Filmy
  • Artykuły
  • Oleje nowej generacji z Orlen Oil

Oleje nowej generacji z Orlen Oil

Wdrażanie coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, ograniczających poziom zanieczyszczenia środowiska, wymusza na producentach zmiany w konstrukcji silników samochodów ciężarowych, autobusów i ciężkiego sprzętu. Zastosowanie filtrów cząstek stałych, zwiększenie stopnia recyrkulacji spalin przez systemy EGR oraz wdrożenie układów SCR sprawia, że nowoczesne pojazdy spełniają najwyższe standardy emisyjne. Konsekwencją wspomnianych zmian jest wzrost wymagań stawianych olejom silnikowym.

Orlen Oil kładzie szczególny nacisk na rozwój olejów typu HDDO (Heavy Duty Diesel Oil), przeznaczonych do samochodów ciężarowych, ciężkiego sprzętu i autobusów. Zmiany technologiczne zwiększyły zapotrzebowanie na nowoczesne środki smarowe. Dzięki skutecznym działaniom handlowym produkty firmy cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród klientów, którzy coraz chętniej sięgają po polski produkt, charakteryzujący się wysoką jakością i konkurencyjną ceną w porównaniu do odpowiedników, wytwarzanych przez zachodnią konkurencję.

Istotne jest równoczesne wdrażanie nowoczesnych olejów syntetycznych i mineralnych. Firma prowadzi zaawansowane projekty badawcze, które zaowocowały najbogatszą wśród krajowych wytwórców ofertą olejów syntetycznych i mineralnych.

Platinum Ultor Plus 15W-40 - spełnia najbardziej aktualne wymagania jakościowe międzynarodowych specyfikacji i normy wielu producentów pojazdów tj. MAN, Volvo, Daimler, Cummins, Renault RVI czy MTU.

Platinum Ultor Max 5W-30, Platinum Ultor Max 5W-40 - to oleje syntetyczne, które w ostatnich miesiącach zadebiutowały na rynku. Dają one klientowi dodatkowe korzyści w postaci wydłużonego okresu między wymianami. W klasie 5W-40 stanowią w Europie pewnego rodzaju nowość, jednak ze względu na ich właściwości firma prowadzi obecnie intensywne prace nad dalszym rozwojem tego produktu głównie w zakresie procesów certyfikacji u producentów samochodów.

Platinum Ultor CNG - jest efektem poszerzenia rodziny olejów Platinum Ultor - o wysokiej jakości, wielosezonowy olej przeznaczony do silników wysokoprężnych, zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Silniki zasilane CNG charakteryzują się nieco innymi parametrami pracy, w porównaniu do tradycyjnych silników Diesla. Dlatego też, formuła oleju zapewnia doskonałą ochronę wszystkich elementów silnika zasilanego gazem ziemnym.

Platinum Multi Utto 10W-30 - przeznaczony jest do smarowania różnego typu przekładni, stosowanych w sprzęcie rolniczym, budowlanym i przemysłowym. Charakteryzują go doskonałe własności smarne, przeciwzużyciowe i przeciwkorozyjne wymagane podczas intensywnej eksploatacji nowoczesnych przekładni i układów hydraulicznych. Wyróżnia się wysoką kompatybilnością z różnorodnymi materiałami uszczelnień układu, odpornością na utlenianie oraz świetnymi własnościami niskotemperaturowymi.

Doskonale tłumi drgania układu, a wysoki wskaźnik lepkości zapewnia bardzo dobrą charakterystykę lepkościową temperaturową. Jego klasa lepkości to - SAE 10W-30, klasa jakości - API: GL-4. Odpowiedni do stosowania w ciągnikach, w których wymagane są następujące specyfikacje: John Deere JDM J20C; Massey Ferguson CMS M1135, M1141, M1143; White Farm (AGCO) Q-186; Ford ESN M2C86-B, M2C86-C; CNH MAT3525 (FNHA-2-C-201.00, M2C 134D); CNH MAT 3505 (MS1209); Case MS 1206, 1207; Same; Landini; Deutz-Fahr; Claas (oprócz przekładni Renault); Fendt (oprócz przekładni Vario); Komatsu; Kubota UDT; ZF TE-ML 03E, 05F, 17E; Parker Denison UTTO/THF (testy na pompach T6H20C, T5D, P46); Vickers 35VQ25; Caterpillar TO-2.

Platinum Ultor Futuro 15W-40 - nowy olej silnikowy typu Super High Perfomance Diesel (SHPD), powstały w oparciu o pakiet dodatków uszlachetniających o unikalnej formule molekuł. Wyprodukowany został w technologii Mid-SAPS, obniżającej poziom zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Przeznaczony jest do smarowania silników Diesla zwłaszcza samochodów ciężarowych przy jednoczesnej możliwości jego zastosowania w silnikach samochodów osobowych. Zalecany szczególnie do silników z recyrkulacją gazów wydechowych, w których zastosowano nowoczesne technologie zmniejszające emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Produkt ten powstał w oparciu o wysokogatunkowy olej bazowy, który w połączeniu z perfekcyjnie dobranymi dodatkami uszlachetniającymi wydłuża żywotność silnika i gwarantuje utrzymanie jego maksymalnej mocy, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Zastosowanie Platinum Ultor Futuro 15W-40 pozwala na wydłużenie okresu między wymianami oleju, jak również na zmniejszenie zużycia paliwa.

Spełnia on wymagania norm emisji spalin Euro 5 oraz rygorystyczne normy amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska w zakresie emisji tlenku azotu oraz cząstek stałych, a także wymagania światowej klasyfikacji jakości Global DHD-1. Zaawansowane technologie wykorzystane przy produkcji oleju Platinum Ultor Futuro 15W-40 stawiają ten produkt pośród najnowocześniejszych środków smarnych oferowanych przez firmy na całym świecie.

materiały: Orlen Oil

Ostatnie artykuły