Filmy
  • Artykuły
  • Porsche Gran Turismo - premiera w Chinach

Porsche Gran Turismo - premiera w Chinach

Na targach Auto Shanghai 2009 w Chinach, które odbędą się w dniach 20 – 28 kwietnia 2009 r. odbędzie się światowa premiera czterodrzwiowego Porsche Gran Turismo. Na rynku Panamera ma pojawić się późnym latem.

Ten czterodrzwiowy samochód, jak żaden inny model z segmentu Premium, łączy w sobie cały szereg pozornie wykluczających się cech. Panamera jest tak sportowa, jak można spodziewać się po Porsche, a przy tym gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy.
Mimo zdecydowanie płaskiej sylwetki coupé w przestronnym wnętrzu mogą wygodnie podróżować cztery osoby, a bagażnik bez problemu pomieści ich bagaże.

Pod przednią maską pracują wyłącznie nowoczesne silniki w układzie „V” z sześcioma i ośmioma cylindrami oraz bezpośrednim wtryskiem benzyny, o przedziale mocy od 300 do 500 KM. Wszystkie charakteryzują się doskonałą mocą i momentem obrotowym przy niskim zużyciu paliwa i niewielkiej emisji spalin. W momencie debiutu dostępny będzie silnik wolnossący V8 oraz V8 z doładowaniem.

Siły przenoszone są przez sześciobiegową skrzynię manualną lub nową skrzynię biegów PDK z siedmioma przełożeniami, dostępną jako opcja dla wszystkich modeli Panamera. Model z silniki Turbo wyposażony jest natomiast w skrzynię PDK seryjnie.
Dzięki tej przekładni Panamera może poruszać się jak typowo sportowy samochód lub jak komfortowa limuzyna. Na życzenie Porsche oferuje dla swojego modelu Gran Turismo pakiet Sport Chrono, który zmienia charakterystykę silnika i skrzyni biegów na jeszcze bardziej sportową i uwalnia dynamiczne rezerwy tkwiące w Panamerze.

W przypadku silników wolnossących V6 i V8 siła napędowa przenoszona jest seryjnie na tylne koła. Najmocniejszy model z turbodoładowanym silnikiem dysponuje natomiast napędem na wszystkie koła.

Obok stalowego zawieszenia o sportowo – komfortowym dostrojeniu ze zmienną siłą tłumienia Panamera może być na życzenie wyposażona w całkowicie nowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z zasobnikiem powietrza. Pozwala ono na szeroki zakres charakterystyk pracy z jeszcze bardziej udoskonalonym komfortem jazdy i ekstremalnie sportową dynamiką. Ponadto pneumatyczne zawieszenie w trybie sport – plus obniża nadwozie, co poprawia aerodynamikę i optymalizuje położenie punktu ciężkości Panamery, zwiększa bezpieczeństwo jazdy oraz obniża zużycie paliwa. Jako opcja Panamera może być wyposażona dodatkowo w Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), aktywnie kompensujące pochylenie boczne przy pokonywaniu zakrętów i jednocześnie poprawiające reakcję na polecenia kierowcy podczas jazdy na wprost na nierównej nawierzchni.

Dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji z dokładnie wyliczonym zastosowaniem stali wysokiej wytrzymałości, metali lekkich takich jak aluminium i magnez oraz tworzywa sztucznego udało się doprowadzić masę Panamery do poziomu niskiego jak na tę klasę samochodów.


materiały: Porsche AG

Ostatnie artykuły