiecznej, zadbano też w niej o najmniejsze szczegóły. Jest pełna odniesień do przeszłości, ale w nowoczesnej interpretacji i wzbogacona ekskluzywnymi materiałami. Przyciski i konsola nad deską rozdzielczą, zostały na nowo zaprojektowane w tym duchu, tak jak również kierownica: dzisiaj przyciski sterowania są bardziej uniwersalne i kompletne, a chromowane obrzeża dodają kierownicy bogatego akcentu. Wnętrze nowego Fiata 500 ma układ, który jest kwintesencją kompletnego wyposażenia, nowoczesnego i ergonomicznego, ze stylistyką inspirowaną legendarną 500-ką.

Deska rozdzielcza charakteryzuje się koncentrycznymi analogicznymi przyrządami w kształcie koła, które w mgnieniu oka pozwalają kierowcy zasięgnąć wszystkich niezbędnych informacji: na zewnętrznej obręczy znajduje się licznik prędkości, poniżej licznik przebiegu. W centrum, wyświetlane są informacje z komputera pokładowego wraz z cyfrowym wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego.

Na osobny komentarz zasługuje innowacyjny cyfrowy, 7” wyświetlacz TFT, dostępny na życzenie, opracowany we współpracy z Magneti Marelli, międzynarodową grupą działającą w dziedzinie projektowania i produkcji zaawansowanych technologicznie systemów i komponentów dla pojazdów. Urządzenie to dostarcza kierowcy wszystkie potrzebne informacje i pokazuje raz jeszcze ducha „trendsetter" tego modelu - ikony, która jest zawsze o jeden krok do przodu.

Kierowca może przez cały czas obserwować wskazania prędkościomierza, obrotomierza i komputera pokładowego - widoczne od razu i jednocześnie. Ponadto w centralnej części wyświetlacza, na tle grafiki przedstawiającej samochód, prowadzący auto może według własnego uznania skonfigurować zakres informacji podawanych przez komputer pokładowy, takich jak pokonany dystans, chwilowe zużycie paliwa, zasięg itp.

Doskonale czytelne są też komunikaty ostrzegawcze, takie jak informacje o otwartych drzwiach, temperaturze itp., a także wskazania systemu „GSI" (wskaźnik zmiany biegów), który za pomocą odpowiednich symboli świetlnych podpowiada kierowcy wybór optymalnego biegu. Wszystko jest doskonale zintegrowane z 5” systemem Uconnect™Radio LIVE i Uconnect™ Radio Nav LIVE, które pozwalają kierowcy połączyć się używając jednego ekranu z odtwarzaczem multimedialnym, telefonem i przeglądarką. Dodatkowo, w pojazdach z silnikiem 0.9 TwinAir Turbo 105 KM odpowiedni komunikat na wyświetlaczu LCD informuje o aktywacji przycisku Sport.

Ten element, wraz z konsolą środkową i grupą radio-audio oraz nawiewami powietrza można zamówić w kolorze kości słoniowej lub czarnym, określając tym wyborem osobowość sportową lub „vintage" samochodu. Nawiasem mówiąc, panel przyrządów nowego Fiata 500 to idealne połączenie stylu retro i nowoczesnych technologii.

Nowe chromowane akcenty wyróżniają się w harmonijnym wnętrzu, które jest przyjemne w dotyku i miłe dla oka, a jednocześnie bardzo funkcjonalne: świadczy o tym niezliczona ilość różnych sprytnie rozmieszczonych schowków i przyciski sterowania na kierownicy, które są standardem we wszystkich wersjach. Również klimatyzacja i otwory wentylacyjne zostały od nowa zaprojektowane i wyposażone w równoległe żeberka, które zapewniają precyzyjną regulację kierunku i zakresu przepływu powietrza.

