Filmy
  • Artykuły
  • Światowa premiera New Compact Coupe w Detroit

Światowa premiera New Compact Coupe w Detroit

Dla Volkswagena rozpoczyna się wyjątkowy rok, który przyniesie ze sobą najwięcej premier w historii firmy. Numerem 1 na spektakularnej liście nowości 2010 jest całkowicie nowe coupe z hybrydowym napędem - niezwykle szybkie, a mimo to wyjątkowo oszczędne, ze sportową stylistyką, pozycjonowane między Scirocco a Passatem CC.

New Compact Coupe - to samochód studyjny, z napędem hybrydowym, silnikiem TSI i elektrycznym wraz z DSG. Dzięki połączeniu najnowocześniejszych technologii; oszczędnego silnika TSI, silnika elektrycznego i 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG, osiągnięto: średnie spalanie - 4,2 l/100 km, emisję CO2 - 98 g/km, niewiarygodną - biorąc pod uwagę zużycie paliwa - prędkość maksymalną - 227 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w 8,6 s.

Hybrydowy napęd
New Compact Coupe napędzany jest nowoczesnym, innowacyjnym zespołem silników. Jako jednostkę benzynową Volkswagen zastosował czterocylindrowy wariant silnika TSI. Bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie i chłodnica powietrza doładowującego z pojemności skokowej tylko 1,4 litra uzyskują moc 110 kW/150 KM. To downsizing w czystej postaci. Swoją ekstremalną wytrzymałość technologia TSI zaprezentowała w licznych imprezach sportowych, między innymi na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata - na legendarnej Pętli Północnej niemieckiego toru Nürburgring. Od momentu prezentacji pierwszego silnika TSI już ponad 3,5 miliona samochodów posiada te cztero- i sześciocylindrowe jednostki z wysokim momentem obrotowym. Silnik ten już przy niskich prędkościach obrotowych przekazuje na przednie koła moment obrotowy 240 Nm. Moc tego modelu może być jeszcze większa: między TSI a efektywną, 7-biegową skrzynią DSG wbudowano silnik elektryczny, który z jednej strony pozwala na jazdę tylko na prąd - bez emisji szkodliwch substancji, z drugiej strony w dużym stopniu wspomaga TSI. Silnik elektryczny rozwija moc 20 kW/27 KM. Podczas tak zwanego boostowania - np. przy przyspieszaniu podczas wyprzedzenia - moc i moment obrotowy obu silników uzupełniają się. Silnik elektryczny jest zasilany baterią litowo - jonową (1,1 kWh), umieszczoną z tyłu samochodu.

Podczas jazdy na prąd TSI jest nie tylko wyłączany, lecz również odłączany sprzęgłem oddzielającym, aby uniknąć strat na skutek hamowania silnikiem. TSI zostanie oddzielony od przekładni również w przypadku, gdy kierowca tylko zdejmie nogę z gazu. Tak zwane szybowanie jest możliwe nawet przy większych prędkościach, również na autostradzie. Dzięki wyeliminowaniu strat w wyniku hamowania silnikiem samochód toczy się bardzo długo, co przy odpowiednim stylu jazdy, ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa. Przy hamowaniu silnik elektryczny, pracujący w tym przypadku jak prądnica, odzyskuje energię kinetyczną, która jest magazynowana w baterii litowo - jonowej. NCC, tak jak nowe modele BlueMotion Volkswagena, wyposażony jest w system Start-Stop, który zmniejsza spalanie szczególnie w ruchu miejskim i podczas jazdy w korkach.

Stylistyka i wygląd zewnętrzny
New Compact Coupe jest połączeniem elegancji i dynamiki. Pokryty metalicznym, srebrnym lakierem. Jego przód sprawia wrażenie pewnego siebie i skupionego. Diodowe światła dzienne, kierunkowskazy i bi-ksenonowe reflektory - będące technicznym dziełem sztuki - sprawiają, że studyjne auto jest niepowtarzalne zarówno w dzień, jak i w nocy.

