Filmy

Renault Talisman Grandtour

Renault Talisman Grandtour ma wszystkie zalety zaprezentowanego w lipcu 2015 roku sedana, podobne wymiary i równie pełne dynamiki proporcje nadwozia. Uzupełnia je o praktyczne rozwiązania i możliwości aranżacji wnętrza właściwe dla dużego kombi.

Renault Talisman Grandtour łączy w sobie:
- wyjątkową pojemność przestrzeni ładunkowej, wynoszącą maksymalnie 1 681 dm3 (VDA),
- przyjemność jazdy dzięki unikalnej technologii MULTI-SENSE oraz jedynemu tego typu połączeniu systemu 4 kół skrętnych 4CONTROL z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia amortyzatów systemu Electronic Damper Control,
- silniki benzynowe i wysokoprężne godzące przyjemność prowadzenia z wysoką efektywnością energetyczną, o średnim zużyciu paliwa i emisji CO2 już od 3,7 l/100 km i 98 g CO2/km,
- niespotykaną przestronność i komfort wnętrza dzięki przednim fotelom wyposażonym w najbogatszy w tej klasie aut wachlarz funkcji: m.in. masaż, podgrzewanie, wentylacja,
- technologie, które ułatwiają codzienne użytkowanie auta: system multimedialny
z dostępem do usług interaktywnych R-LINK 2 z pionowym ekranem dotykowym o przekatnej 7 lub 8,7 cala, zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym kolorowym ekranem TFT, wyświetlacz przezierny Head-Up, pełen wachlarz systemów wspomagających prowadzenie samochodu i bezpieczeństwo jazdy a także klapa bagażnika z możliwością bezdotykowego otwierania ruchem nogi pod tylnym zderzakiem.

Wyposażone w te wszystkie innowacje Renault Talisman Grandtour stanowi oryginalną alternatywę i początek nowej oferty w segmencie rodzinnych aut typu kombi. 

Talisman Grandtour stanowi naturalne dopełnienie sedana. Posiada podobne, pełne dynamiki proporcje, wysmukłą sylwetkę i wysoki dolny pas nadwozia. Auto stwarza wrażenie dłuższego i szerszego niż jest w rzeczywistości. Wyróżnia je zdecydowanie zakończony tył nadwozia oraz przedłużona spojlerem i podkreślona relingami linia dachu. Talisman Grandtour wyraża tak ważną w przypadku kombi dynamikę i funkcjonalność - Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Renault

Właściwe dla sedana atuty połączone z praktycznością kombi
Renault Talisman Grandtour jest pod względem wymiarów zbliżone do sedana: ma 4,86 m długości, 1,87 m szerokości i tylko 1,46 m wysokości. Wynoszący 2,81 m rozstaw osi zapewnia dużo miejsca dla pasażerów i ich bagaży. Wynoszący 1,61 m rozstaw kół przednich i tylnych nadaje temu modelowi stabilny wygląd.

Typowe dla Renault elementy stylistyki w wersji Grandtour
Renault Talisman Grandtour ma:
• imponujący chromowany grill z umieszczonym centralnie logo marki,
• długą maskę z przetłoczeniami, które nadają muskularny wygląd przedniej części auta,
• sięgające aż do zderzaka światła do jazdy dziennej z diodami LED, tworzące charakterystyczny dla tego modelu układ w kształcie litery „C”,
• reflektory LED Pure Vision (mijania i drogowe), zapewniające naturalny kolor światła i znacznie lepszą widoczność w nocy w porównaniu do świateł halogenowych,
• stosunek szyb do elementów stalowych w nadwoziu wynoszący 1/3-2/3,
• atletyczne boki nadwozia z chromowaną wstawką w przednim błotniku,
• relingi dachowe z polerowanego aluminium podkreślają linię dachu, przedłużoną dodatkowo spojlerem,
• chromowaną listwę ozdobną elegancko podkreślającą kontur bocznych szyb,
• mocno zarysowane nadkola odzwierciedlające solidną konstrukcję auta i jego świetne właściwości jezdne,
• szeroki tył z wyraźnymi nadkolami,
• stale włączone tylne światła LED, tworzącymi charakterystyczny dla tego modelu układ z wizualnym efektem 3D.

