Filmy
  • Artykuły
  • Caddy Maxi - miejsce dla siedmiu osób plus bagaż

Caddy Maxi - miejsce dla siedmiu osób plus bagaż

Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził do sprzedaży nowy model samochodu dostawczego. Caddy Maxi występuje w trzech wersjach: Caddy Maxi Life – w stylu vana (właśnie pojawił się na rynku), na początku 2008 roku dostępny będzie uniwersalny Caddy Maxi Kombi oraz przeznaczony głównie do transportu towarów Caddy Maxi Furgon.



Choć oficjalna premiera tego modelu miała miejsce całkiem niedawno, bo w październiku br. podczas wystawy samochodów IAA w Amsterdamie, to w pierwszych dniach grudnia polscy dziennikarze mogli już odbyć pierwsze jazdy. Do testów otrzymaliśmy Caddy Maxi Life – wersję siedmioosobową i Caddy Maxi – dwumiejscową wersję towarową.

Pomiędzy T5 a Caddy
Tak w skrócie można określić najnowszy model pojazdu użytkowego z Poznania. Nieoficjalnie mówi się o nowej klasie samochodów, która łączy w sobie zalety pojazdu dostawczego z komfortową osobówką. Dla ludzi lubiących aktywny wypoczynek Caddy Maxi Life jest doskonałym pojazdem, mogącym pomieścić całą rodzinę (łącznie z teściową), psa, narty a także obszerny bagaż.



Nawet przy pełnym wykorzystaniu siedmiu miejsc siedzących do dyspozycji jest jeszcze 380 l pojemności bagażnika. Drugi rząd siedzeń może być składany i zwijany; trzeci rząd można kilkoma ruchami całkowicie wymontować. W takim przypadku przestrzeń bagażowa wzrasta do 1350 l.
Komfort podróżowania wzrósł dzięki większej przestrzeni pomiędzy siedzeniami. Odległość między drugim a trzecim rzędem siedzeń została wydłużona o 50 mm.
Caddy Maxi Life został specjalnie zaprojektowany tak, aby w trzech rzędach (2/3/2) przewozić jak najwygodniej do siedmiu osób z bagażem.



Pojemność ładunkowa po złożeniu tylnych siedzeń wynosi 4,2 m3. Cechą charakterystyczną Caddy Maxi Life są m.in. rozsuwane drzwi po obu stronach. Dzięki rozsuwanym drzwiom o szerokości 700 mm i wysokości 1108 mm do Caddy Maxi wsiada się wygodnie i można też zapakować sporych rozmiarów ładunek.

Prawie ciężarowy
Stylistyka zewnętrzna oraz wnętrze Maxi jest zaadoptowana z mniejszego modelu, dlatego pojazdy te są do siebie bliźniaczo podobne.
Zwis tylny zwiększono o 151 mm, do 319 mm powiększono odległość pomiędzy rozsuwanymi drzwiami a tylną osią. W stosunku do krótszego Caddy (dł. 4410 mm), Maxi został wydłużony do 4880 mm. Rozstaw osi Caddy Maxi wynosi 3002 mm.



Dłuższy o 470 mm pojazd jest jednym z największych modeli wśród vanów. Jego ładowność to imponujące 800 kg. Przy masie własnej 1370 – 1752 kg (wersja siedmioosobowa) masa holowanej przyczepy wynosi 1500 kg.
Zależnie od konfiguracji wnętrza Caddy Maxi można transportować ładunki o długości do 2250 mm.



Caddy Maxi to typowa dwumiejscowa furgonetka, której wnętrze doskonale nadaje się pod wszelkiego rodzaju specjalistyczne zabudowy, czyli sanitarka, wóz serwisowy, bankowóz lub samochód policyjny. Warto dodać, że dłuższy Caddy będzie również produkowany w poznańskiej fabryce w wersji campingowej, jako Maxi Tramper.

Pod maską
Volkswagen oferuje Caddy Maxi z jednym silnikiem benzynowym i dwoma silnikami Diesla. Silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,6 l i mocy 75 kW (102 KM). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 148 Nm przy 3800 obr/min. Czterocylindrowy silnik jest zasilany poprzez elektroniczny wtrysk paliwa MPI, co daje mu dużą moc i niskie zużycie paliwa. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 8,2–8,4 l/100 km. Standardowo Maxi z tym silnikiem jest wyposażany w 5-stopniową skrzynię biegów.



Jeszcze większa moc przy wyjątkowej oszczędności charakteryzuje dwa silniki wysokoprężne. Jednostka o pojemności 1.9 l i mocy 77 kW (105 KM) jest znana z mniejszego modelu. Zasilanie tego silnika odbywa się poprzez wtrysk bezpośredni za pomocą pompowtryskiwaczy. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 250 Nm przy 1900 obr/min.
Nowy silnik o pojemności 2.0 l i mocy 103 kW (140 KM) osiąga maksymalny moment 320 Nm przy 1750–2500 obr/min.
Średnie zużycie paliwa w jednostkach wysokoprężnych wynosi od 6,1 do 7 l/100 km.
Pojazdy wyposażone w silniki Diesla mogą mieć zamontowane 5 lub 6 biegowe skrzynie oraz automatyczną przekładnię DSG.
Wszystkie silniki spełniają normę czystości spalin Euro 4, a obie jednostki wysokoprężne są wyposażone w filtr cząstek stałych.



Bliższe poznanie
Stylistyka wnętrza i jego wykończenie nie zaskakuje ekstrawagancją. Jak przystało na niemieckie auto, kokpit Maxi ma proste kształty i został wykonany z solidnych materiałów. Nie można narzekać na brak funkcjonalności, gdyż pod wszystkimi względami Caddy przejawia cechy dojrzałej przemyślanej konstrukcji. Wszystko co na pierwszy rzut oka może wydawać się niezrozumiałe, przy bliższym poznaniu wydaje się w pełni uzasadnione.



Jazda nowym Volkswagenem to czysta przyjemność. Przedni napęd sprawia, że pojazd posłusznie wchodzi w zakręty nawet przy dużych prędkościach. Wydaje się, że powiększenie rozstawu osi wyszło Caddemu na dobre, gdyż poprawiły się parametry jezdne i Maxi doskonale trzyma się drogi.



Miejmy nadzieję, samochód wkrótce zyska pochlebne opinie również wśród klientów nie tylko za swa funkcjonalność, ale także za rozsądnie skalkulowaną cenę.

(MB)




Caddy Maxi - cennik

Ostatnie artykuły