Filmy

Samochód Dostawczy Roku

Nieco w cieniu wielkich wydarzeń sportowych, sędziowie rozstrzygnęli inny mecz: o tytuł Samochodu Dostawczego Roku 2012. W tym roku oceniano największe furgony o DMC 3,5 t wyposażone w silniki Euro 5, w szranki stanęło 7 kandydatów.
Karawana takich gigantów przemknęła przez Mazowsze i ziemię kielecką, drogami różnej kategorii, ale w większości niestety bardzo marnymi i stanowiącymi duże wyzwanie dla samochodów i kierowców. Zgodnie z zasadami konkursu, wszystkie samochody były obciążone jednakowo, do granicy masy dopuszczalnej. W tym roku nieco zmieniły się zasady oceny: w punktacji zostało ujęte zużycie paliwa.
Po pokonaniu ok. 550 km i wykonaniu prób specjalnych, jury złożone z redaktorów branżowych czasopism Ciężarówki, Polski Traker, Samochody Specjalne i VANekstra wybrało Samochód Dostawczy Roku 2012.

Został nim Mercedes-Benz Sprinter 316 zdobywając 54,5 punkty. Choć przewaga punktowa nad samochodem na II pozycji, Fiatem Ducato Maxi (53,1 pkt.) nie jest duża, Sprinter zwyciężył przekonująco (tak typowali go wszyscy sędziowie) gdyż był najlepszy w każdej kategorii, poza zużyciem paliwa.
Kolejne miejsca zajęły:
3. Citroen Jumper – 52,8 pkt. (i najmniejsze zużycie paliwa 9,4 litra/100 km w całej stawce, mimo najsłabszego silnika!),
4. Peugeot Boxer – 52,7 pkt.,
5. Volkswagen Crafter – 52,6 pkt.,
6. Iveco Daily – 48,0 pkt.,
7. Renault Master – 47,6 pkt.

Zwycięzca ma prawo przez rok od ogłoszenia wyników nosić tytuł Samochód Dostawczy Roku i używać logo konkursu.
Patronem medialnym Samochód Dostawczy Roku była redakcja 4Trucks.pl

motoleasing.pl

Ostatnie artykuły