Filmy
  • Artykuły
  • Harley Dawidson - modele na przyszły sezon

Harley Dawidson - modele na przyszły sezon

Najnowsze wersje popularnych modeli klasy turystycznej, przygotowane przez Harley-Davidson na sezon 2009 mogą poszczycić się zupełnie nową konstrukcją. Zmianie uległo niemal całe podwozie, od opon w górę, a to wszystko po to, by ułatwić prowadzenie, zwiększyć ładowność i komfort jazdy. Pięć modeli Touring 2009 to technicznie pięć nowych motocykli, zachowujących jednocześnie cały urok dawnego stylu.

Firma postanowiła wprowadzić powiew świeżości także w kategorii power cruiser. Atletycznie zbudowany V-Rod Muscle™ (dostępny w nowej wersji w Europie pod koniec 2008 roku) nadaje zupełnie nowy kierunek stylistyce VRSC™. Dwa inne modele, Dyna® Street Bob® i Heritage Softail® Classic, również poddane zostały znacznej obróbce stylistycznej.

Debiutujący w Europie wiosną tego roku model XR 1200™ łączy w sobie doskonałe parametry motocykla ulicznego z niepowtarzalnym poczuciem stylu. Jest to pierwszy Harley-Davidson® zaprojektowany specjalnie z myślą o rynku europejskim. Inspiracją dla tego modelu był legendarny król torów wyścigowych – XR750™. Jednakże model XR1200, którego przeznaczeniem są ulice i drogi, posiada specjalnie do tego celu opracowaną ergonomię, elementy konstrukcyjne, oraz parametry techniczne. Skutkiem tego powstał Roadster o imponujących osiągach, przygotowany do jazdy po trudnych europejskich drogach.

- Pod wierzchnią warstwą karoserii nasze modele Touring 2009 to właściwie zupełnie nowe motocykle - mówi Matthew Knott, menadżer firmy ds. PR i komunikacji z mediami - Sylwetka harley’a z rodziny Touring to prawdopodobnie najbardziej wyróżniający się kształt na drodze, dlatego w każdym kolejnym modelu staramy się zachować ten styl, jednocześnie wprowadzając różne ulepszenia techniczne. Podobnie V-Rod Muscle, a także inne modele poddawane są zabiegom konstrukcyjnym i stylistycznym. W ten sposób każdy Harley-Davidson wybiega w przyszłość, ale jest także świadectwem wieloletniego dziedzictwa.

Ukute ze stali i obrotów silnika, mające za sobą miliony przebytych mil i wiekowe doświadczenie, motocykle Harley-Davidson wciąż z niesłabnącą siłą prą do przodu. Firma jednakowo ceniąca innowacyjność i tradycję dostarcza pasjonatom maszyn i przeżyć, których nie znajdą nigdzie indziej.

Najważniejsze nowości rocznika 2009:

- Pięć modeli Touring z nowym podwoziem, będącym kombinacją nowej ramy, wahacza, felg i opon, jak również nowego wydechu i mocowania silnika. Dzięki temu uzyskano ostrzejsze prowadzenie, więcej miejsca na bagaż i dla pasażera, ulepszone chłodzenie i większą żywotność tylnej opony.

- Mocno zbudowany V-Rod Muscle przenosi moc platformy power cruiserów VRSC na ulice. Duży podwójny wydech, „krótko przycięty” tył oraz „barczysty wygląd” tego atlety, uzyskany dzięki szerokim wlotom powietrza stanowią znakomite uzupełnienie dla wysokoobrotowej mocy silnika 1250 Revolution® V-Twin.

- Inspirowany stylem i barwami legendarnego wyścigowego Harley-Davidson XR750, model XR 1200 prezentuje szeroką, czarną kierownicę, która przyciąga spojrzenia i ułatwia prowadzenie, oraz osadzone nieco z tyłu podnóżki dla lepszego pokonywania zakrętów. Wyposażony jest również w usportowione zawieszenie Showa®, w tym w 43-milimetrowy odwrócony widelec przedni, mocne hamulce Nissin®, zstępujący wtrysk paliwa i lekkie, 3-szprychowe felgi w stylu Flat Track w czarnym wykończeniu.

- Również model Dyna Street Bob otrzymał swoją dawkę stylizacji retro, a to przy pomocy nowego tylnego błotnika, lakierowanych na czarno cylindrów oraz oldschoolowej tylnej lampy.

- Tylko Harley-Davidson ośmiela się poprawiać formy bliskie doskonałości, więc styliści firmy pracowali z ogromnym zaangażowaniem nad nową wersją Heritage Softail Classic. Podniesiona kierownica i konsola typu „kocie oko” to tylko dwa z wielu nowych elementów tego legendarnego motocykla turystycznego w wersji 2009.

- Załoga Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO), specjalnego oddziału firmy zajmującego się stylizacją maszyn, puściła wodze wyobraźni w pracy nad dwoma edycjami limitowanymi 2009 – CVO Fat Bob® i CVO Road Glide®. Każdy z nich napędzany jest silnikiem Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ i prezentuje się cały w lśniącym chromie, efektownych kolorach i całej gamie nowych, „dzikich” akcesoriów. Także modele CVO Ultra Classic™ Electra Glide® oraz CVO Softail® Springer® po raz kolejny pojawiają się w nowych wersjach na rok 2009.

- Wszystkie modele serii Sportster® mają nowe ustawienia zawieszenia i udoskonalone tłumienie, aby poprawić komfort jazdy.

- Wszystkie modele Sportster i FX zostały wyposażone w nowy przedni błotnik, który lepiej pasuje do średnicy przedniej opony i zamyka prześwit pomiędzy oponą a błotnikiem, tworząc bardziej zwartą bryłę.

materiały: H-D Polska

Ostatnie artykuły