Dziesięć kolorów nadwozia i sześć rodzajów obręczy kół
Renault Talisman Grandtour oferuje do wyboru dziesięć kolorów nadwozia, w tym dwa nowe: Brązowy Vison i Czerwony Carmin. Wszystkie powyższe lakiery są zabezpieczone lakierem bezbarwnym o wysokiej trwałości, zapewniającym większą odporność i połysk. W zależności od rynku dostępnych jest sześć wzorów obręczy kół, od 16 do 19 cali, w różnych wariantach kolorystycznych i wykończeniu.

Przyjazne kombi
Renault Talisman Grandtour wita kierowcę i pasażerów, gdy zbliżają się do samochodu – z chwilą wykrycia obecności karty Renault Hands Free zapalają się światła do jazdy dziennej i światła tylne, rozkładają się lusterka boczne, a kierunkowskazy sygnalizują zwolnienie blokady drzwi. Po otwarciu drzwi włącza się oświetlenie wnętrza, aktywuje się centralny wyświetlacz TFT i ekran systemu R-LINK 2, emitowany jest również powitalny sygnał dźwiękowy.

Wyjątkowe możliwości przewozu bagaży dzięki niemal 1 700 dm3 przestrzeni ładunkowej
Dostęp do bagażnika jest wyjątkowo łatwy dzięki progowi umieszczonemu na wysokości 571 mm i dużej szerokości otworu bagażnika. Klapa bagażnika jest wyposażona w bezdotykowy system otwierania aktywowany ruchem stopy pod zderzakiem. Posiada ona również funkcję automatycznego zamykania. Tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3-2/3 i wyposażona w system Easy Break, umożliwiający jej łatwe złożenie dzięki dwóm umieszczonym od strony bagażnika dźwigniom.

Talisman Grandtour ma minimalną pojemność załadunku 572 dm3 (wg normy VDA). Długość bagażnika za tylną kanapą wynosi 1 116 mm. Po złożeniu tylnej kanapy długość przestrzeni ładunkowej zwiększa się do 2 011 mm, a objętość bagażnika do niemal 1 700 dm3 VDA.

Wyjątkowo przestronny
Renault Talisman Grandtour plasuje się w ścisłej czołówce w swojej klasie pod względem ilości miejsca we wnętrzu.
• Odległość od siedzenia do dachu: 902 mm z przodu i 886 mm z tyłu (+ 30 mm w porównaniu do wersji sedan).
• Szerokość nad przednimi podłokietnikami 1 512 mm.
• Wyjątkowo dużo miejsca z tyłu – promień na wysokości kolan: 262 mm.
• Zamykany schowek w desce rozdzielczej o pojemności 8 litrów.
• Schowki o objętości 4,6 litra w drzwiach przednich i o objętości 2 litrów w drzwiach tylnych.
• Pomysłowy schowek umieszczony pod środkowym podłokietnikiem, z chłodzoną komorą (w wersjach ze skrzynią biegów EDC), mogącą pomieścić półlitrową butelkę i puszkę 0,33 l.
• Dwa uchwyty na kubki.

Fotele i pozycja za kierownicą jak w klasie „biznes”
Elektrycznie regulowany fotel kierowcy automatycznie cofa się o 50 mm, aby ułatwić kierowcy wsiadanie i wysiadanie z auta. Po zajęciu miejsca przez kierowcę, fotel wraca do pierwotnego położenia. Podobnie jak w wersji sedan przednie siedzenia są wykonane w technologii Cover Carving Technology – jest to nowa, półsztywna, wytrzymała, elastyczna i lekka konstrukcja wbudowana w tylną stronę oparć. To innowacyjne rozwiązanie daje designerom nowe możliwości projektowe i zapewnia korzyści pod względem jakości postrzeganej, ilości miejsca (+ 3 cm na wysokości kolan z tyłu) i obniżenia masy (- 1 kg w porównaniu do standardowych obudów z tworzywa).