Jeśli górna część deski rozdzielczej, ma za zadanie uwydatnić wyrafinowany wygląd i charakter samochodu podkreślony przez jego centralną część, która wyraźnie nawiązuje do koloru nadwozia, o tyle dolna część ma zapewnić funkcjonalność nowych i większych schowków.
Dźwignia zmiany biegów znajduje się na desce rozdzielczej i zapewnia wygodną obsługę, wygląda jak wyrafinowany mechaniczny komponent z chromowanymi elementami oraz prostą i wygodną gałką - czarną z połyskiem lub chromowaną, w zależności od wersji. Zestaw najczęściej używanych przycisków przypomina jednocześnie świetliste klejnoty i dźwigienki dawnej „Pięćsetki".
Tapicerka jest dostępna w dziewięciu różnych kombinacjach kolorystycznych. Fotele zapewniają wszelkie wygody, jakie tylko można sobie życzyć: są one wykonane z jeszcze bardziej ergonomicznych materiałów i zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić dostęp pasażerom do tylnych siedzeń. Z estetycznego punktu widzenia, tapicerka została wykonana z tkaniny Chevron, z wykończeniem ton w ton dla wersji wyposażenia Pop, natomiast dla wersji Lounge, został wykorzystany materiał Principe di Galles (Książę Walii) z akcentami i „ozdobami" w kolorach kości słoniowej, oliwki lub koralu z kontrastującym zagłówkiem ze wstawkami w formie półksiężyca, z eko-skóry w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Na życzenie, dostępne ekskluzywne wykończenie w skórze Frau, w kolorze czarnym, bordo lub tabaczkowym, z logo „500" wyszytym na półksiężycu, lub dla kontrastu półksiężyce w kolorze kości słoniowej lub jasnoniebieskim, na fotelach koloru bordo.

Tylna kanapa oferuje przestrzeń dla dwóch osób i we wszystkich wersjach powiela bardzo zadbany wygląd foteli przednich. Co więcej, górny obrys oparcia wyłania się z górnej krawędzi w celu zapewnienia lepszego oparcia i wygody pasażerom; kształt oparcia jest bardziej ergonomiczny i podkreśla rzeczywiście dostępną przestrzeń. W wersji Lounge, kanapa jest również dzielona i składana w układzie 50/50, tak, aby jak najlepiej dostosować się do wszelkich wymogów w zakresie transportu bagażu.

Nowa koncepcja tapicerki i paneli, już na pierwszy rzut oka, oddaje „autentyczne" wrażenie doskonałej jakości modelu. W panelach drzwi wprowadzono kontrastowe zestawienie części pokrytej tapicerką, w kolorze foteli, z plastikową konstrukcją z głośnikami i dużą kieszenią na przedmioty. Natomiast klamki o „haczykowatym" kształcie są chromowane i nawiązują do najsłynniejszego elementu drzwi kultowej „Pięćsetki".

Pomimo swoich niewielkich rozmiarów, nowy model zapewnia dużo przestrzeni wewnątrz, co osiągnięto dzięki starannemu rozmieszczeniu schowków. Dwa z nich dla pasażera i dla kierowcy mieszczą się w desce rozdzielczej, jeden zamykany teraz schowek po stronie pasażera; schowki usytuowano też w drzwiach i w podstawie dźwigni zmiany biegów. Dochodzi do tego bagażnik (pojemność 185 litrów może się powiększyć do 550 litrów opuszczając oparcie tylnej kanapy). Ponadto, nowy Fiat 500 ma nisko umieszony próg bagażnika ułatwiający ładowanie przedmiotów.
Oto kolejna niezauważalna nowość, ale od razu odczuwalna i doceniana: samochód jest wyposażony w nowe dźwiękoszczelne panele wewnątrz koła i na grodzi oddzielającej komorę silnika od kabiny kierowcy, dzięki czemu wnętrze jest bardziej komfortowe i ciche.

Stale połączenie dzięki systemowi UconnectTM
W centralnej części deski rozdzielczej nowej 500-ki, pomiędzy kratkami wentylacyjnymi, obniżonymi w stosunku do poprzedniej wersji, umieszczono duży ekran systemu UconnectTM, który w wersji Pop zapewnia dostęp do radioodtwarzacza, 6 głośników, sterowania z kierownicy, portu AUX-IN i USB oraz trybu głośnomówiącego poprzez Bluetooth.

