Filmy
  • Artykuły
  • Mercedes F 600 HYGENIUS już od 2010 roku

Mercedes F 600 HYGENIUS już od 2010 roku

Mercedes-Benz zasilany ogniwami paliwowymi to już nie marzenia konstruktorów, lecz rzeczywistość. Podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu w Poznaniu (1-14 grudnia 2008) będzie wystawiony model F 600 HYGENIUS.

Jest to wizytówka jednego z kierunków rozwoju technologii przyszłości Daimler AG oraz zapowiedź pierwszej seryjnej produkcji Klasy B F-Cell, która ruszy w 2010 r.

Wyposażony w ogniwo paliwowe najnowszej generacji, technologię odznaczającą się zerową emisją spalin, kompaktowy samochód badawczy F 600 HYGENIUS zużywa równowartość zaledwie 2,9 l/100 km. Dzięki 700-barowej technologii, zasięg pojazdu to ponad 400 km. HYGENIUS to pierwszy model Mercedes-Benz z ulepszonym rozruchem zimnego silnika należącego do pionierskiego układu napędowego. Ogniwo paliwowe zasilające model F 600 HYGENIUS jest o 40 procent mniejsze niż w poprzednich modelach studyjnych, a przy tym znacznie bardziej wydajne i mocniejsze: układ generuje moc 85 kW/115 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm. Oznacza to o 30 procent lepsze osiągi oraz obniżone o 16 proc. zużycie energii.

Energia, która nie jest potrzebna do napędzania samochodu, jest magazynowana w wysokowydajnym akumulatorze litowo-jonowym. Układ wykorzystuje więc źródło energii w optymalny sposób, w zależności od sytuacji na drodze. Podczas parkowania bądź jazdy manewrowej silnik elektryczny jest zasilany energią pochodzącą wyłącznie z akumulatora, z kolei w trakcie przyspieszania pojazd ma do dyspozycji zarówno akumulator, jak i ogniwo paliwowe, które – współpracując – dostarczają potrzebnej energii. Podczas hamowania silnik elektryczny działa jak prądnica i doładowuje akumulator, tym samym w wydajny sposób odzyskując energię. Ilość energii udostępnianej przez ogniwo paliwowe może także służyć podniesieniu komfortu jazdy pasażerów podróżujących F 600 HYGENIUS. Uchwyty na napoje, mogą na przykład, chłodzić lub podgrzewać napoje za pośrednictwem energii elektrycznej generowanej przez przyjazny środowisku układ. Istnieje możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych za pośrednictwem wbudowanego, tradycyjnego gniazdka sieciowego. Gdy zajdzie taka potrzeba, ogniwo paliwowe może także służyć jako mini elektrownia na czterech kółkach: generowana przez nie elektryczna moc wyjściowa 66 kW wystarcza do zasilenia kilku domków jednorodzinnych w energię elektryczną.


materiały: Mercedes-Benz Polska

Ostatnie artykuły