Filmy
  • Artykuły
  • Rodzina aut użytkowych Renault powiększa się

Rodzina aut użytkowych Renault powiększa się

Modelami, które powiększyły rodzinę samochodów użytkowych są: Nowe Renault Kangoo Express Maxi i Nowe Renault Trafic. Renault jest jedyną marką, która proponuje tę samą furgonetkę w trzech wielkościach, dzięki czemu jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników wykorzystujących te pojazdy do prowadzenia działalności gospodarczej. Nowy model jest o około 40 cm dłuższy, a przestrzeń ładunkowa zyskała dodatkowy 1 m3 w porównaniu z Kangoo Express.

Nowe Renault Kango Express Maxi

Model Kangoo Express Maxi - po modelach Kangoo Express Compact i Kangoo Express - stanowi uzupełnienie gamy furgonetek Renault. Druga generacja modelu Kangoo Express odniosła sukces rynkowy. W 2009 r. Nowe Kangoo Express było liderem w swoim segmencie w Europie z udziałem w rynku na poziomie 14,5 proc. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów Renault wprowadza na rynek ten sam model w trzech długościach. Jest to unikalna oferta na rynku europejskim.

Wydłużona furgonetka z zachowaniem właściwości jezdnych

Całkowita długość modelu Kangoo Express Maxi wynosi - 4,60 m, (o 384 mm więcej w porównaniu z modelem Kangoo Express). Dodatkowe centymetry zostały w całości ukryte w większym rozstawie osi, który wynosi 3,1 m, dzięki czemu Kangoo Express Maxi zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Przestrzeń ładunkowa może mieć do 4,5 m3 objętości przy długości - na poziomie podłogi - równej 2,9 m. Renault Kangoo Express Maxi pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej przy zastosowaniu jeszcze bardziej ekonomicznych jednostek napędowych. Objętość furgonetki wzrosła o 1 m3 w stosunku do modelu Kangoo Express. Ogólnie objętość przestrzeni ładunkowej wzrosła do 4,6 m3, przy ładowności 800 kg. Dopuszczalna masa przyczepy, wyposażonej w hamulce, wynosi 1,05 tony. Pojazd ten dostępny jest w wersji 2- i 5-miejscowej, w zależności od kraju, wersja 5-miejscowa będzie dostępna jako kombi lub wersja z przedłużoną kabiną.

Długość przestrzeni ładunkowej wzrosła o blisko 39 cm i wynosi teraz 2,9 m. Wymiary wewnętrzne Renault Kangoo Express Maxi plasują ten model na czołowym miejscu w segmencie obszernych furgonetek, przy zachowaniu zarówno wymiarów zewnętrznych jak i zwrotności na poziomie porównywalnym do samochodów jednobryłowych. Dzięki temu, że nadwozie nie zostało podwyższone i ma tylko 1,82 m wysokości, furgonetka może wjeżdżać na parkingi miejskie.

Profesjonalne narzędzie z większą możliwością aranżacji przestrzeni

Kangoo Express Maxi adresowany jest głównie do klientów wykorzystujących go w działalności gospodarczej i poszukujących możliwości aranżacji wnętrza, przy zachowaniu stosunkowo niewielkich wymiarów zewnętrznych. Wszystkie wersje Renault Kangoo Express Maxi są seryjnie wyposażone w boczne przesuwne po prawej stronie drzwi, co wpływa na polepszenie dostępu do wnętrza samochodu. Przesuwne drzwi boczne po lewej stronie są dostępne opcjonalnie. Oferowane wersje dają bogate możliwości aranżacji wnętrza.

Wersja 2 miejscowa - ma maksymalną objętość przestrzeni ładunkowej – 4,6 m3 i ładowność 800 kg i jest wyposażona w składany fotel pasażera. Długość przestrzeni ładunkowej na wysokości podłogi dochodzi do 2,1 m; 2,9 m przy złożonym fotelu pasażera. Kangoo Express Maxi zyskuje blisko 40 cm i 1 m3 przestrzeni ładunkowej w stosunku do modelu Kangoo Express.

Wersja 5-miejscowa - z przedłużoną kabiną osiąga długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynoszącą 1,43 m; 2,05 m przy złożonym fotelu pasażera. Model wyposażony jest w chowaną w podłodze tylną kanapę, w połączeniu z ruchomą przegrodą, która może zostać łatwo złożona jednym ruchem ręki. W nowej konfiguracji Kangoo Maxi posiada zoptymalizowaną przestrzeń ładunkową o objętości 3,6 m3 i ładowności 740 kg.

Model Kangoo Express Kombi 5-miejsc) - oferuje długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynoszącą 1,33 m; 2,2 m przy schowanej kanapie, przy objętości 3,4 m3 i ładowności 740 kg. Dzięki modułowej budowie i tylnej kanapie składanej oraz dzielonej w układzie 2/3-1/3, istnieją cztery możliwości aranżacji przestrzeni ładunkowej. Rozwiązanie to pozwala także na modyfikowanie przestrzeni ładunkowej w zależności od liczby pasażerów. W zależności od przepisów obowiązujących w danym kraju, model ten może być wyposażony w siatkę przytrzymującą bagaże i w stałą przegrodę, np. na rynku polskim będzie on wyposażony w kratę za drugim rzędem siedzeń.