Niezwykle obszerne przednie siedzenia Talismana Grandtour, zaprojektowane jak fotele klasy biznes, oferują wszystkie najlepsze cechy tej klasy:
• wyjątkową wygodę dzięki dużym wymiarom,
• możliwość regulacji do 10 parametrów (8 elektrycznie i 2 ręcznie), w tym manualna regulacja długości siedziska w zakresie 6 cm w wersji Initiale Paris,
• 4 możliwości regulacji ustawienia podparcia lędźwiowego (w pionie i przód-tył),
• zagłówki typu Relaks w wersji Initiale Paris,
• funkcję podgrzewania siedziska i oparcia,
• funkcję wentylacji w przypadku foteli skórzanych,
• oraz funkcję masażu z możliwością wyboru rodzaju i natężenia (2 programy/ 5 sekwencji).

Talisman w wersji Grandtour pozwala skonfigurować do 6 indywidualnych profili regulacji fotela kierowcy.

Tylna, trzymiejscowa kanapa zawiera piankę wypełniającą o zmiennej gęstości i jest dzielona w układzie 1/3-2/3 oraz wyposażona w otwór do przewożenia nart. Obydwa boczne siedzenia mają składane zagłówki, które po złożeniu pozwalają znacząco zwiększyć widoczność do tyłu.

Jazda samochodem może być prostsza i bogatsza w doznania
Już w podstawowym poziomie wyposażenia Talisman Grandtour ma radioodtwarzacz z wyświetlaczem 4,2 cala (11 cm). Radioodtwarzacz ten ma funkcję radia cyfrowego (zależnie od rynku), zapewniającą czysty, pozbawiony zakłóceń odbiór i dźwięk. Sygnał radiowy zawiera informacje w formacie tekstowym: opis treści audio, prognozę pogody, informacje o ruchu drogowym czy najnowsze wiadomości.

R-LINK 2 – prawdziwe centrum sterowania Talismana Grandtour
Estetyczny, wyposażony w liczne funkcje i wyjątkowo ergonomiczny: tablet R-LINK 2 z modułem łączności sieciowej jest prawdziwym centrum sterowania Talismana Grandtour.

Intuicyjny, z mozliwością personalizacji i zapewniający dostęp do mobilnych usług
• Już od drugiego poziomu wyposażenia Talisman Grandtour ma pojemnościowy, poziomy ekran dotykowy o średnicy 7 cali.
• W wyższych wersjach zastępuje go pionowo ustawiony ekran o przekątnej 8,7 cala, największy w tej klasie kategorii (dostępny seryjnie lub opcjonalnie w zaleznosci od wersji).
• R-LINK 2 działa tak samo, jak domowy tablet i posiada te same funkcje dotykowe: m.in. powiększanie obrazu dwoma palcami, przewijanie stron, przeciąganie i upuszczanie. Niezwykle czytelna grafika została specjalnie zaprojektowana do użytku samochodowego.
• System nawigacji zapewnia realistyczną prezentację terenu (wizualizacja 3D budynków).
• System poleceń głosowych (nawigacja, telefon) i odciążająca kierowcę funkcja odczytu e-maili i sms-ów
• Łączność telefoniczna i streaming plików audio odbywa się za pośrednictwem złącza Bluetooth®
• Zależnie od poziomu wyposażenia oferta obejmuje także liczne możliwości podłączenia urządzeń przenośnych i łączności (gniazdo 12 V, gniazdo jack, porty USB oraz port na kartę SD) wszystkim pasażerom, zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach.

R-LINK 2 umożliwia obsługę technologii MULTI-SENSE oraz systemów wspomagających prowadzenie i bezpieczeństwo jazdy niezależnie od obsługi standardowych funkcji, takich jak nawigacja, system audio czy klimatyzacja. Uzupełnieniem ekranu dotykowego jest przycisk skrótu - pokrętło na środkowej konsoli oraz dodatkowe przełączniki w kierownicy, umożliwiające w pełni bezpieczną obsługę całego systemu.

Ulubione, najczęściej wykorzystywane funkcje są zawsze w zasięgu ręki dzięki możliwości personalizowania ustawień ekranu głównego R-LINK 2. Jednym kliknięciem można przywrócić ulubione ustawienia systemów pokładowych i systemów wspomagających prowadzenie.

Możliwe jest zapamiętanie do sześciu indywidualnych ustawień, co znacząco zwiększa komfort użytkowania auta w przypadku jego współdzielenia z kilkoma kierowcami.

Dzięki R-Link Store, Renault udostępnia bogatą ofertę aplikacji specjalnie przystosowanych do używania w samochodzie, takich jak aplikacja do odbierania poczty elektronicznej, dostęp do aktualnych informacji drogowych TomTom HD Traffic, aplikacja Michelin (Hotele, Restauracje i Podróże), serwisy społecznościowe, itd.