Nowa 500 Lounge oferuje w standardzie system Uconnect™ 5”Radio LIVE touchscreen, najnowsze osiągnięcie infotainment, które zapewnia szeroką gamę funkcji, począwszy od usług Uconnect™LIVE w standardzie przez okres pięciu lat, dostępność trybu głośnomówiącego w oparciu o łączność Bluetooth, system rozpoznawania mowy - po liczne opcje muzyczne, dodatkowo w stosunku do radia FM/AM. Kierowca może podłączyć swoje urządzenia muzyczne za pomocą USB lub poprzez dodatkowe wejście 3.5 mm (Jack), lub wykonać streaming muzyki poprzez Bluetooth z kompatybilnego smartphone’a. Na zamówienie, dostępne jest również radio cyfrowe (DAB). Ponadto system może dzięki technologii „text to speech” odczytywać wiadomości tekstowe z kompatybilnych telefonów.

W nowym Fiacie 500 po raz pierwszy oferowane są usługi Uconnect ™LIVE wliczone w cenę zakupu samochodu. Klienci mogą pobrać na smarphone’a aplikacje Uconnect™ LIVE z Apple Store lub Google Play Store. Po podłączeniu smartphone’a do nowej 500-ki Lounge, można wyświetlić liczne aplikacje i sterować nimi z ekranu dotykowego systemu UconnectTM. Aplikacje zostały zaprojektowane i dostosowane tak, aby korzystać z nich podczas jazdy, pozwalając jednakże kierowcy pozostać skupionym na prowadzeniu samochodu. Uconnect™ LIVE będzie stopniowo dostępny na licznych rynkach europejskich; obecnie system UconnectTM 5 Radio i Radio Nav jest dostępny we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii i Luksemburgu dla telefonów smartphone Android i iOS.

System Uconnect™ LIVE umożliwia bezpośredni dostęp z ekranu dotykowego do radia internetowego TuneIn mającego ponad 100.000 stacji radiowych z całego świata; Deezer Internet music, zawierającego ponad 35 milionów utworów dla użytkowników „Deezer Premium”; Reuters, aby zawsze być na bieżąco z najnowszymi informacjami z całego świata; Facebook i Twitter, aby zawsze być w kontakcie ze swoimi znajomymi. Dodatkowo można wejść także do eco:Drive, wielokrotnie nagradzanej aplikacji umożliwiającej obniżenie zużycia paliwa aż do 16% i zmniejszenie emisji spalin, dzięki osobistemu doradcy analizującemu w rzeczywistym czasie styl jazdy kierowcy.

Uconnect™ LIVE umożliwia również bezpośredni dostęp do My:Car, dzięki ostrzeżeniom w rzeczywistym czasie, przypomnieniom o przeglądach okresowych oraz interaktywnej instrukcji użytkownika, kierowca może lepiej zarządzać utrzymaniem i konserwacją swojego samochodu. Kiedy smartphone jest podłączony przez Bluetooth z systemem, najważniejsze ostrzeżenia są automatycznie przesyłane na osobiste konto Uconnect™ LIVE, dzięki czemu obsługa i utrzymanie stają się tak łatwe jak nigdy dotąd.

Na zamówienie dostępny jest także system nawigacji Uconnect™ 5” Radio Nav LIVE wyposażony w nawigację TomTom 2.5D oraz komendy głosowe. Dzięki licznym funkcjom, takim jak pomoc w przygotowaniu się do zjazdu z pasa ruchu, kierowca może łatwo poruszać się nawet na najbardziej skomplikowanych skrzyżowaniach. Funkcja TomTom IQ Routes® to najprostszy sposób obliczenia najszybszej trasy, w oparciu o dane dotyczące aktualnej prędkości. Co istotne, kierowcy mogą podróżować bezpiecznie, otrzymując instrukcje „turn by turn" na zestawie wskaźników, kiedy inne funkcje są włączone w radioodtwarzaczu.

Uconnect™ LIVE z usługami TomTom LIVE.
Uconnect™ 5’’ Radio Nav LIVE zawiera usługi TomTom Live z komendami głosowymi oraz informacjami o ruchu drogowym, aby każda podróż była prosta i wygodna dzięki app Uconnect LIVE.

