Filmy
  • Artykuły
  • Wielton ma nowoczesną lakiernię

Wielton ma nowoczesną lakiernię



Wieluński producent naczep, przyczep i zabudów do samochodów ciężarowych powiększył swoją fabrykę o nową inwestycję. W nowowybudowanej hali mieści się w pełni zautomatyzowana lakiernia służąca obecnie do malowania ram naczep. Na uroczystość otwarcia, w dniu 29 maja br., przybyli licznie zgromadzeni goście, wśród których również nie zabrakło przedstawicieli władz lokalnych.


Uroczyste otwarcie linii lakierniczej

Nowa lakiernia przyczyni się do zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu, poprawy efektywności procesu produkcji oraz podniesienia jakości wyrobów. Wartość inwestycji wraz z wyposażeniem wyniosła ok. 17,5 mln zł i została sfinansowana w całości z wpływów z emisji akcji serii D.


Prezes Mariusz Golec uruchamia proces produkcji

W hali, oprócz nowoczesnej linii lakierniczej, znajduje się także stanowisko do śrutowania ram. Śrutowanie to proces, który ma na celu bardzo dokładne oczyszczenie i odtłuszczenie materiału przed procesem nakładania powłoki gruntującej. Za dostarczenie ramy na poszczególne stanowiska obróbki odpowiada zautomatyzowany system transportu.


Komora do śrutowania ram

Przygotowana po śrutowaniu rama trafia do komory lakierniczej, gdzie za pomocą robotów nakłada się warstwę podkładu. Co 30 minut do komory lakierniczej trafia kolejny produkt. Warto zaznaczyć, że proces lakierowania odbywa się w sposób całkowicie automatyczny. Na linii lakierniczej znajdują się tylko 4 osoby obsługi. Począwszy od chwili załadowania surowego produktu na stacji załadowczej do załadunku polakierowanego wyrobu, całym procesem steruje specjalistyczne oprogramowanie komputerowe.


Natrysk powłoki lakierniczej wykonują roboty

Linia lakiernicza została wyposażona w 6 specjalistycznych robotów. Dwa zajmują się oczyszczaniem i przygotowaniem powierzchni produktu przed lakierowaniem, a cztery następne odpowiedzialne są nałożenie powłoki antykorozyjnej i dekoracyjnej. Zautomatyzowanie i zrobotyzowanie procesu lakierowania pozwoli znacząco podnieść i utrzymać na stałym poziomie jakość powłoki lakierniczej oraz docelowo podnieść poziom produkcji do 12 tys. szt. gotowych produktów.


Rama naczepy zostaje pokryta dwoma warstwami lakieru: antykorozyjną i dekoracyjną

Warto nadmienić, że głównym pomysłodawcą całego projektu są inżynierowie z firmy Wielton, pod których nadzorem pięć firm niemieckich przeprowadziło realizację całego projektu. Nowoczesna linia lakiernicza spełnia wszystkie obecne przepisy dotyczące ochrony środowiska i BHP.

(MB)



Ostatnie artykuły