W większości wersji Talisman Grandtour będzie od początku oferowany:
• wraz z bezpłatnym rocznym abonamentem na dostęp do serwisu R-Link Store, z możliwością pobierania aplikacji,
• z bezpłatnym rocznym abonamentem na dostęp do usługi TomTom HD Traffic (informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym).

Talisman Grandtour jest wyposażony w zaprojektowany na miarę system nagłośnienia BOSE® Surround
Talisman Grandtour zapewnia podróż wśród dźwięków o jakości, jaką można spotkać w sali koncertowej, dzięki systemowi Bose® Surround. Aby umożliwić przeżywanie takich emocji, firmy Bose i Renault połączyły siły i ściśle współpracowały ze sobą od pierwszych prac nad tym modelem w celu stworzenia systemu nagłośnienia idealnie dostosowanego do wnętrza Talismana Grandtour.

Zaawansowane rozwiązania technologiczne, by zapewnić niepowtarzalną jakość dźwięku docierającego do uszu słuchacza:
• Dźwięk Surround: kierowca i pasażerowie są zewsząd otoczeni bogatym i doskonale zbalansowanym dźwiękiem, niezależnie od miejsca, które zajmują we wnętrzu.
• Wysokiej klasy głośniki, w tym dwa subwoofery, tworzą trójwymiarowy, otaczający pasażerów zewsząd dźwięk porównywalny z koncertem na żywo.
• Technologia Centerpoint® 2, czyli opracowany przez Bose unikalny algorytm, przetwarzający stereofoniczny sygnał dźwiękowy w sygnał wielokanałowy dający efekt Surround.
• Układ cyfrowego przetwarzania dźwięku Bose®, to stworzona na miarę korekta dźwięku, dostosowana do kabiny tego modelu, uwzględniająca parametry akustyczne wnętrza auta w celu umożliwienia wiernego odtwarzania wszystkich niuansów odsłuchiwanych utworów. 

Dynamika i komfort dzięki wyjątkowemu układowi jezdnemu
Renault Talisman Grandtour wyróżnia się wyjątkowymi zaletami jezdnymi i możliwościami personalizacji doznań za kierownicą. Wykazuje się precyzyjnym zachowaniem na drodze dzięki połączonemu działaniu układu jezdnego 4CONTROL (4 koła skrętne) i elektronicznie sterowanych amortyzatorów.

Co oferuje system MULTI-SENSE?
MULTI-SENSE jest jedynym tego rodzaju systemem sterującym i koordynującym działanie technologii pokładowych zainstalowanych w Talismanie Grandtour w celu zapewnienia unikalnej przyjemności prowadzenia. Dzięki ofercie MULTI-SENSE Renault stało się pierwszym na świecie producentem oferującym system koordynujący w całości i w intuicyjny sposób działanie tak dużej liczby systemów pokładowych.

Pełnia przyjemności i personalizacja doznań za kierownicą
Dzięki systemowi Renault MULTI-SENSE, Renault Talisman Grandtour daje możliwość wyboru pożądanego rodzaju doznań z jazdy poprzez wybór pomiędzy 5 trybami jazdy: Eko, Komfort, Neutral i Sport oraz jeden w pełni zależny od indywidualnych ustawień tryb Perso.

Każdy tryb przekłada się na odmienny rodzaj doznań z jazdy dzięki odpowiedniemu doborowi i koordynacji:
• parametrów systemu 4CONTROL
• ustawień elektronicznie sterowanych amortyzatorów
• pracy silnika
• algorytmu zmiany biegów w skrzyni EDC
• siły potrzebnej do obracania kierownicy.

Trybom tym towarzyszy zmiana klimatu wnętrza, obejmująca:
• kolory oświetlenia ambientowego: zielony, niebieski, sepia, czerwony, fioletowy
• styl i rodzaj wyświetlanych informacji na ekranie TFT oraz kolor podświetlenia instrumentów pokładowych
• brzmienie silnika
• funkcję masażu w fotelu kierowcy, aktywowaną w trybie Komfort
• parametry pracy klimatyzacji w trybie Eko.