Gama silników

Renault Kangoo Express Maxi to ekonomiczne narzędzie pracy. Gama silników wysokoprężnych charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i najniższym na rynku poziomem emisji CO2. W wersji 1,5 l dCi 85 KM - średnie spalanie kształtuje się na poziomie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym i poniżej 6 l/100 km w cyklu miejskim. Silnik ten, dostępny w wersjach 2- i 5-miejscowych, emituje 140 g CO2/km.

Dzięki wprowadzeniu na rynek nowego modelu, marka Renault dysponuje obecnie kompletną i spójną gamą furgonetek w trzech wielkościach: Kangoo Express Compact, Kangoo Express i Kangoo Express Maxi. Nowe Renault Kangoo Express Maxi, produkowane w zakładach w Maubeuge, pozwoli marce Renault już od kwietnia 2010 r. zwiększyć swoją konkurencyjność w rozwijającym się segmencie furgonetek z obszerniejszą przestrzenią ładunkową.

Bardziej ekonomiczne i komfortowe Nowe Renault Trafic

W 2009 roku, Renault Trafic zajęło trzecie miejsce pod względem sprzedaży w swoim segmencie na rynku europejskim, z udziałem w rynku na poziomie 13,5 proc. Nowe Renault Trafic - to auto dla firm produkcyjnych i usługowych, oczekujących samochodu solidnego i trwałego, ale też atrakcyjnego tam, gdzie użytkowany samochód ma wpływ na wizerunek firmy. Komfort i ergonomia - to słowa, które dobrze opisują nowy samochód. Nowe wyposażenie, spotykane wcześniej głównie w samochodach osobowych, sprawia że eksploatacja jest bardziej komfortowa.

Nowe wyposażenie

Deska rozdzielcza - więcej użytecznych i ergonomicznych schowków: schowek A4 na wysokości środkowej konsoli; dodatkowy schowek nad schowkiem w desce rozdzielczej (w wersjach bez poduszki powietrznej pasażera); nowe schowki w środkowej części kabiny.

Wyświetlacz nad deską rozdzielczą został zmodyfikowany w celu polepszenia widoczności i czytelności informacji. W tym samym celu został zmieniony sposób rozmieszczenia niektórych kontrolek świetlnych.

Komfort prowadzenia

Najwyższy poziom komfortu prowadzenia zapewnia wyposażenie rodem z samochodów osobowych. Do wyposażenia tego należą: regulowana klimatyzacja dostępna w całej gamie (wersje użytkowe i osobowe); nawigacja satelitarna Carminat TomTom z systemem IQ Route - najtańszy zintegrowany system nawigacji satelitarnej na rynku; nowa gama zintegrowanych radioodtwarzaczy CD MP3 z bardziej widocznym wyświetlaczem, możliwością podłączenia przenośnych odtwarzaczy i telefonów za pośrednictwem modułu bluetooth, a także bezpośredniego odtwarzania audio; regulator ogranicznik prędkości sterowany z kierownicy; bardziej ergonomiczny i łatwiejszy dostęp do przycisku aktywującego regulator zlokalizowany na desce rozdzielczej.

Dynamiczny wygląd i ekonomiczna jazda

Nowy design deski rozdzielczej i chromowane obręcze zegarów, dostępne już w środkowych wersjach gamy, nadają Nowemu Renault Trafic bardziej sportowy wygląd. Tapicerka Elba - dostępna w kolorze niebieskim, dodatkowo wzmacnia dynamiczny wygląd. Dostępny jest także nowy, stalowoszary odcień karoserii, który zastąpił dostępny wcześniej kolor wiśniowoczerwony.

Zużycie paliwa w wersjach dostawczych, wyposażonych w silniki 2.0 l dCi 115 KM zostało obniżone o 0,8 l/100 km. Poziom emisji CO2 wynosi 195 g/km (skrzynia manualna). Silniki 2,0 l dCi 90 KM i 115 KM są teraz dostępne w wersji z filtrem cząstek stałych (w zależności od rynku), bez zwiększenia zużycia paliwa. W wersji 115 KM moment obrotowy zwiększył się o 20 Nm. Jednostka ta jest kompatybilna z normą B30. Możliwość wymiany oleju co 40 000 km lub co 2 lata, to najbardziej atrakcyjna oferta na rynku.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2001 r. na świecie sprzedano ponad 1,1 miliona egzemplarzy modelu Renault Trafic za pośrednictwem sieci: Renault i Renault Trucks; Nissan - pod nazwą Primastar; Opel/Vauxhall - pod nazwą Vivaro.

materiały: Renault


Ostatnie artykuły