Filmy
  • Artykuły
  • Michelin o zwiększonej przyczepności do ciężarówek

Michelin o zwiększonej przyczepności do ciężarówek

Samochody ciężarowe wykonują swoją działalność transportową również w ekstremalnych warunkach klimatycznych, które występują zwłaszcza zimą. Świeży lub ubity śnieg oraz lód mogą być przeszkodą dla sprawnego i terminowego dostarczania towarów. Zerwanie przyczepności ze śliską nawierzchnią jezdni, szczególnie na wzniesieniach oraz zakrętach, jest też przyczyną niebezpiecznych wypadków. Aby wyeliminować lub zminimalizować przykre konsekwencje transportu w trudnych warunkach klimatycznych, Michelin proponuje stosowanie opon stworzonych specjalnie do użytkowania na ośnieżonych i oblodzonych drogach.

Gama opon Michelin o zwiększonej przyczepności przeznaczona jest dla samochodów ciężarowych poruszających się w najtrudniejszych warunkach klimatycznych. Najbardziej istotnymi cechami tej rodziny produktów są duża przyczepność i stabilność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa.

Opony Michelin o zwiększonej przyczepności do samochodów ciężarowych stanowią uzupełnienie dla ogumienia Michelin gamy A – używanego na autostradach i głównych szlakach komunikacyjnych oraz gamy E – eksploatowane na drogach krajowych.
W gamie opon Michelin do pojazdów ciężarowych o zwiększonej przyczepności są produkty:
1. do stosowania przez cały rok
2. do stosowania wyłącznie zimą.

Michelin o zwiększonej przyczepności do stosowania przez cały rok
Opona Michelin XDN 2 GRIP, przeznaczona do osi napędowej, zapewnia okres użytkowania o 25% dłuższy w stosunku do swojej poprzedniczki, opony Michelin XDN GRIP. Po zużyciu dwóch trzecich bieżnika opona ta zapewni motorykę lepszą o 15% na nawierzchniach zimowych i o 30% na nawierzchniach mokrych i śliskich. Ponadto, opona oferuje lepszą przyczepność dla zwiększenia bezpieczeństwa oraz wyższy przebieg.

Opona Michelin XFN 2 Antisplash, przeznaczona na osie kierowane ciągnika siodłowego i stanowiąca uzupełnienie zamontowanych w pojeździe opon XDN 2 GRIP, po raz pierwszy wykorzystuje na osi przedniej samoblokujące się w dwóch płaszczyznach lamelki (Podwójna Fala). Nacięcie to przyczynia się do zmniejszenia bezwładności klocków bieżnika, a tym samym wpływa na bardziej regularne zużycie i w konsekwencji wyższy przebieg. Opona ta, wyposażona w deflektor Michelin Antisplash, wyraźnie poprawia widoczność kierowców oraz bezpieczeństwo podróżujących w czasie deszczowej pogody oraz przy topniejącym śniegu.

Zamontowanie opon XFN 2 Antisplash na osi przedniej oraz opon XDN 2 GRIP na osi tylnej stanowi idealną kombinację, pozwalającą sprostać zmiennym warunkom pogodowym podczas całego roku, gdy wymagana jest dobra przyczepność, bez ograniczania przebiegu.

Opony Michelin XDN 2 GRIP oraz Michelin XFN 2 Antisplash są pierwszymi generacjami opon, wykorzystującymi technologię Michelin Durable Technologies.
Nowa opona Michelin X One XDN 2 Grip o rozmiarze 495 / 45 R 22,5 została stworzona do montażu w układzie pojedynczym na osiach napędowych w miejsce opon bliźniaczych w ciągnikach siodłowych. Dzięki zastosowanej w jej budowie technologii Michelin Durable Technologies opona ta charakteryzuje się doskonałą przyczepnością w każdych warunkach pogodowych we wszystkich krajach Europy. Technologia ta jest innowacyjnym systemem wykorzystującym specjalne nacięcia lamelkowe „podwójna fala” i „kropla wody”.
W nowej oponie Michelin X One XDN 2 Grip zastosowano także innowacyjną technologię InfiniCoil. Jest to pojedyncza stalowa linka (całkowita jej długość to nawet 400m - czyli 4 długości boiska do piłki nożnej!), która nawinięta jest na karkas wzdłuż kierunku toczenia opony. Technologia ta pozwala na znaczące poprawienie wielu ważnych parametrów jezdnych. Praca czoła bieżnika jest bardziej stabilna, co bezpośrednio wpływa na lepszą skuteczność przenoszenia napędu. Michelin X One XDN 2 Grip charakteryzuje się lepszą przyczepnością na oblodzonej nawierzchni nawet o 30% w odniesieniu do Michelin X One XDN Grip. Na śniegu lub mokrej nawierzchni parametr ten jest lepszy o 15%.
Bardzo dobre rozłożenie dynamicznych sił nacisku przekłada się na dużą żywotność opony Michelin X One XDN 2 Grip. Może ona osiągnąć nawet dwa razy większe przebiegi w stosunku do opony Michelin X One XDN Grip.
Kolejną cechą wyróżniającą Michelin X One XDN 2 Grip jest zwiększona o 130 kg ładowność użyteczna. Wynika ona z różnicy w wadze pomiędzy zestawem opon Michelin X One XDN 2 Grip z obręczami stalowymi, a układem podwójnym.
Do budowy Michelin X One XDN 2 Grip wykorzystano nową mieszankę gumową dzięki czemu możliwe było skonstruowanie bardziej masywnego bieżnika.
Nowa opona Michelin X One XDN 2 Grip przeznaczona jest do użytkowania przez cały sezon, jednak jej doskonała przyczepność skutecznie sprawdza się w nawet bardzo trudnych warunkach pogodowych panujących zimą.

Opony Michelin do stosowania zimą
Michelin XFN2 + to nowa opona przeznaczona do montażu na oś prowadzącą.
W odniesieniu do poprzedniej jej wersji - opony Michelin XFN+ cechuje się lepszą przyczepnością poprzeczną na nawierzchni mokrej i śniegu o 10%. Podczas hamowania przyczepność poprzeczna lepsza jest o 5%, a żywotność aż do 15%.
W bieżniku nowej opony wykorzystano lamele „podwójna fala” zwiększając przez to sztywność klocków i tym samym żywotność bieżnika.

Michelin XDW ICE Grip do montażu na oś napędową przystosowana jest do jazdy po lodzie i ubitym śniegu. Oponę cechuje doskonała przyczepność, co zapewnia dobre trzymanie się drogi i skuteczne hamowanie. Przekłada się to na łatwość i komfort prowadzenia.

Michelin XDS to drugi produkt przeznaczony do montażu na oś napędową w samochodach ciężarowych. Opona ta szczególnie dobrze sprawdza się podczas jazdy po głębokim i ubitym śniegu, zapewniając bardzo dobrą trakcję oraz dużą zdolność do efektywnego przenoszenia siły napędowej. Gwarantuje to kierowcy znakomite panowanie nad pojazdem.

Na duży potencjał opon z rodziny Michelin o zwiększonej przyczepności wpływa również możliwość pogłębiania bieżnika i bieżnikowanie karkasu w unikalnej technologii Michelin RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony Michelin. Technologia Remix jest jednym z czterech etapów życia opon Michelin.

(Michelin)

Ostatnie artykuły