Filmy

Audi Front 225 Roadster

Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie, w roku 1935, Auto Union zaprezentowało atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowany na podwoziu Audi Front 225. Projekt pojazdu wykonało biuro konstrukcyjne zakładów Horch.

Pod maską samochodu znalazły się zmodernizowane rozwiązania techniczne zapożyczone z zaprezentowanego po raz pierwszy w 1933 roku modelu Audi Front. Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem Wanderer. Pojemność jednostki napędowej zwiększono do 2,3 litra, co pozwoliło uzyskać 50 KM mocy. Skrzynię biegów umieszczono przed silnikiem, maska musiała zostać zatem znacznie wydłużona. Dzięki takiemu zabiegowi, samochód nabrał jednak szczególnej elegancji.

Stosunkowo wysoka cena, 7950 reichsmarek, spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach. Pokazany tu samochód to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front.

Roadster, karoseria Horch
Rok produkcji: 1935

Silnik: rzędowy, sześciocylindrowy
Pojemność skokowa: 2 257 cm3
Moc: 50 KM przy 3300 obr./min
Napęd: na oś przednią
Długość: 4 700 mm
Ciężar własny: 1 350 kg
Prędkość maks.: 115 km/h
Zużycie paliwa: 14 – 16 litrów/100 km
Cena: 7 950 marek
Okres produkcji: 1933 – 1938 (dotyczy całej serii Audi Front)
Liczba egzemplarzy: 2 roadstery na IAA Berlin 1935, cała seria – 4 408 samochodów

Ostatnie artykuły