Filmy
  • Artykuły
  • Pojazdy dostawcze Renault w Hanowerze

Pojazdy dostawcze Renault w Hanowerze

Renault prezentuje gamę pojazdów o objętości ładunkowej od 2 do 22 m3 oraz ogłasza cenę Kangoo Express Z.E. W celu wzmocnienia wiodącej pozycji na rynku, w 2010 r. Renault wprowadziło trzy nowe modele samochodów: Kangoo Express Maxi, Nowy Trafic i Nowy Master. W połowie 2011 r. gamę tę uzupełni furgonetka z napędem elektrycznym, Kangoo Express Z.E. Model zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowych Targów w Hanowerze.

Kangoo Express Z.E.
Z okazji Międzynarodowych Targów w Hanowerze, odbędzie się światowa premiera produkcyjnej wersji samochodu Kangoo Express Z.E., pierwszej wielkoseryjnej furgonetki z napędem elektrycznym. Kangoo Express Z.E. wejdzie do sprzedaży w Europie w połowie 2011 r., w cenie od 15 000 do 20 000 € netto, zależnie od obowiązujących w poszczególnych krajach ulg podatkowych. Przykładowo we Francji, ulga w wysokości 5 000 euro obniży cenę zakupu Renault Kangoo Express Z.E. do 15 000 euro netto, czyli do kwoty odpowiadającej cenie Kangoo Express z silnikiem wysokoprężnym tej samej mocy.

Renault proponuje nowatorskie formuły nabycia samochodu elektrycznego. Własność samochodu i akumulatorów zostanie rozdzielona. Klienci będą mogli kupić lub wynająć furgonetkę Z.E. oraz wykupić abonament na akumulator w cenie od 72 euro netto miesięcznie. Podczas użytkowania Kangoo Express Z.E., przejechanie 160 km będzie kosztowało od 1 do 2 euro, zależnie od ceny za 1 kWh - jest to absolutny przełom w porównaniu z kosztami paliwa samochodu dostawczego z silnikiem spalinowym. Dzięki przystępnej cenie zakupu i niskim kosztom użytkowania, pierwszy samochód dostawczy Renault z napędem elektrycznym będzie atrakcyjną ofertą dla firm.

Zbudowana na bazie Renault Kangoo Express, furgonetka z napędem elektrycznym oferuje klientom dbającym o środowisko pełną mobilność przy zerowej emisji zanieczyszczeń. Producent gwarantuje również wysoką trwałość i niezawodność produktu. Ładowność identyczna jak w wersji z silnikiem spalinowym. Klasyczny sposób ładowania z gniazdka domowego 230V 16A, pozwala naładować pojazd w czasie od 6 do 8 godzin w nocy lub podczas postoju w czasie pracy.

Mierzące 4,21 m długości, Renault Kangoo Express Z.E. posiada przestrzeń ładunkową od 3 do 3,5 m3, której maksymalna długość wynosi 2,50 m, przy ładowności pojazdu wynoszącej 650 kg. Centralne umieszczenie akumulatorów pod podłogą pozwoliło zachować taką samą przestrzeń ładunkową jak w wersji z silnikiem spalinowym. Tylne 2-skrzydłowe drzwi dzielone asymetrycznie oraz przesuwne drzwi boczne ułatwiają dostęp do przedziału ładunkowego, który może pomieścić jedną europaletę. Klienci odnajdą pełną ofertę wyposażenia modelu Kangoo Express, do której są już przyzwyczajeni: przegroda na całej szerokości kabiny lub zależnie od rynku uchylna i składana krata z możliwością złożenia fotela pasażera, tylna klapa dachowa, klimatyzacja sterowana ręcznie lub automatycznie, radioodtwarzacze i łączność przez Bluetooth.

Kangoo Express Z.E. posiada zasięg 160 km w cyklu mieszanym NEDC. Uzyskanie odpowiedniego zasięgu i jego monitorowanie jest podstawowym wyzwaniem dla konstruktorów samochodu elektrycznego. Renault czyni wszelkie starania, kontrola zasięgu była jak najprostsza i efektywna. Na tablicy rozdzielczej, umieszczono interfejs człowiek - maszyna, który informuje kierowcę o stopniu naładowania akumulatorów oraz o zasięgu do uzyskania na dostępnej jeszcze energii: wskaźnik umieszczony obok prędkościomierza pokazuje stopień naładowania akumulatora; wskaźnik jazdy ekonomicznej określa chwilowy stopień zużycia energii elektrycznej (na wskaźniku tym pojawia się nowe oznaczenie za pomocą kolorów: ciemnoniebieski w polu normalnej eksploatacji, jasnoniebieski - optymalny sposób użytkowania pojazdu - odzyskiwanie energii i czerwony - oznacza nadmierne zużycie energii wpływające na ograniczenie zasięgu samochodu; komputer pokładowy jest przystosowany do potrzeb pojazdu elektrycznego i wskazuje zasięg samochodu, dostępną jeszcze ilość kWh energii oraz jej średnie i chwilowe zużycie. W celu zapewnienia jak największego zasięgu pojazdu, oferowane są nowe funkcje i urządzenia, jak system ogrzewania i wentylacji akumulatorów podczas ładowania.