Sterowanie trybami oraz poszczególnymi ustawieniami odbywa się:
• za pośrednictwem ekranu R-LINK 2 – ergonomicznie zaprojektowane i bardzo przejrzyste menu zapewniają intuicyjny dostęp do bogatych funkcjonalności systemu MULTI-SENSE Renault
• oraz przy pomocy pokrętła umieszczonego na środkowej konsoli.

Dynamika auta miejskiego dzięki systemowi 4CONTROL
System 4CONTROL jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie Komfort (60 km/hw trybie Neutral i 80 km/h w trybie Sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia. Pod względem doznań z jazdy kierowca odczuwa to tak jakby Talisman Grandtour skrócił swój rozstaw osi w celu maksymalnego zwiększenia zwrotności. Powyżej tej prędkości progowej koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność nadwozia i poczucie bezpieczeństwa.

Kontakt auta z nawierzchnią jest kontrolowany sto razy na sekundę przez elektronicznie sterowane amortyzatory
Podczas gdy system 4CONTROL wpływa bezpośrednio na zachowanie się auta w zakresie ruchów poziomych, elektronicznie sterowane amortyzatory odpowiadają za kontrolę ruchów pionowych. Wpływają tym samym na wyczucie drogi i wrażenie twardszego lub bardziej miękkiego zawieszenia. Układ elektronicznie sterowanych amortyzatorów Electronic Damper Control w ciągły sposób dostosowuje reakcję amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni, parametrów dynamicznych auta oraz działań kierowcy, analizując warunki jazdy i dopasowując odpowiednio swoje reakcje nawet do stu razy na sekundę.

Pomysłowość układu sterowania amortyzatorami polega na jego zintegrowaniu z pokładową siecią multipleksową (CAN – Contoller Area Network). Informacje dotyczące parametrów jezdnych samochodu pochodzące z czujników, wykorzystywanych również przez system ESC, są w całości analizowane: prędkość obrotowa kół, kąt skrętu kierownicy, przyspieszenia wzdłużne i boczne, ciśnienie w układzie hamulcowym, moment obrotowy silnika, położenie nadwozia względem nawierzchni. Rozwiązanie to zostało opatentowane przez Renault.

Gama wydajnych silników o wysokich osiągach
Renault Talisman Grandtour przejmuje bogatą ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych, dostępnych w wersji sedan i współpracujących z automatycznymi dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów. We wszystkich silnikach wykorzystano bogatą wiedzę techniczną Renault
w konstruowaniu silników, zdobytą w wyścigach samochodowych, a w szczególności w Formule 1.

Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii, takich jak bezpośredni wtrysk paliwa czy stalowe tłoki, silniki Talismana Grandtour są zgodne z normą Euro 6 i spełniają najważniejsze oczekiwania rynków europejskich.

ENERGY dCi 110: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min
Silnik spala jedynie 3,7 l/100 km i emituje 98 g CO2/km* w cyklu NEDC, co plasuje go w czołówce tej kategorii pod względem sprawności energetycznej. Osiągana na torze prędkość 185 km/h świadczy o zapasie mocy tego silnika. Oprócz wersji z 6-biegową skrzynią mechaniczną jest on również dostępny na wybranych rynkach z automatyczną dwusprzęgłową 6-przełożeniową skrzynią biegów EDC.

ENERGY dCi 130: 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min
Silnik ten jest montowany z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów i z 6-stopniową skrzynią biegów EDC. Zużycie paliwa wynosi 4,0 l/100 km, a emisja CO2 – 106 g/km.

ENERGY dCi 160 EDC Twin Turbo: 160 KM i 380 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min
Ten wysokoprężny silnik jest wyposażony, w opracowaną przez Renault, technologię Twin-Turbo. Jest on montowany wyłącznie z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów EDC. Wyposażone w ten zespół napędowy Renault Talisman plasuje się w rynkowej czołówce pod względem przyjemności jazdy
i niskiego zużycia paliwa. Od 80 do 120 km przypiesza w ciągu zaledwie 8,7 s. Zużycie paliwa wynosi
4,5 l/100 km, a emisja CO2 – 117 g/km.

ENERGY TCe 150 EDC: 150 KM i 220 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2 500 obr./min
Dostępny wyłącznie z 7-stopniową skrzynią biegów EDC 7, silnik ten pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 9,9 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 209 km/h (na torze). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,8 l/100 km, a emisja CO2 – 132 g/km.