Stylistyka sylwetki, charakterystyczna dla wszystkich nowych Volkswagenów, nadaje mu wygląd eleganckiego i jednocześnie sportowego coupe. Tylna część New Compact Coupe została wykonana w sposób podkreślający siłę, drzemiącą w tym aucie. Dominują czyste płaszczyzny i wyjątkowe barki. W górnej części pokrywy bagażnika wyprofilowana została krawędź obrysowa, która redukuje zawirowania powietrza i wpływa na doskonałą aerodynamikę samochodu. wystylizowany dyfuzor stanowi zakończenie od dołu.

New Compact Coupe ma długość - 4,54 m, szerokość - 1,78 m i wysokość - 1,41 m. Stosunek dużej szerokości i niskiej wysokości podkreśla dynamiczny charakter Volkswagena. Duże są również: rozstaw kół (z przodu 1,53 m; z tyłu 1,54 m) oraz rozstaw osi (2,5 m).

Ergonomia i przestronne wnętrze
Nowy coupe Volkswagena to, samochód czteroosobowy, oferujący pasażerom wysoki komfort podczas długich podróży. Sportowe siedzenia, pokryte skórą są bardzo wygodne. Dolna część kokpitu, części konsoli środkowej, poszycie drzwi oraz siedzenia są w kolorze beżu - odcień Berry White. Dla wszystkich pozostałych powierzchni, z wyjątkiem aplikacji i elementów obsługowych, wprowadzono odcień ciemniejszy - Grigio Quarz.

Wnętrze tego Volkswagena daje poczucie największej przestronności w swojej klasie. Odpowiednio duża, mimo niskiego nadwozia, jest odległość między siedziskami a dachem (z przodu i z tyłu) oraz przestrzeń wokół nóg z tyłu. Do 380-litrowego bagażnika tego coupe można bez problemu włożyć bagaż czterech osób.

Wyjątkowa perfekcja każdego detalu oraz łatwa, logiczna obsługa są zasługą producenta. Najważniejszym punktem interakcji człowiek - maszyna jest nowa, sportowa, wielofunkcyjna kierownica. Intuicyjnie prawa ręka opada na dźwignię selekcyjną 7-biegowej DSG, przed nią na tablicy obsługowej umieszczone są nowe elementy sterujące automatyczną klimatyzacją Climatronic oraz 8-calowy ekran dotykowy nowych systemów radiowych i nawigacji. Tablica obsługowa konsoli środkowej jest lekko pochylona w stronę kierowcy. Okrągłe, otoczone chromem, zegary są optymalnie widoczne. Między nimi znajduje się komputer pokładowy i dodatkowy wskaźnik nawigacji. Tylną część wnętrza zaprojektowano w stylu Gran Tourismo. Pasażerowie siedzą na dwóch wygodnych, sportowych fotelach. Między nimi znajduje się dalszy ciąg konsoli środkowej, która w tylnej części posiada elementy regulacji klimatyzacji, rozkładany podłokietnik i schowek. Wykończenie wnętrza i jakość materiałów pozwalają całkowicie zapomnieć, że New Compact Coupe jest samochodem koncepcyjnym.

Ten samochód po raz kolejny pokazuje, że przyszłe auta hybrydowe Volkswagena będą nie tylko oszczędne - ważne będą również sportowy charakter i przyjemność z jazdy. Jeszcze w pierwszej połowie tego roku Volkswagen wprowadzi na rynek pierwszy hybrydowy model - SUVa ze stałym napędem na wszystkie koła. New Compact Coupe pokazuje tymczasem, jak będzie wyglądać pod względem technicznym i optycznym, napędzana na przednią oś, hybrydowa wersja Volkswagena klasy kompaktowej.


materiały: Volkswagen AG

Ostatnie artykuły