Filmy

Dostawcze Mercedesy na IAA



Podczas wrześniowych targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze koncern Daimler zapowiedział prezentację w sumie ponad 80 pojazdów: Mercedes-Beznz oraz Mitsubishi Fuso Canter.

Tegoroczna wystawa, pod hasłem "Kształtujemy Transport Przyszłości" ma pokazać wkład niemieckiego koncernu w prace nad ekologią, ekonomicznością oraz projektowaniem coraz bezpieczniejszych pojazdów.

Oprócz spektakularnych premier pojazdów ciężarowych Actrosa III generacji w wersji samochodu budowlanego oraz ciężarówek z napędem hybrydowym: Axora, Atego i komunalnego Econica, Daimler pokaże innowacyjne napędy przyszłości dedykowane pojazdom dostawczym.



Samochody dostawcze Mercedes-Benz podążają tą samą drogą co ich więksi bracia. Model pokazowy Vito BlueEfficiency prezentuje zastosowanie nowych technologii dla napędów konwencjonalnych. Szerokie sześciobiegowe przełożenie, opływowa karoseria i inne dodatkowe rozwiązania pozwalają osiągnąć oszczędności paliwa wielkości 1,2 - 1,6 litra na 100 km. Nowe technologie to nie marzenia przyszłości - już wkrótce pojawią się w standardowym wykonaniu lub w wyposażeniu dodatkowym.

Jeśli chodzi o modele koncpecyjne, Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentuje Vito z napędem hybrydowym. Przy zastosowaniu łagodnej hybrydy, potencjał w oszczędzaniu paliwa wyniesie około 2 litrów na 100 km. Dzięki pakietom BlueEFFICIENCY, wybór odpowiedniej konfiguracji układu napędowego przez klientów będzie w przyszłości łatwiejszy. Pakiety zróżnicowane będą w zależności od teg,o na jakich trasach użytkowany będzie pojazd - krótkich, średnich i długich.

Nabywcy większych samochodów dostawczych mają teraz możliwość zakupu pojazdu zasilanego tańszym paliwem ekologicznym. Sprinter NGT napędzany gazem ziemnym jest teraz dostępny także w wersji jednopaliwowej EEV - obniża koszty, podobnie jak zastosowanie systemu „ECO-Start” - funkcji uruchamiania/zatrzymywania silnika.



Inne podejście prezentuje nowy Sprinter 4x4 z dołączanym napędem na cztery koła. Elektroniczny system trakcji 4ETS zastępuje do trzech tradycyjnych blokad dyferencjału, a opcjonalne przełożenie terenowe podnosi własności trakcyjne w trudnym terenie.

Unikalny Mercedes-Benz Sprinter z niskoramowym podwoziem w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4,2 t dostępny jest z zawieszeniem pneumatycznym.
Mercedes-Benz Vito i Viano także otwierają się na nowe klasy wagowe. Vito i Viano dostępne są teraz w wersjach odpowiednio do 3,2 t i 3,05 t DMC. Jednocześnie znacznie zwiększono ich ładowność. Dostrzegalne poprawienie komfortu osiągnięto dzięki nowemu projektowi siedzeń, zastosowanym zarówno w Vito, jak i Viano.

Wzorcowe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo w Vito/Viano i Sprinterze zostało wzbogacone o tzw. adaptacyjne światła stop: w razie nagłego hamowania, światła stop zamiast zapalać się i świecić w sposób ciągły, błyskają, przez co zwracają większą uwagę jadących za pojazdem użytkowników ruchu.

Targi samochodów użytkowych IAA w Hanowerze odbywają sie co dwa lata naprzemiennie z RAI w Amsterdamie. Na ten czas wielu producentów szykuje swoje premiery i pokazuje innowacyjne rozwiązania techniczne. Warto więc zwrócić uwagę na propozycje koncernów samochodowych, gdyż wiele z nich wyznacza kierunek rozwoju całej motoryzacji.

(MB)

materiały: Daimler AG

Ostatnie artykuły