Kierowca nowej 500 może korzystać teraz z połączonej nawigacji TomTom zawierającej obszerne informacje na temat ruchu drogowego na świecie, z ponad 100 milionami kilometrów pomiaru ruchu drogowego zbieranych każdego dnia. Co dwie minuty systemy nawigacji są aktualizowane najświeższymi informacjami o ruchu drogowym. Dzięki zaawansowanej wyszukiwarce, UconnectTM podaje najszybsze trasy i najbardziej dokładne godziny przybycia na miejsce. Oprócz informacji o ruchu drogowym dostarczanych w rzeczywistym czasie, użytkownicy mogą korzystać z informacji dotyczących rozmieszczenia stałych i mobilnych radarów, usługi lokalnego wyszukiwania miejsc TomTom Search & Go oraz prognozy pogody w rzeczywistym czasie.

Silniki spod znaku ekologii.
Nowy Fiat 500 jest wyposażony w doskonałe, nowoczesne jednostki napędowe, charakteryzujące się bardzo wysokimi osiągami i wyjątkowym poszanowaniem dla środowiska, czego dowodzi homologacja Euro6. Współpracujące z pięcio- lub sześciostopniową skrzynią biegów lub ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic, jednostki napędowe oferowane w chwili wprowadzenia na rynek to: silnik benzynowy 1.2 o mocy 69 KM oraz dwucylindrowe silniki TwinAir o mocy 85 KM lub 105 KM oraz silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG.

Silnik TwinAir o pojemności 0.9 oferowany jest w wersji o mocy 85 KM lub 105 KM. Pierwszy z nich wyróżnia się niskim zużyciem paliwa - 3,8 litra na sto kilometrów w cyklu mieszanym i niskim poziomem emisji CO2 wynoszącym 90 g/km - i jest jednym z najbardziej ekologicznych silników, potwierdzając skuteczność konkretnych i dostępnych rozwiązań technologicznych oferowanych przez firmę Fiat szerokiej Klienteli, która może czerpać z nich korzyści ekologiczne i ekonomiczne. Wśród tych rozwiązań wyróżnia się jednostka napędowa TwinAir: konkretny przykład tego, jak technologia przy zachowaniu przystępnej ceny, może zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji.

W późniejszym okresie, gama nowego Fiata 500 wzbogaci się o dwie jednostki napędowe: 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „Eco” oraz turbodiesel 1.3 16v Multijet II o mocy 95 KM. W pierwszym z silników zastosowano nowy inteligentny alternator, specjalny zestaw aerodynamiczny oraz nowe 14” lub 15” opony, które redukują opory toczenia i są bardziej odporne na zużycie. Wszystkie te rozwiązania oferują wymierne korzyści w postaci obniżenia kosztów eksploatacji i utrzymania oraz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne: najważniejszym parametrem dla tego przyjaznego środowisku silnika jest wyjątkowo niski poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 99 g/km.

Nowy Fiat 500 jest jedynym modelem w swoim segmencie, obok Pandy, wyposażonym w silnik zasilany olejem napędowym, czyli najlepsze rozwiązanie, jakie może zaoferować inżynieria samochodowa w dziedzinie małych silników wysokoprężnych: chodzi o ekologiczny silnik 1.3 16v Multijet II o mocy 95 KM, z emisją CO2 na poziomie 89 g/km, spełniający limity emisji normy Euro 6.

Tematy związane z ekologią są zatem bliskie nowemu Fiatowi 500, podobnie jak miało to miejsce w przypadku jego poprzednika, który ze względu na swoje wyjątkowe charakterystyki, był często wybierany do projektów dotyczących innowacyjnej i zrównoważonej mobilności. Nieprzypadkowo floty Fiatów 500 odgrywają główną rolę w usłudze car sharing dostępnej w najważniejszych włoskich miastach: prosta i skuteczna usługa, która w świadomy i przyjazny dla środowiska sposób pozwala korzystać z oferowanych samochodów.

Bezpieczeństwo i komfort na najwyższym poziomie w segmencie.
Zaprojektowany, aby sprostać najbardziej surowym normom, nowy Fiat 500 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie. Wyjątkowo stabilny i skuteczny układ hamulcowy, został dodatkowo ulepszony w wersjach wyposażonych w silnik 1.2 FIRE o mocy 69 KM dzięki zastosowaniu zestawu z powiększonymi tarczami hamulcowymi. Dodatkowo, świetne silniki o wyjątkowych parametrach zapewniają dobry „zryw” i bezpieczne zachowanie na drodze. Jest to model, który bez problemu radzi sobie nawet w krytycznych sytuacjach.