Furgonetka z napędem elektrycznym cechuje się przewidywalnym i bardzo stabilnym, dającym poczucie bezpieczeństwa zachowaniem na drodze. Wrażenia z jazdy (ograniczone przechyły boczne, precyzja układu kierowniczego, itd.) są identyczne jak w samochodzie z silnikiem spalinowym. Kangoo Express Z.E. zapewnia jednak dodatkowy komfort. Samochód jest cichy i elastyczny w prowadzeniu, nie ma potrzeby zmiany biegów, a przyspieszenia są zdecydowane, gdyż silnik osiąga maksymalny moment obrotowy (226 Nm) już w chwili ruszania.

Silnik elektryczny Kangoo Express Z.E. posiada moc 44 kW (60 KM) i osiąga maksymalną prędkość obrotową 10 500 obr/min. Jego sprawność energetyczna jest bardzo wysoka i wynosi 90 proc. - dużo więcej niż w silnikach spalinowych (25 proc.). Opony o zmniejszonych oporach toczenia, pozwalają na dodatkowe polepszenie sprawności energetycznej silnika. Gdy kierowca wciska pedał gazu, litowo-jonowy akumulator o mocy 22 kWh zasila silnik elektryczny. Jego zadaniem jest przekształcenie energii elektrycznej w mechaniczną przenoszoną na koła napędzające pojazd. Akumulator ładuje się w fazie zwalniania lub hamowania pojazdu: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, energia kinetyczna pojazdu jest odzyskiwana przez silnik, który przekształca ją w prąd elektryczny. Wytworzony w ten sposób prąd jest wykorzystywany do ładowania akumulatora.

Renault Kangoo Express Z.E. będzie oferowany w 9 kolorach nadwozia zwykłych i metalizowanych. Firmy będą również mogły zamówić samochody w firmowych barwach. Model będzie produkowany we Francji, w zakładach Renault w Maubeuge (Maubeuge Carrosserie Automobile), na tych samych liniach produkcyjnych, co wersja z silnikiem spalinowym. W produkcji tego samochodu wykorzystane zostało bogate know-how fabryki, jak również sieć jej dostawców i system logistyczny. Wybór tego zakładu produkcyjnego umożliwia szybkie uruchomienie produkcji seryjnej pojazdu, gwarantując jednocześnie bardzo wysoką jakość końcową produktu.

Pierwsza, wielkoseryjna furgonetka z napędem elektrycznym będzie oferowana w jednej wersji wyposażenia. Na niektórych rynkach możliwe jest już dokonanie wstępnej rezerwacji tego samochodu na stronie internetowej www.renault-ze.com. Rezerwacja taka daje przyszłemu klientowi pierwszeństwo w zamówieniu pojazdu w chwili wprowadzenia go do sprzedaży.

Nowy Renault Master
Sprzedaż Nowego Mastera rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku od wersji furgon. Obecnie dostępne są wersje z nadwoziem otwartym, w tym trójstronne wywrotki i podwozia z zabudowami. W następnej kolejności na rynku pojawią się furgony podwyższone (H3) oraz minibusy. Pełna gama Nowego Mastera liczy ponad 350 wersji (produkowanych wyłącznie w zakładach SOVAB w Batilly -Francja), znajdzie się w sprzedaży na początku 2011 roku.

Master i Nowy Master stanowią łącznie 11 proc. rynku w Europie Zachodniej na koniec sierpnia 2010 r., co oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu do sierpnia 2009 roku. Nowy Master pozwolił marce Renault na zwiększenie ilości zamówień o 20. Nabywcy nowych furgonów doceniają mocne strony tego samochodu: design o zdecydowanych i wyrazistych liniach, odzwierciedlający mocną budowę i funkcjonalność dużego furgonu; komfort i ergonomia kabiny, które sprawiają, że Nowego Mastera prowadzi się podobnie do samochodu osobowego; obniżone koszty użytkowania, uzyskane przede wszystkim dzięki nowemu silnikowi 2,3 dCi, skonstruowanemu specjalnie pod potrzeby samochodu dostawczego. Silnik ten występuje w trzech poziomach mocy (100, 125 i 150 KM) i jest identyczny w wersjach z napędem przednim i tylnym. Spala o 1 l/100 km mniej w stosunku do obecnego Mastera i może się poszczycić zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie od 7,1 l/100 km (187 g CO2/km). Nowy Master w wersji z przednim napędem jest liderem pod względem deklarowanego spalania (zgodnie z normą NEDC). Koszty obsługi technicznej samochodu są o 40 proc. niższe niż w przypadku jego poprzednika i należą do najniższych na rynku.

