Filmy
  • Artykuły
  • Volkswagen Caddy - dom na kółkach

Volkswagen Caddy - dom na kółkach



Jako pierwsi możemy naszym czytelnikom pokazać Volkswagena Caddy Life Tramper, którym nasz podróżnik Andrzej Sochacki przemierzy świat. Samochód został przygotowany przez firmę Kulczyk Tradex, przedstawiciela VW w Polsce. Caddy jest produkowany w zakładach Volkswagena w Poznaniu, a wersja turystyczna Tramper powstała dzięki innowacyjności polskich inżynierów.


Tramper – oznacza pojazd przystosowany nie tylko do podróży, lecz także i wypoczynku. Co prawda nie ma w nim luksusów, jednak gdy zachodzi potrzeba noclegu w trasie – bez problemu można to uczynić właśnie w Caddy. W samochodzie zamontowano składane 2 osobowe łóżko o wymiarach 1,10 x 2,0 m. Jak mówi producent: "Caddy Life Tramper staje się małym domem na kółkach. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne są m.in. namiot z moskitierą o wymiarach 2,30 x 2,0 m mocowany na otwartej tylnej klapie samochodu oraz stolik i 2 składane krzesła".

Oto kilka ogólnych informacji o Caddy Life:
VW Caddy – konkurent Peugeota Partnera, Renalut Kangoo, Fiata Doblò, Opla Combo, Forda Connecta i Citroëna Berlingo trafił do sprzedaży wiosną 2004 r. Caddy jest zbudowany na płycie podłogowej VW Golfa 5, w której zmieniono zawieszenie (tylną 4-wahaczową oś zastąpiono resorami piórowymi). Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd może przewozić ładunki o masie do 750 kg. Pojemność przestrzeni ładunkowej dla 2-osobowego vana wynosi 3,2 m3. Warto też wspomnieć, iż solidna konstrukcja Caddy pozwala na obciążenie bagażnika dachowego ładunkiem o masie nawet 100 kg!
Pojazdy tego typu mają uniwersalne przeznaczenie i często służą, oprócz transportu ładunków, także do przewozu osób. Caddy w wersji 5-osobowego lub 7-osobowego kombi spełnia tę funkcję doskonale. Ciekawie zaprojektowane wnętrze pozwala kierowcy i pasażerom czuć się jak w aucie osobowym – ma ono wygodne fotele, ładnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą, a całe wykonane jest z materiałów wysokiej jakości. Komfort jazdy podnosi dodatkowo wyposażenie auta w zautomatyzowaną skrzynię biegów nowej generacji DSG (opcja). Premiera tej skrzyni w Caddy odbyła się na zeszłorocznych targach motoryzacyjnych RAI w Amsterdamie. Skrzynia ta ma 2 mokre sprzęgła, z których pierwsze obsługuje biegi nieparzyste i wsteczny, a drugie – biegi parzyste. Podczas jazdy na danym przełożeniu jedno ze sprzęgieł oczekuje w ciągłej gotowości, aby załączyć kolejny bieg. Caddy ze skrzynią DSG, produkowaną w zakładach VW w Kassel charakteryzuje się tym, że jego zużycie paliwa jest porównywalne do wersji ze skrzynią manualną.



VW Caddy oferowany jest 4 silnikami: 2,0 l SDI o mocy 51 kW/69 KM (140 Nm), 1,9 l TDI o mocy 77 kW/104 KM (250 Nm), 1,4 l o mocy 55 kW/75 KM (127 Nm) i 1,6 l o mocy 75 kW/102 KM (148 Nm). Istnieje też wersja Caddy EcoFuel z silnikiem benzynowym 2,0 l (80 kW/109 KM) zasilanym gazem ziemnym. Pojazd ten ma zamontowane pod podłogą 2 butle na CNG o pojemności 26 kg, które dają mu zasięg ok. 430 km. Jazda „gazowym” Caddy jest bardzo ekonomiczna. Według niemieckich specjalistów koszt przejazdu 100 km modelem EcoFuel wynosi obecnie 4,50 euro. Oprócz tego użycie gazu ziemnego zamiast benzyny znacznie obniża emisję toksycznych spalin – samochód wytwarza mniej o: 20 % CO2, 75 % CO i 40 % HC.

VW Caddy - dane techniczne

Więcej o wyprawie Andrzeja Sochackiego

(MB)

Ostatnie artykuły