Filmy

Sto procent professionalizmu

Fiat Professional zaproponuje w Hanowerze dużą ekspozycję, podzieloną na trzy obszary. Pierwszy, nazwany „100% Professional", zaprezentuje pełną gamę pojazdów służących do pracy i przewozu osób: od Nowego Fiorino, po Ducato, od Doblò Cargo do Scudo, aż po Fiata Strada Pick Up. Drugi, noszący nazwę "100 Procent Professional Green", przedstawi szerokiej publiczności zaangażowanie spółki Fiat Professional na polu ochrony środowiska i mobilności. Trzeci obszar gości natomiast wybrane samochody dostawcze, przygotowane przez czołowych producentów zabudów i przeznaczone dla wybranych dużych klientów.

"100 Procent Professional" - idealna odpowiedź na wszystkie potrzeby profesjonalistów
W tym programie zostanie zaprezentowanych osiem samochodów, z których każdy będzie się wyróżniał z zewnątrz nadwoziem w kolorze jasnej szarości oraz naklejką „100 Procent Professional”, zaś wewnątrz tapicerką z nowoczesnej tkaniny i skóry oraz wyjątkowymi, czarnymi dywanikami z gumy ze skórzanymi wykończeniami brzegów.
Bohaterem tej części ekspozycji jest Fiorino, pojazd jedyny w swoim rodzaju, który powstał, aby zaspokoić potrzeby osób poszukujących kompaktowego furgonu taniego w użytkowaniu, zwrotnego w ruchu miejskim oraz elastycznego podczas manewrów i parkowania. Nowe Fiorino ma zatem za zadanie całkowitą zmianę segmentu 1B i odegranie głównej roli w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Podczas wystawy, model prezentuje się poprzez dwie wersje (Kombi i Cargo) wyposażone w silnik wysokoprężny 1.3 Multijet 75 KM, zapewniający niewielkie zużycie paliwa (4,5 litra/100 km w cyklu mieszanym, czyli autonomię około 1.000 kilometrów) oraz ograniczone koszty obsługi (30.000 km lub 24 miesiące do pierwszego przeglądu). Ponadto, po raz pierwszy zostaje zaprezentowany z nową, sześciostopniową półautomatyczną skrzynią biegów „Comfort-matic”.
Innym bohaterem ekspozycji będzie model Ducato, prezentowany w dwóch konfiguracjach: jako Furgon Maxi z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem (13 m3 pojemności), wyposażony w silnik 2.3 l o mocy 120 KM z filtrem DPF oraz 9-miejscowa Panorama ze średnim rozstawem osi, wysokim dachem i mocnym, trzylitrowym silnikiem dosiągającym moc maksymalną 160 KM. Oba egzemplarze są wyposażone w Blue&MeTM Nav, niezwykle skuteczny system nawigacji piktogramowej, umożliwiający dostęp do całej serii prostych, ale przydatnych usług teleinformacyjcych.

Rozwiązania chroniące środowisko
Dwie światowe premiery: Ducato i Fiorino w wersji Natural Power. To najlepszy przykład, jak ochrona środowiska stanowi dla Fiat Professional – podobnie jak dla wszystkich marek Fiat Group Automobiles – podstawowy kierunek rozwoju swoich modeli. Wszystkie światła są skierowane – rzecz jasna –na nowe Ducato Furgon „Natural Power" oraz pozostałe modele, również wyposażone w podwójny układ paliwowy metan-benzyna: bestsellerowe Doblò (prawie 2.500 sztuk sprzedanych przez pierwsze 6 miesięcy tego roku) oraz jeżdżący prototyp Fiorino Kombi. Ekspozycję zamyka, ciągle pod znakiem szacunku dla środowiska, egzemplarz Fiorino Cargo „Electric” firmy Micro-Vett.
Wszystkie pojazdy wystawione w tej „zielonej” części ekspozycji są oznaczone naklejką „100% Professional Green” umieszczoną na karoserii (szary metalik dla Ducato i Doblò, zielony metali dla obu wersji Fiorino). Wewnątrz, wszystkie modele proponują oryginalną czarną tapicerkę (tkanina „jeansowa” i skóra) oraz czarne dywaniki z poddanej recyklingowi gumy ze skórzanymi wykończeniami brzegów.

Samochody zabudowane dla dużych klientów
W Hanowerze prezentowane są cztery egzemplarze poddane transformacji, prezentujące niezliczone możliwości modyfikacji pojazdów Fiat Professional: od pomocy drogowej, po skrzynie, od zabudowy izolowanej, po chłodnie. To stale rozwijający się sektor: wystarczy wspomnieć, że w sektorach 2G i 2P, gdzie Fiat Professional jest obecny wraz z Ducato i Scudo, już dziś jedna trzecia pojazdów w Europie jest poddawana przeróbce.
Firma Snoeks zrealizowała furgon Ducato (średni rozstaw osi, wysoki dach, silnik 2,2 Multijet 100 KM) w konfiguracji „przedłużonej kabiny”. Przeznaczony na rynek niemiecki pojazd charakteryzuje się przegrodą i tylną trzymiejscową kanapą wyposażoną w zagłówki i pasy bezpieczeństwa.
Drugi pojazd, także na bazie Ducato, został przygotowany dla Poczty Niemieckiej przez firmę SKF. Chodzi o furgon z długim rozstawem osi, wysokim dachem i pojemnością 13 m3 z silnikiem 2.3 Multijet o mocy 120 KM, który wewnątrz posiada specjalną wykładzinę przedziału ładunkowego oraz belki blokujące dla 6 wózków pocztowych.
Na stoisku Fiat Professional znalazło się również miejsce dla modelu Scudo Kombi o krótkim rozstawie osi, wyposażonego w silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM i przeznaczonego dla Automobil Klubu Niemieckiego (AVD) w celu świadczenia usług pierwszej pomocy, o czym świadczą półki zrealizowane przez firmę Bott.
Ekspozycję zamyka Doblò Cargo Maxi SX wyposażone w silnik 1.9 Multijet 100 KM, podane zabudowie przez firmę Winter Kühlfahrzeuge na furgon-chłodnię z izolowanym przedziałem załadowczym, z możliwością utrzymania temperatury do 2 stopni Celcjusza.

materiały: FAP


Ostatnie artykuły