Nowy Fiat 500 ma w standardzie 7 poduszek powietrznych: dwie poduszki przednie, dwie poduszki kurtynowe, dwie boczne i jedną poduszkę chroniącą kolana. Nowy model oferuje ponadto zaawansowane technologicznie rozwiązania umożliwiające kierowcy doskonałą kontrolę pojazdu (bezpieczeństwo czynne): od ABS wyposażonego w system EBD (Electronic Brake Distribution) po nowoczesny ESC (Electronic Stability Control), od systemu kontroli trakcji ASR (Anti Slip Regulation) po urządzenie Hill Holder, ułatwiające ruszanie na wzniesieniu oraz system HBA (Hydraulic Brake Assistance) wspomagający hamowanie awaryjne.

Nowy Fiat 500 oferuje charakterystyki w zakresie dynamiki i komfortu pozwalające użytkownikom cieszyć się jazdą, podróżując wygodnie i bezpiecznie dzięki zastosowaniu przedniego zawieszenia niezależnego MacPherson i tylnego półniezależnego zawieszenia z belką skrętną. Dwa schematy zawieszenia, opracowane przez Magneti Marelli, zostały dodatkowo ulepszone w celu zastosowania w nowym modelu, zapewniając komfort jazdy na maksymalnym poziomie.

Gama modeli: odpowiedź na wszelkie potrzeby Klienta (rynek włoski).
Podczas premiery, nowy Fiat 500 zaprezentuje się w dwóch wersjach wyposażenia, Pop i Lounge i będzie dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i cabrio, z wyjątkiem modelu z silnikiem EasyPower dostępnego tylko w wersji z dachem.

W standardzie jest zawsze: siedem poduszek powietrznych, manualna klimatyzacja, system Uconnect Radio z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjna kierownica i światła do jazdy dziennej LED. Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15", skórzana kierownica, chromowany przedni grill i system Uconnect Radio LIVE 5'.

Wybór silników, wszystkie Euro 6, jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby. W chwili uruchomienia dostępne będą wersje z silnikami benzynowymi 1.2 o mocy 69 KM (z systemem Start & Stop), TwinAir 0,9 o mocy 85 KM lub 105 KM (oba z systemem Start & Stop) i silnik 1.2 o mocy 69 KM EasyPower (benzyna i LPG), wszystkie z napędem na przednią oś i manualną lub automatyczną skrzynią biegów Dualogic. W późniejszym czasie oferta zostanie poszerzona o silniki 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „Eco" i turbodiesel 1.3 16v Multijet II o mocy 95 KM.
Samochód będzie dostępny w 13 kolorach nadwozia (pastelowych, metalizowanych i lakierze trójwarstwowym), w tym nowe kolory Czerwony Koral i Bordeaux Opera; osiem felg aluminiowych 15” i 16” oraz dziesięć różnych konfiguracji wnętrza.

Nowy Fiat 500 ma być dla wszystkich samochodem „skrojonym na miarę". Dlatego też oferuje trzy różne pakiety indywidualizacji modelu, dostępne wyłącznie w wersji wyposażenia Lounge, które pozwalają zaoszczędzić przy zakupie indywidualnego wyposażenia opcjonalnego. Pakiet „Style" obejmuje felgi aluminiowe 16”, listwy boczne i światła przeciwmgielne; Pakiet „Cult" zapewnia skórzaną tapicerkę, cyfrowy wskaźnik 7” TFT, dach i boczne lusterka czarne z połyskiem. Dla tych, którzy szukają maksymalnego komfortu w warunkach miejskich, nowy Fiat 500, tylko w wersji hatchback, oferuje pakiet „City": wygodę klimatyzacji automatycznej dwustrefowej, skuteczność czujników parkowania i bezpieczeństwo elektrochromatycznego lusterka wstecznego.