ENERGY TCe 200 EDC: 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 2 500 obr./min
Silnik ten, montowany wyłącznie z automatyczną 7-stopniową skrzynią biegów EDC, nadaje Talismanowi Grandtour zdecydowanie dynamiczny, sportowy charakter. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 s. Zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą odpowiednio 5,8 l/100 km i 132 g/km.

Bezpieczeństwo i jakość
Renault dołożyło wszelkich starań, aby każda podróż Talismanem Grandtour była w pełni bezpieczna, bezstresowa i bezproblemowa. W tym celu auto wyposażone zostało w zaawansowane systemy ostrzegania i ochrony, zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego.

Równie wysoki poziom wymagań został postawiony przez Grupę Renault systemom bezpieczeństwa biernego. Niezależnie od kryteriów Euro NCAP i ich zmian Renault pracuje w oparciu o własne kryteria, znacznie ostrzejsze we wszystkich kluczowych dziedzinach.

Trwałość – opracowana metoda projektowania i testów zapewni użytkownikom możliwość cieszenia się Renault Talisman Grandtour przez długie lata.

Gwarancja bezstresowej jazdy: pełna oferta systemów wspomagających prowadzenie pojazdu
Bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości, aktywny układ wspomagania nagłego hamowania, światła doświetlające zakręty.

Ostrzeganie: ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeganie o przekroczeniu bezpiecznej odległości między pojazdami, ostrzeganie o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, sygnalizator martwego pola.

Ułatwianie prowadzenia: Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk), przednie, tylne i boczne czujniki wspomagania parkowania, kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na miajania, wyświetlacz Head-Up, automatyczny hamulec postojowy, wspomaganie ruszania pod górę.

Bezpieczeństwo bierne – jak najbliżej rzeczywistych warunków jazdy
Pod względem bezpieczeństwa biernego, Renault Talisman Grandtour dysponuje wszelkimi atutami, jakie zapewnia mu konstrukcja oparta na modułowej platformie CMF C/D Aliansu Renault-Nissan. Celem konstruktorów nowego kombi Renault jest zdobycie 5 gwiazdek w ramach zaostrzonego w roku 2015 testu Euro NCAP. Renault idzie jeszcze dalej, starając się maksymalnie zbliżyć do rzeczywistych warunków jazdy i podwyższając poziom wymagań w dwóch dziedzinach: wytrzymałości konstrukcji i zapobiegania efektowi nurkowania (wysuwania się ciała spod pasa bezpieczeństwa). Oba kryteria zyskały w 2015 roku na znaczeniu przy ocenianiu pojazdów, ale w Renault stanowią jeden z głównych tematów badań już od ponad 15 lat.

Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo wszystkich pasażerów:
Sześć poduszek powietrznych
• 2 czołowe poduszki powietrzne o dużej pojemności i 2 poziomach napełniania w zależności od rodzaju zderzenia i położenia ciała pasażera.
• 2 boczne poduszki powietrzne nowej generacji o zwiększonej skuteczności, chroniące klatkę piersiową i ramiona pasażerów na przednich siedzeniach.
• 2 kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowy pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach.

Pasy bezpieczeństwa
• Przednie siedzenia: napinacze z adaptacyjnymi ogranicznikami napięcia, dostosowującymi siłę napięcia pasa do gwałtowności zderzenia i położenia ciała kierowcy / pasażera.
• Tylne siedzenia: napinacze pasów z ogranicznikami napięcia.

Siedzenia
• Przednie zagłówki zapobiegające urazom kręgów szyjnych.
• Wyprofilowanie siedzenia zapobiegające zjawisku nurkowania.
• 2 mocowania fotelików dziecięcych Isofix, już obecnie kompatybilne z przyszłą normą i-Size
• 4 miejsca przystosowane do mocowania fotelików dziecięcych pasami bezpieczeństwa.

Trwałość
Dążenie do zapewnienia wysokiej jakości jest jednym ze stałych priorytetów na każdym szczeblu. Jest również priorytetem w samochodach wyższej klasy – Nowym Espace i Talismanie. Aby zapewnić zawsze niezmiennie wysoką jakość, Renault wykorzystuje nowe środki, mobilizuje wielobranżowe zespoły specjalistów i stosuje rozbudowany arsenał specjalnych testów.

