Filmy
  • Artykuły
  • Fiat na 81. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

Fiat na 81. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

Fiat powraca na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie z całkowicie nowym stoiskiem i premierowymi odsłonami nowych modeli, obok prezentacji modeli o ustalonej już pozycji, podkreślającymi wyjątkowość marki Fiat na międzynarodowej scenie motoryzacyjnej.

Światowa premiera Fiata Freemont

Prawdziwą gwiazdą ekspozycji będzie nowy Freemont - pierwszy model Fiata, który zrodził się jako owoc współpracy włoskiej spółki z Chrysler Group. Auto wykonane na platformie modelu Dodge Journey ma pojawić się w sprzedaży w drugiej połowie 2011 r., a jego nazwa ma przywodzić na myśl poczucie wolności, przyjemność płynącą z życia na łonie natury, przygodę i opanowanie w radzeniu sobie ze wszelkimi sytuacjami codziennego życia. Fiat Freemont to pojazd wszechstronny, zaprojektowany tak, by odpowiadać wszelkim wymogom stawianym przez rodziny oraz przez osoby, które poszukują pojazdu przestrzennego, wygodnego oraz uniwersalnego, który wykorzystywany jest zarówno w pośpiesznym rytmie codziennego życia, jak również w wolnym czasie weekendowym.

Uniwersalny Fiat Freemont zapewnia maksymalną przestrzeń i wygodę, a to dzięki 7 standardowym miejscom z trzecim rzędem obszernych foteli, które dzięki otwieraniu się drzwi pod kątem 90° są bardzo łatwo dostępne. Jeden, prosty ruch sprawia, iż siedzenia w trzecim rzędzie można złożyć tak, by zniknęły całkowicie pod podłogą i utworzyć w ten sposób przestrzeń bagażową. Siedzenia w drugim rzędzie są zamontowane wyżej w stosunku do przednich, a trzeci rząd jest podwyższony w odniesieniu do drugiego: co zapewnia wszystkim pasażerom maksymalne pole widzenia. Ponadto, drugi rząd został wyposażony w innowacyjny system child booster, który dzięki podwyższającym poduszkom siedziska, pozwala dzieciom na zachowanie poprawnej pozycji siedzącej, optymalizując geometrię pasów bezpieczeństwa, zwiększając jednocześnie ochronę, funkcjonalność i komfort. Komfort jazdy jest ponadto gwarantowany przez wysokie ustawienie kierownicy, nowe przestronne i ergonomiczne siedzenia, liczne schowki, obszerny dzielony bagażnik oraz płaską powierzchnię załadunkową o całkowitej pojemności aż 1.461 litrów.

W Genewie będzie można oglądać Fiata Freemont z przednim napędem, wyposażonego w mocną wysokoprężną jednostkę napędową Turbo 2.0 MultiJet 170 KM, z karoserią w kolorze jaskrawo-srebrny metalik i tapicerką z czarnej skóry. To bogato wyposażone auto przeznaczone dla siedmiu osób posiada kamerę cofania, system nawigacji wyposażony w ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala, 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, trójstrefową automatyczną klimatyzację, tylne czujniki parkowania, otwierany dach i pakiet tzw. Video Pack (odtwarzacz DVD montowany pod sufitem).

Seria MyLife - niezwykłe połączenie technologii, designu i ekologii
MyLife - to nowa wersja wyposażenia, wyróżniająca się oryginalną i charakterystyczną stylistyką, połączoną z najbardziej zaawansowaną technologią, oferującą zwiększony komfort, wyższe osiągi i proekologiczne rozwiązania. To gama łącząca w jednym produkcie aspekty designu, technologii i ekologii, zgodnie z wymaganiami klientów, którzy coraz bardziej cenią sobie nowinki technologiczne jak również przyjemność prowadzenia auta, nie pomijając przy tym aspektów ochrony środowiska.

Salon genewski to również dobra okazja, aby nacieszyć oko serią MyLife, przygotowaną na modelach Qubo, Bravo i Doblo - reprezentującą całkowicie nowe podejście do zrozumienia istoty relacji pomiędzy technologią, design’em a ekologią. Fiat Freemont jest idealnym produktem dla klientów coraz bardziej nastawionych na innowacje technologiczne, komfort jazdy, a jednocześnie nieobojętnych na zagadnienia ochrony środowiska. Wszystkie wymienione powyżej aspekty, Freemont spełnia bez rezygnacji z oryginalnej i wyrazistej stylistyki.

Na zaaranżowanym w tonach bieli stoisku, podkreślających włoski design publiczność będzie mogła podziwiać cztery auta w nowej wersji: Fiat Punto MyLife z silnikiem o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM; Fiat Qubo MyLife 1.3 Multijet 75 KM; Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM i Fiat Doblo MyLife 1.6 Multijet 90 KM. Wszystkie egzemplarze pokazowe wyposażone są w silniki zgodne z normą Euro 5, z systemem Start & Stop montowanym seryjnie (oprócz Bravo). Ponadto, zwiedzający będą mogli obejrzeć z bliska najnowsze z aktualnie dostępnych urządzenia multimedialne: od urządzenia Blue&Me-TomTom, do systemu nawigacji satelitarnej Instant Nav.