Magneti Marelli dla nowego Fiata 500: najnowocześniejsza technologia i komponenty.
Międzynarodowy lider w projektowaniu i produkcji zaawansowanych technologicznie systemów i komponentów do pojazdów silnikowych - firma Magneti Marelli - zaopatrzyła nowego Fiata 500 w liczne technologie i komponenty. Wśród nich możemy wymienić: deski rozdzielcze, przednie i tylne systemy oświetleniowe, amortyzatory, układ zawieszenia, układ wydechowy, elektroniczne jednostki sterujące, kolektory dolotowe, zautomatyzowaną skrzynię biegów Dualogic, a także elementy sterowania, panele kontrolne i inne elementy z tworzyw sztucznych.

W szczególności, panel przyrządów, dostarczany przez Magneti Marelli, oprócz modelu w wersji analogowej, dostępny jest również w wersji z cyfrowym wyświetlaczem 7” TFT, zaprojektowany już w standardach najbardziej rozwiniętego interfejsu HMI (Human Machine Interface).
Panel z wyświetlaczem TFT dostarcza kierowcy wszystkie potrzebne informacje, takie jak dane prędkościomierza, obrotomierza i komputera pokładowego, widoczne od razu i jednocześnie. Na wyświetlaczu są ponadto widoczne informacje pochodzące z różnych wersji systemu UconnectTM.
W centralnej części wyświetlacza, na tle grafiki przedstawiającej samochód, prowadzący auto może według własnego uznania skonfigurować zakres informacji podawanych przez komputer pokładowy, takich jak pokonany dystans, chwilowe zużycie paliwa i zasięg. W zależności od wersji nowego Fiata 500, w której został zamontowany, cyfrowy wyświetlacz TFT jest dostępny w dwóch różnych podstawowych oprawach graficznych - hatchback i cabrio - oraz dodatkowo zmienia swój wygląd w zależności od ustawienia trybu jazdy (Normal, Sport i Eco).

W obszarze oświetlenia, firma Magneti Marelli współpracowała z Fiatem przy produkcji nowych świateł przednich i tylnych, które są cechą wyróżniającą nowego Fiata 500. W ujęciu szczegółowym, projekt i ergonomia to cechy charakterystyczne dla górnego elementu przedniego reflektora. Zawiera on halogenowe światła mijania i światła kierunkowskazu. Natomiast dolny element reflektora, oprócz zintegrowanego modułu halogenowych świateł drogowych zawiera - po raz pierwszy - także światła pozycyjne w technologii LED, w dodatku do halogenowego światła do jazdy dziennej (DRL). Na życzenie, dostępne są reflektory w technologii Xenon, mogące zwiększyć strumień światła i jego rozproszenie przy mniejszym nakładzie energii. Gamę nowych systemów oświetlenia samochodu uzupełniają nowe tylne światła stanowiące syntezę wzornictwa i wyrafinowania. Wyróżniają one tylną część samochodu w unikalny i charakterystyczny sposób.
Na końcu przedstawmy Dualogic™ - jest to automatyczna skrzynia biegów nowej generacji, powstała dzięki współpracy Fiata i Magneti Marelli. Chodzi tu o elektryczno-hydrauliczną technologię, która zautomatyzowała manualną skrzynię biegów. Łączy ona w sobie komfort użytkowania oraz zmniejszenie zużycia/emisji poprzez elektroniczną optymalizację zmiany biegów. Rozwiązanie to umożliwia kierowcy zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w sposób sekwencyjny lub w pełni automatycznie. Dualogic™ jest idealnym narzędziem do wyboru preferowanego stylu jazdy: spokojnego i wygodnego w trybie automatycznym, przyjaznego środowisku i bardziej oszczędnego w przypadku wyboru funkcji ECO lub zwinnego i sportowego z sekwencyjną skrzynią biegów i z manetkami na kole kierownicy.

Akcesoria i ekskluzywne usługi z logo Mopar.
Indywidualizacja swojego samochodu, aby uczynić go wyjątkowym: to cel przyświecający ekskluzywnej kolekcji akcesoriów i usług dedykowanej nowemu Fiatowi 500 przygotowanej przez Mopar®, markę odniesienia, jeśli chodzi o usługi, obsługę Klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria do samochodów marek koncernu Fiat Chrysler Automobiles.

Ponad 100 specjalnych akcesoriów.
W ofercie dla nowego Fiata 500 jest ponad 100 akcesoriów pozwalających na liczne poziomy indywidualizacji. Wszystkie wysokiej jakości, idealnie pasujące do charakteru i parametrów technicznych i stylistycznych nowego samochodu.

