Filmy

JELCZ M125M/4 (CNG) VECTO

Niskopodłogowy autobus JELCZ M125M/4 VECTO z napędem gazowym CNG przeznaczony jest do obsługi ruchu pasażerskiego w komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Zastosowane w tym pojeździe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne sprawiają, że VECTO jest pojazdem funkcjonalnym, trwałym, ekonomicznym i przyjaznym dla środowiska naturalnego o zdecydowanie niskiej emisji zanieczyszczeń i substancji szkodliwych.

Szerokie podwójne drzwi w układzie 2-2-2 oraz brak stopni wejściowych i stopnia pośredniego w przejściach umożliwiają wygodne przemieszczanie się pasażerów. Zastosowane wygodne fotele z miękką nakładką na siedzisko i oparcie, zawieszenie pneumatyczne oraz wykładzina przeciwpoślizgowa to dodatkowe elementy podnoszące wygodę i bezpieczeństwo pasażerów.
Produkcja autobusu odbywa się zgodnie z procedurami zawartymi w normach ISO 9001 zarządzanie jakością oraz ISO 14001 zarządzanie środowiskiem.

PODWOZIE
Rama kratownicowa przestrzenna integralnie związana ze współpracującym szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik – MAN E 2866 DUH03, rzędowy, 6 cylindrowy, z zapłonem iskrowym, moc 180 kW przy 2200 obr/min, maksymalny moment obrotowy 880 Nm przy 1000 - 1200 obr/min. Pojemność 11,97 dm3.
Skrzynia biegów - automatyczna, ze zwalniaczem hydraulicznym, sterowana elektronicznie.
Most napędowy - portalowy, z przekładnią dwustopniową.

HAMULCE
Roboczy - dwuobwodowy, pneumatyczny z układem przeciwblokującym ABS i antypoślizgowym ASR. Mechanizm hamulcowy tarczowy/bębnowy. Hamulec awaryjny spełnia rolę hamulca postojowego.

ZAWIESZENIE
Pneumatyczne, na miechach gumowych, sterowane układem ECAS, z możliwością „przyklęku” prawej strony autobusu – obniżenie poziomu podłogi na przystanku o ok. 80 mm.

UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym.

UKŁAD ELEKTRYCZNY
24V, instalacja elektryczna połączona siecią CAN, jednoprzewodowa. Alternator 28V/140A, dwa akumulatory 12V 205 A

NADWOZIE
Nadwozie niskopodłogowe bez stopni wejściowych w przejściu oraz stopni pośrednich w drzwiach. Szkielet ze stali nierdzewnej. Pasy podokienne z napinanej taśmy z blachy nierdzewnej klejone do szkieletu. Pasy nadokienne, dach z tworzywa PWS - klejone do szkieletu nadwozia. Ściana przednia i tylna z elementów PWS. Szyby boczne i tylna wklejane do szkieletu. Drzwi z blachy aluminiowej. Komplet butli kompozytowych umieszczonych na dachu pojazdu.

OGRZEWANIE I WENTYLACJA
Ogrzewanie wodne z układu chłodzenia silnika poprzez nagrzewnice z wentylatorami. Niezależny agregat grzewczy, nagrzewnica przednia pod podłogą stanowiska kierowcy.
Wentylacja poprzez nastawne pokrywy dachowe, uchylne górne partie okien bocznych oraz wentylatory elektryczne nagrzewnicy przedniej i wentylatory wywiewne w tylnej części dachu.

PRZESTRZEŃ PASAŻERSKA
Podłoga płaska na całej długości, drzwi dwuskrzydłowe w układzie: 2 – 2 – 2, otwierane do wnętrza, wyposażone w mechanizm powrotnego otwierania. Fotele pasażerskie twarde z PWS z miękką nakładką na siedzisko i oparcie. Liczba miejsc siedzących 27-35, ogółem 83-86. Komplet tablic elektronicznych diodowych. Kasowniki – 3 szt.

WYPOSAŻENIE DODATKOWE
Skrzynia biegów automatyczna z układem NBS, otwieranie drzwi z wewnątrz i zewnątrz po uaktywnieniu układu przez kierowcę, urządzenie grzewczo-wentylacyjne przestrzeni pasażerskiej, klimatyzacja stanowiska kierowcy, obrotowy fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, urządzenie głośnomówiące , zegar elektroniczny.

Masa własna: 12330 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 18000 kg. Zasięg przy jednorazowym tankowaniu CNG: 450 km.

Ostatnie artykuły