W fazie projektowania:
Dążenie do zapewnienia wysokiej jakości doprowadziło do zaostrzenia specyfikacji technicznych. Wiele uwagi poświęcono dalszemu zmniejszaniu drgań i luzów oraz dokładności spasowania elementów. Powłoki lakiernicze z efektem głębi są zabezpieczone lakierem bezbarwnym o wysokiej trwałości. Wyraźnie widoczny jest dobór wysokiej klasy wytrzymałych materiałów: chrom, pokrycie środkowej konsoli, wykładzina bagażnika oraz deska rozdzielcza wykończona miękkim tworzywem typu slush. Wszystkie materiały w zasięgu wzroku i rąk są przyjemne dla oka i przyjemne w dotyku.

W fazie produkcji:
W zakładzie w Douai zainwestowano 420 milionów euro w proces produkcyjny. Nowa technologia tłoczenia blach na gorąco, nowy tunel kontrolny na hali lakierniczej, nowy proces optymalizacji jakości „War Room”, 100 tys. godzin szkoleń zakończonych wydaniem dyplomu „Pracownika zakładu produkującego wysokiej klasy samochody”. W ramach współpracy firma Daimler zapewniła pomoc swoich ekspertów w dziedzinie jakości, również w procesie produkcyjnym, np. w celu optymalizacji procesu lakierowania.

W fazie testów:
Oprócz testów przeprowadzonych na Talismanie sedan, Talisman Grandtour poddany został intensywnym testom drogowym na dystansie ponad 250 tys. km, co odpowiada przebiegowi 750 tys. km w rzeczywistych warunkach użytkowania (czyli trzykrotności pokonanej trasy).

Testy te miały na celu odtworzenie starzenia się pojazdu po wielu latach intensywnego użytkowania. Stanowią uzupełnienie jazd testowych w ekstremalnych warunkach drogowych i klimatycznych w terenie i na torach jazd próbnych Aliansu Renault-Nissan.

Najważniejsze informacje dotyczące klientów i różnych rynków
Na obszarze Europy sprzedaż aut z segmentu D wykazuje silną tendencję wzrostową: + 16 % w 2015 roku. To również na kontynencie europejskim nadwozia typu „kombi” są najbardziej cenione. W 2015 roku w Europie sprzedano więcej wersji kombi niż sedanów (630 tys. kombi i 555 tys. sedanów i hatchbacków). Niektóre rynki europejskie są szczególnie nastawione na ten rodzaj nadwozi: tak dzieje się w Niemczech (240 tys. kombi sprzedanych w 2015 roku, co stanowi 1/3 ich całkowitej sprzedaży w Europie), we Włoszech, w Belgii i w Holandii.

Istnieje grupa klientów wiernych sedanom i tradycyjnym kombi, którzy wśród kryteriów zakupu na pierwszym miejscu stawiają: design, prestiż, zaawansowane technologie, markę oraz koszt zakupu i użytkowania. Dzięki swoim atutom Renault Talisman Grandtour jest w stanie przekonać wymagających klientów, których 60 % w Europie stanowią klienci flotowi.

Renault Talisman Grandtour zainteresuje w szczególności klientów wykonujących wolne zawody, dyrektorów firm, handlowców i przedstawicieli kadry kierowniczej, poszukujących samochodów będących uosobieniem prestiżu, przestronności i komfortu dla całej rodziny, a jednocześnie zapewniających wyjątkową przyjemność prowadzenia. Auto z pewnością podbije także serca kierowców wykonujących duże roczne przebiegi zaletami układu jezdnego, oszczędnymi silnikami oraz umiarkowanymi całkowitymi kosztami posiadania (Total Cost of Ownership).