Należą do nich oryginalne 14”, 15" i 16” felgi aluminiowe o specjalnym designie, oferowane w różnej kolorystyce i wykończeniu; obudowy lusterek dostępne w wariancie chromowanym i w różnych wariantach kolorystycznych, różnorodne elementy dekoracyjne listwy drzwi, chromowane listwy na maskę silnika, spojler tylny, naklejki na dach i drzwi samochodu. W celu zwiększenia funkcjonalności nowego modelu przygotowano szeroką ofertę akcesoriów do przewożenia sprzętu sportowego (bagażnik na narty i deskę snowboardową).

Dodatkowo można wybrać jeden z trzech specjalnych pakietów Sport – Czarny, Czerwony i Biały – składających się z: kolorowej taśmy wzdłuż linii pasów, kończącej się szachownicą w pobliżu szyby tylnej, obudowy lusterka w kolorze nadwozia oraz dwóch wersji obudowy klucza. Obudowę klucza można zakupić również oddzielnie, aby zawsze mieć przy sobie wyróżniający nas i nasz samochód element: od pokrytej kryształkami „Swarovskiego” z logo 500 po ekskluzywną Rosso Corallo, od fantazyjnej chevron po obudowę w kolorze włoskiej flagi.

Wkrótce dostępne będą zestawy do indywidualizacji z oryginalną folią wrapping do przystrojenia dachu i obudowy lusterek w pięciu kolorach: microcarbon black, matt silver, matt titanium, military green i jeans. W wariantach microcarbon black i military green oferta rozszerzona została również na deskę rozdzielczą, aby wystój wnętrza nawiązywał również do indywidualizacji nadwozia.

Wnętrze nowego Fiata 500 można zindywidualizować natomiast oryginalnymi akcesoriami takimi, jak wieszak na marynarkę lub żakiet, do umieszczenia na zagłówku przednim, welurowe dywaniki, zestaw stalowych nakładek progowych oraz zestaw sportowych nakładek na pedały i podnóżek z aluminium. Niezależnie od stylu Klienta, dzięki produktom Mopar można zmienić tę ikonę samochodowego designu w wyjątkowy egzemplarz.

Mopar Vehicle Protection.
Klient nowego Fiata 500 może liczyć na kontrakty serwisowe „Mopar Vehicle Protection", które jako jedyne są gwarantowane przez Fiat Chrysler Automobiles.

Wprowadzony w 2013 roku i obecny aktualnie w ponad 36 krajach regionu EMEA z portfelem ponad 50 produktów, Mopar Vehicle Protection, przygotował, w konkurencyjnych cenach, różne pakiety kontraktów serwisowych, oferujących różne opcje zarówno w zakresie czasu trwania, jak i przebiegu, pozwalające utrzymać samochód zawsze w doskonałym stanie: Pakiety Mopar Vehicle Protection zapewniają Klientowi całkowity spokój, dzięki szerokiemu pokryciu gwarancyjnemu dla części mechanicznych i specjalnym planom przeglądów, jak również usługom pomocy drogowej i napraw wykonywanych przez wysoko wykwalifikowany personel, który używa tylko i wyłącznie oryginalnych części zamiennych.

Dla nowego Fiata 500 dostępne są programy gwarancji rozszerzonej oraz specjalne plany przeglądów:
· „Maximum Care", pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne i elektryczne samochodu;
· „Powertrain Care", pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne wydłużające gwarancję kontraktową samochodu na silnik, skrzynię biegów, napęd i centralkę;
· „Easy Care & Easy Care Plus", przeglądy okresowe w konkurencyjnych cenach płatne z góry;
· „Top Care & Top Care Plus", plan gwarantujący całkowity spokój, który oferuje Klientom kompletne pokrycie gwarancyjne oraz przeglądy okresowe.
Dodatkowo należy podkreślić, że plany „Mopar Vehicle Protection", dzięki usłudze pomocy drogowej dostępnej na terenie całej Europy, zapewniają spokój w podróży, a w przypadku sprzedaży samochodu, prawo do wydłużonej gwarancji może zostać przeniesione na nowego właściciela.

