Filmy
  • Moto-pasje
  • 10 lat sukcesu Renault Samsung Motors

10 lat sukcesu Renault Samsung Motors

Po dziesięciu latach wzrostu i nieprzerwanego rozwoju, firma zdobywa wizerunek marki najwyższej klasy oferującej wyłącznie najlepsze produkty i usługi. Renault Samsung Motors, wyróżniające się spośród krajowych marek jako najlepsza alternatywa dla aut importowanych, zajęło pierwsze miejsce (pod względem obrotów) wśród przedsiębiorstw działających w Korei Południowej i w dalszym ciągu rozwija się jako wiodąca firma międzynarodowa.

Firmie Renault Samsung Motors udało się utrzymać zrównoważony poziom sprzedaży, której dwie trzecie przypadają na rynek krajowy, a jedna trzecia na eksport. Z powodu światowego kryzysu gospodarczego sprzedaż krajowa wzrosła w większym stopniu niż eksport. Jednak poziom eksportu wzrósł od końca 2009 r., co jest tłumaczone powrotem dobrej koniunktury na świecie.

W corocznym sondażu Marketing Insights dotyczącym jakości różnych marek samochodów, przeprowadzonym w 2010 r. wśród 91 129 koreańskich klientów, firma Renault Samsung Motors odnotowała najlepsze rezultaty we wszystkich kategoriach, umacniając tym samym swoją pozycję koreańskiej marki numer 1 pod względem zadowolenia użytkowników, którą zajmuje nieprzerwanie od dziewięciu lat. Model SM3 CE uplasował się na pierwszym miejscu w klasie C ze względu na swoją jakość i trwałość. Model SM5 został wybrany najlepszym samochodem w klasie D, uwzględniającej wysoki poziom wymagań jakościowych (najmniejsza liczba awarii przypadająca na użytkownika).

Firma RSM stale dąży do skonsolidowania swojego wizerunku na rynku koreańskim poprzez wprowadzanie produktów i usług wysokiej jakości, które pozwalają jej się wyróżnić na tle innych producentów. Aby podkreślić wartość marki, z okazji swojego dziesięciolecia, firma wprowadziła nową tożsamość wizualną oraz nowy pomysł na urządzenie salonów sprzedaży. Zmieniony design sprawia, że są one wygodne i wielofunkcyjne, co przyczyni się do wzrostu poziomu zadowolenia klientów.

- Kluczem do sukcesu firmy na rynku koreańskim jest umiejętność połączenia sił w Grupie Renault oraz przystosowanie technologii i systemów zarządzania Renault bez szkody dla cennej spuścizny Samsunga i tradycyjnej koreańskiej kultury firmy. Renault Samsung Motors jest firmą międzynarodową, w której trzy różne kultury i sposoby zarządzania (typowe dla Francji, Japonii i Korei) tworzą nową, unikalną kulturę firmy. - uważa Jean-Marie Hurtiger,dyrektor generalny Renault Samsung Motors.

Od 2000 r., kiedy powstał Renault Samsung Technical Center -RSTC , jego inżynierowie angażowali się w udoskonalanie następujących modeli: SM3, SM5, SM7 oraz QM5. Nowa wersja modelu SM5, wprowadzona na początku 2010 r., to pierwszy, całkowicie nowy model, który został wypracowany we współpracy z RSTC z przeznaczeniem na rynek koreański i inne rynki zagraniczne. W ramach sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors wytwarza i eksportuje na rynki zagraniczne również model SM3 (Sunny i Almera) pod marką Nissan. Centrum projektowe Renault Samsung Motors, ulokowane w RSTC, odgrywa istotną rolę w sieci biur projektowych Renault - opracowuje styl i gamy samochodów produkowanych przez Renault Samsung Motors, jednocześnie współpracując nad kształtem projektów światowych, które są prowadzone w Grupie Renault oraz nadzorując ogólny kierunek projektowania dla kontynentu azjatyckiego.

Źródło: Renault




Ostatnie artykuły