Wachlarz dostępnych wersji
LIFE: czarna deska rozdzielcza, kierownica pokryta skórą, tapicerka siedzeń z czarnej tkaniny z motywem.
ZEN: wnętrze takie jak w wersji Life oraz dodatkowe elementy wyposażenia takie jak system multimedialny R-LINK 2 z ekranem 7-cali.
INTENS: seryjnie występuje tapicerka materiałowa łączone za skóra ekologiczną lub – w opcji – skórzana Riviera w kolorze brązowym albo czarnym i kolorystycznie dobraną deską rozdzielczą. Przeszycia w kolorze brązowym.
INITIALE PARIS: deska rozdzielcza w kolorze czarnym lub ciemna z jasnym dołem, z ciemnografitowymi albo jasnymi przeszyciami, tapicerka ze skóry licowej Nappa cieniowana w kolorze szaro-grafitowym lub jednolita w kolorze grafitowym, kierownica pokryta skórą Nappa.

Gama akcesoriów dla wszystkich
Gama akcesoriów Renault umożliwia spersonalizowanie nowego Talismana Grandtour pod każdym względem: designu, komfortu, ochrony, transportu i multimediów:
• wybór aluminiowych obręczy kół w różnych kolorach i rozmiarach od 16 do 19 cali
• dwustronna gumowo-tekstylna wykładzina bagażnika oraz wkładka ochronna na podłogę bagażnika
• pełniące podwójną rolę ochronną i elementu personalizacji auta nakładki na progi drzwi i próg bagażnika
• modułowe zabezpieczenie bagażnika EasyFlex
• system przegród do bagażnika
• pakiet składanego haka holowniczego z systemem zapobiegania wężykowaniu układu ESP
• aluminiowe poprzeczki dachowe QuickFix z zamkiem zabezpieczającym.

Renault Talisman INITIALE PARIS
Po Clio i nowym Espace, również Talisman Gradntour będzie oferował wersję INITIALE PARIS, będącą synonimem tego, co najlepsze w Renault pod względem komfortu jazdy i usług.

Specjalne, dostępne wyłącznie w tej wersji elementy wykończenia nadwozia
• Uzupełniający paletę kolorów, dostępny wyłącznie dla tej wersji kolor Fioletowy Améthyste
• Diametowane 19-calowe obręcze kół o oryginalnym designie
• Oznakowanie zewnętrzne z przodu pod logo Renault
• Specjalne nakładki na progi drzwi
Wysoki poziom komfortu i starannie dopracowane wnętrze
• Tapicerka Nappa ze skóry licowej w kolorze czarnym lub cieniowana szaro-grafitowa
• Obejmujące głowę przednie zagłówki „Relaks”
• Kierownica pokryta skórą Nappa
• Deska rozdzielcza wykończona wysokiej klasy materiałami z przeszyciami
• Podgrzewane i wentylowane fotele przednie z możliwością regulacji 10 parametrów
(w tym 8 elektrycznie), z funkcją masażu
• Zapewniające skuteczniejsze wyciszenie wnętrza klejone szyby boczne
• Lusterka boczne z pamięcią ustawienia, zmieniające ustawienie podczas jazdy na wstecznym biegu (pochylenie w stronę nawierzchni)
• Oznakowanie „INITIALE PARIS” na progach drzwi, wstawce w kierownicy, górnej części oparcia przednich foteli, listwach w tylnej części zagłówków przednich
• Ekskluzywne dywaniki podłogowe
• Specjalna karta Renault Hands Free INITIALE PARIS.

Dyskretne technologie
Boczne szyby Talismana Grandtour INITIALE PARIS są wykonane ze szkła klejonego o grubości 4 milimetrów. Jest ono bardziej wytrzymałe oraz zapewnia lepszą dźwiękoszczelność i skuteczniejsze wyciszenie wnętrza. Różnica jest zwłaszcza odczuwalna podczas wyprzedzania lub przejazdu innych samochodów obok Talismana Grandtour. Pomimo że jest niewidoczny, element ten ma bezpośredni wpływ na komfort akustyczny i termiczny we wnętrzu Talismana Grandtour w wersji INITIALE PARIS.

Najmocniejsze silniki
Renault Talisman Grandtour INITIALE PARIS jest dostępny z następującymi silnikami:
• silnik benzynowy: ENERGY TCe 200 EDC o 7 przełożeniach
• silnik wysokoprężny: ENERGY dCi 160 EDC o 6 przełożeniach.

Już wkrótce na drogach
Renault Talisman Grandtour debiutuje w Polsce w czerwcu i będzie stopniowo pojawiało się w salonach marki na terenie całej Europy w 2016 r. (z wyjątkiem krajów z ruchem lewostronnym).

Ostatnie artykuły