Gadżety.
Dla tych, którzy kochają ikonę Fiata i zwracają uwagę na stylowe dodatki, stworzono linię ekskluzywnych produktów łączących innowację i design: od bluzy z wbudowanymi słuchawkami, idealnej dla miłośników biegania, po głośniki ze wzmacniaczem do smartphone’a; od eleganckiej torebki wyposażonej w ładowarkę do telefonu, po specjalny obiektyw poprawiający jakość zdjęć robionych telefonem.

Oryginalne gadżety z kolekcji przeznaczonej dla nowego Fiata 500, które wyróżniają się troską o szczegóły i przyciągająca wzrok grafika spodobają się z pewnością również męskiej części Klienteli. Przykładem może być kolekcja bluz i T-shirtów z logo „500” lub ze wstawkami wrapping, inspirowanymi naklejkami na samochód oraz licznymi ikonicznymi elementami nawiązującymi do świata 500-ki.

Kolekcja Mopar poświęcona nowemu modelowi Fiata będzie dostępna w sprzedaży jesienią.

FCA Bank dla nowej Fiata 500 (rynek włoski).
Jeśli prawdą jest, że żaden samochód modelu Fiat 500 nie jest taki sam jak pozostałe, ponieważ wyróżnia się odmiennymi szczegółami, to FCA Bank, wyłączny bank Fiata Chrysler Automobiles i Crédit Agricole Consumer Finance specjalizujący się w sektorze motoryzacyjnym , opracował jako jedyny eksluzywną propozycję indywidualizacji usług finansowych obejmujących oferty spełniające wymogi poszczególnych rynków.

Oferta dzieli się na różne propozycje. Struktura finansowa „500x500” umożliwia oddanie posiadanej 500-ki używanej na poczet zakupu nowej 500-ki. Po dwóch latach bez rat, Klient może zdecydować, czy zapłacić jednorazowo pozostałą wysokość rat biorąc ewentualny kredyt, czy też zwrócić lub wymienić samochód na nowy. Posiadacz Fiata 500, który nie chce go wymienić, będzie miał dostęp do kredytu na tych samych warunkach, czyli wpłacając pierwszą ratę w wysokości 50% wartości samochodu.

Druga propozycja zakłada zmienną wysokość pierwszej raty, 36 lub 48 rat z oprocentowaniem wynoszącym 3,95 % oraz z niezmienną gwarantowaną wartością samochodu po zakończeniu umowy. Na kwotę pozostałą do spłacenia, Klient może otrzymać kredyt, jeśli zdecyduje się zatrzymać samochód, w innym razie będzie mógł go zwrócić lub wymienić. Dodatkową ofertę stanowi kredyt tradycyjny z oprocentowaniem w wysokości 2,95 % obejmujący ubezpieczenie samochodu od kradzieży i pożaru wliczone do rat i umowę trwającą maksymalnie 84 miesięcy, również bez pierwszej raty. Dodatkową okazję stanowi oferta leasingowa umożliwiająca, dzięki wysokiej wartości końcowej oraz oprocentowaniu na poziomie 3,95%, jak również okresowi umowy wynoszącemu od 36 do 48 miesięcy, uzyskanie niższej raty leasingowej. Ponadto dostępna jest usługa „Choose your 5”, czyli wynajem długoterminowy samochodu umożliwiający korzystanie z samochodu przez okres pięciu lat. Rata wynajmu obejmuje wszystkie czynności przeglądów okresowych i nadzwyczajnych oraz ubezpieczenie, jak również możliwość wyboru, przy płaceniu jedynie 5 euro dodatkowo miesięcznie jednego z pięciu różnych innowacyjnych pakietów, takich jak na przykład Winter Pack (cztery opony zimowe) czy Beauty Pack (usługa mycia i naprawy w razie przebicia opony).

FCA Bank oferuje również szeroką gamę usług ubezpieczeniowych powiązanych z poszczególnymi ofertami finansowymi: rozwiązania ochrony osobistej, takie jak zabezpieczona pożyczka, która pokrywa wpłatę części środków finansowych w przypadku nieprzewidzianych okoliczności lub usługi zabezpieczenia pojazdu, takie jak kasko, ubezpieczenie kolizyjne, GAP i znakowanie okien.

Ostatnie artykuły