Bogata gama wersji dzięki - między innymi - nowej ofercie pojazdów z tylnym napędem, skonstruowanych w całości przez Renault. Oprócz lepszych właściwości jezdnych, zwłaszcza na grząskiej nawierzchni, Nowy Master z tylnym napędem jest również dostępny, po raz pierwszy, w wersji o długości nadwozia L4 (objętość przestrzeni ładunkowej do 22 m3), wersjach
o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami z tyłu, a także z nowymi rodzajami i nadwozi, oferowanymi przez producentów zabudów.

Aby zacieśnić relacje Renault ze strategicznymi partnerami, do których należą producenci nadwozi i zabudów, wprowadzona została nowa procedura autoryzacji. Dotychczas w Europie autoryzację taką uzyskało około 10 producentów nadwozi i zabudów. Proces ten umożliwia marce Renault oferowanie pełnej gamy specjalistycznych zabudów i nadwozi oraz zapewnienie różnorodności oferty i wysokiej jakości pojazdów już w chwili wprowadzenia Nowego Mastera na rynek.

Odnowiona i poszerzona gama samochodów dostawczych
Renault wprowadziło także, na początku tego roku, do sprzedaży Nowego Trafica i Kangoo Express Maxi. W końcu sierpnia 2010 r. Renault Trafic pobił swój historyczny rekord sprzedaży osiągając 16,5 proc. udziału w segmencie małych furgonów w Europie Zachodniej. W ten sposób, samochód ten odnotował najsilniejszy wzrost sprzedaży w tym segmencie, o 2,2 punktu procentowego więcej w porównaniu do końca sierpnia 2009 r.

Nowy Trafic - oferuje znaczącą poprawę komfortu i ergonomii wnętrza. Zmieniona została konstrukcja deski rozdzielczej, aby mogła ona pomieścić dodatkowe schowki. W samochodzie oferowane są nowe elementy wyposażenia, pochodzące z segmentu samochodów osobowych, co przyczynia się do podniesienia komfortu w kabinie: wbudowana nawigacja satelitarna Carminat TomTom®, regulator-ogranicznik prędkości, automatyczna klimatyzacja, trzy rodzaje radioodtwarzaczy, w tym jeden z technologią Bluetooth.

Silnik 2.0 dCi montowany w Nowym Traficu wyróżnia się zmniejszonym zużyciem paliwa, w porównaniu do poprzedniej jego wersji (- 0,8 l/100 km) i jest obecnie dostępny w wersji z filtrem cząstek stałych. Na koniec 2010 roku będzie on spełniał wymagania normy Euro 5. Limitowana seria osobowa Black Edition o wybitnie biznesowym wyglądzie pozycjonują Nowego Trafica wśród luksusowych modeli w tym segmencie.

Nowy Renault Kangoo Express Maxi - jest furgonetką o zwiększonym rozstawie osi (o niemal 39 cm). Samochód jest oferowany w wersji 2 i 5-miejscowej. Objętość jego przestrzeni ładunkowej sięga 4,6 m3, zaś jej długość - 2,90 m. Przedłużona wersja jest bardziej funkcjonalna przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych i pewnego trzymania się drogi. Samochód posiada nadal w swej ofercie oszczędne silniki 1,5l dCi o mocy 85 i 105 KM, a także 90 i 110 KM Euro 5 z filtrem cząstek stałych zależnie od rynku.

Dzięki nowej wersji samochodu, Renault jest jedyną marką, która proponuje tę samą furgonetkę w trzech wielkościach, dzięki czemu jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników wykorzystujących te pojazdy do prowadzenia działalności gospodarczej. Gama Nowego Kangoo Express jest nadal liderem w Europie - na koniec sierpnia 2010 r. osiągnęła 15,3 proc. udziału w rynku, co daje wzrost o 1,60 punktu proc., w porównaniu do końca sierpnia 2009 r.

PRO+ - sieć serwisowa przystosowana do obsługi firm
Aby wesprzeć proces odnowy i poszerzenia gamy samochodów dostawczych, w 2009 roku Renault podjęło decyzję o stworzeniu sieci Renault Pro+ lepiej dostosowanej do potrzeb klientów, których oczekiwania uległy licznym zmianom.
Formuła Renault Pro+, oparta na koncepcji one stop shop (kompleksowa oferta spełniająca wszelkie potrzeby klientów profesjonalnych), polega na stworzeniu serwisów wyspecjalizowanych w samochodach dostawczych i osobowych, oferujących indywidualnie dostosowane rozwiązania, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom firm w tym, propozycje samochodów zastępczych w ramach obsługi posprzedażnej. Renault Pro+ to również wyspecjalizowane zespoły pracowników oraz specjalistyczny sprzęt i wyposażenie zapewniające praktyczne i skuteczne rozwiązania spełniające każde potrzeby klienta.

Sieć Renault Pro+ utrzymuje szybkie tempo rozwoju: w lipcu 2010 roku w Polsce otwarto setny punkt Pro+, a dotychczas szyldy tej sieci pojawiły się już w 20 krajach (7 działających punktów Pro+ w Niemczech). Docelowo (na koniec 2012 roku) na całym świecie ma powstać 400 punktów Pro+ (w tym 45 w Niemczech).

Źródło: Renault

Ostatnie artykuły