Fiat 500 TwinAir

W Genewie nie może zabraknąć Fiata 500 TwinAir (w wersji hatchback i kabriolet), auta przeznaczonego do prezentacji nowej gamy 2011 tego modelu na tej prestiżowej imprezie. Począwszy od dnia dzisiejszego nazwa TwinAir będzie oznaczała nie tylko jednostkę napędową, ale całą linię wyrobów, która staje się najważniejszą częścią gamy 2011 Fiatów 500. Gama aut 500 TwinAir z ich wyróżniającą się, niepowtarzalną stylistyką i bogatymi elementami wyposażenia jest adresowana dla mieszkańców miast. Jeszcze ciekawiej zapowiada się wersja z silnikiem TwinAir o mocy 85 KM - protoplasty nowej rodziny dwucylindrowych silników opracowanych przez FPT Fiat Powertrain, o mocach w zakresie od 65 do 105 KM, dzięki którym jazda pięćsetką to maksymalna przyjemność z wykorzystywania osiągów samochodu przy znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa. W porównaniu z silnikiem 1.4 o mocy 100 KM, silnik TwinAir 85 KM przy 2000 obr/min osiąga moment obrotowy większy o 25 proc., natomiast oszczędza na paliwie aż 30 proc. A to oznacza nie tylko większą przyjemność prowadzenia auta, ale także zmniejszony poziom szkodliwych emisji.

Sercem silnika TwinAir o mocy 85 KM jest rewolucyjny system MultiAir z nowym elektro-hydraulicznym układem zarządzania zaworami, zoptymalizowany pod kątem maksymalnej efektywności spalania. Oprócz tego nowe silniki TwinAir są klasycznym przykładem downsizingu, czyli miniaturyzacji: - nowa jednostka TwinAir o mocy 85 KM współpracująca ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic pozwala na uzyskanie poziomu emisji CO2 wynoszącego 92 g/km, co jest rekordem światowym w tej dziedzinie uzyskanym przez turbodoładowany silnik benzynowy. Silnik TwinAir o mocy 85 KM stanowi potwierdzenie uznanej na całym świecie doskonałości reprezentowanej przez włoską myśl techniczną, a wyrażającej się m.in. w możliwościach konstruowania i wytwarzania innowacyjnych jednostek napędowych, które rodzą się na podstawie nabytych doświadczeń i z pasji projektantów połączonej z nabywanym przez lata doświadczeniem.

Stoisko Fiata na Genewskim Salonie zostało zaprojektowane w taki sposób, by przyciągać uwagę zwiedzających do najnowszych nowinek motoryzacyjnych i jednocześnie aby wyzwolić u nich żywe emocje, jakie wzbudza ta marka. Fiat radykalnie przewartościował wizualny odbiór stoiska w stronę wyrazu oszczędnego i hi-tech. Celem takiego, a nie innego, podejścia było promowanie marki, zaczynając od jej produktów: samochód jest eksponowany w środku stanowiska i to on ma być ośrodkiem zainteresowania. Na bok poszła fantazyjna kolorystyka i zakrzywione linie, a nowe barwy kształtujące przestrzeń bezpośrednio nawiązują do logo Fiata. Wykonana ze stali i odznaczająca się niezwykle liniową i współczesną geometrią część frontowa, której stylistyka odzwierciedla charakterystyczne, wysublimowane formy włoskiego designu, zaprasza do wejścia pomiędzy świecące ściany diodowe, a nieco dalej w samym środku stoiska mieni się czerwono rubinowe logo Fiata.

Światowa premiera nowej marki Air Technologies

Fiat zdecydował się zgrupować pod nazwą Air Technologies wszystkie innowacyjne rozwiązania w zakresie jednostek napędowych, technologii i koncepcji, charakteryzujących aktualnie produkowane samochody. W specjalnie do tego celu przeznaczonym miejscu na stoisku Fiata będzie miała miejsce światowa premiera nowej marki Air Technologies. Technologie te, pogrupowane według obszarów tematycznych, dotyczą silników o podwójnym zasilaniu, systemów Start&Stop służących do zarządzania zmianą biegów oraz wyłączaniem/włączaniem silnika, rozwiązań technicznych mających na celu zwiększenie dynamiki auta. Air Technologies będą towarzyszyć wszystkim wydarzeniom reklamującym całą gamę modeli Fiata w 2011 r. dla podkreślenia znaczenia ekologicznego podejścia, jakie zawsze charakteryzowało i charakteryzuje tę markę. Air Technologies obejmie w przyszłości innowacyjne rozwiązania technologiczne firmy Fiat Powertrain w dziedzinie alternatywnych jednostek napędowych i wszystkich innowacji.

W broszurach i ulotkach odwiedzający będą mogli odnaleźć informacje na temat produktów FGA Capital, spółki joint venture Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole, dla której głównym polem działania jest sektor motoryzacyjny. Ta spółka finansowa prowadząca działalność na najważniejszych rynkach europejskich ma jeden cel: wspierać sprzedaż wszystkich pojazdów Fiat Group Automobiles poprzez oferowanie nowatorskich produktów finansowych i usług o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonych dla sieci dealerów, prywatnych klientów i firm.

Źródło: Fiat Auto Poland




Ostatnie artykuły