Filmy
  • Moto-pasje
  • Warsztaty samochodowe Bosch - jubileusz istnienia

Warsztaty samochodowe Bosch - jubileusz istnienia

1 stycznia 1921 r. w Hamburgu otwarto pierwszy warsztat montażowo-naprawczy Bosch. W 2011 r. przypada dziewięćdziesiąta rocznica ich istnienia. Motto pracowników tam zatrudnionych brzmi: przeszłość tworzy przyszłość. Obecnie tworzą one największą na świecie, niezależną sieć serwisową dysponującą najnowocześniejszą techniką i szerokim spektrum usług.

Na początku lat dwudziestych Robert Bosch widział konieczność stworzenia sieci warsztatów, które zajmowałyby się montażem i naprawami produktów firmy Bosch. 1 stycznia 1921 r. w Hamburgu firma Max Eisenmann & Co. podpisała z Boschem umowę stając się pierwszym oficjalnym warsztatem montażowo-naprawczym spółki Robert Bosch A.G. W ten sposób narodziły się serwisy Bosch, noszące wtedy wspólną nazwę Bosch Dienst. 90 lat po tym wydarzeniu, organizacja Bosch Service jest największą na świecie, niezależną siecią serwisową i posiada ponad 15 000 warsztatów w 147 krajach.

W latach 1910-1925 liczba samochodów produkowanych w Niemczech zwiększyła się z 14 000 do ponad 70 000 sztuk rocznie. Szybko rozwijająca się motoryzacja zwiększyła popyt na usługi naprawcze. Oprócz aparatów zapłonowych, od 1913 r. firma Bosch wprowadziła na rynek kolejne komponenty elektryczne, takie jak prądnica, rozrusznik, reflektory i klakson, które wkrótce zaczęto powszechnie stosować w nowo produkowanych pojazdach. Ok. roku 1920 istniały już punkty handlowe Bosch z tzw. halami montażowymi, początkowo w dużych aglomeracjach Niemiec, a później także w innych miastach, np. Budapeszcie, Genewie, Mediolanie, Pradze czy Wiedniu. Sieć ta była jednak jeszcze za mała, aby zagwarantować obsługę na całym terytorium kraju. Zmieniło się to w 1921 roku, wraz z otwarciem pierwszego oficjalnego warsztatu Bosch w Hamburgu i dalszą, stopniową rozbudową sieci autoryzowanych warsztatów Bosch.

Kompleksowe wsparcie centrali firmy Bosch to element koncepcji, z którego partnerzy firmy korzystają do dziś. Nowoczesne warsztaty Bosch Car Service mają dostęp do najnowocześniejszej techniki diagnostycznej, baz informacji technicznych o pojazdach, szkoleń, efektywnej logistyki części zamiennych oraz do ujednoliconego wizerunku, materiałów marketingowych i promocji pomagających w zdobyciu i utrzymaniu klientów. System zapewnienia jakości przy pomocy programu Bosch Service Excellence oraz regularnych audytów i niezapowiedzianych kontroli, prowadzonych przez niezależne instytucje, gwarantuje najwyższą jakość serwisu oferowanego przez warsztaty partnerskie Bosch.

Oprócz klasycznych dziedzin specjalizacji sieci warsztatów Bosch, jakimi są elektryka, elektronika oraz serwis Diesla, w ofercie systemowej znajdują się także ogólne naprawy mechaniczne, przeglądy i wymiana oleju, serwis klimatyzacji, Car Multimedia, serwis opon i szyb, a także zyskujące stopniowo na popularności serwis i naprawa pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

W 2011 r. przypada również jubileusz 125 lecia istnienia firmy Bosch. W kolejnych latach planowany jest dalszy rozwój sieci warsztatów Bosch Service na świecie. W Polsce warsztaty pod szyldem Boscha istnieją od 1992 r. Obecnie na terenie całego kraju działa blisko 300 serwisów, z czego ponad 80 wdrożyło System Zarządzania Jakością ISO 9001:2000. Dewizą sieci jest oferowanie usług dorównujących jakością ASO.Bosch-Service chce się wyróżniać na rynku także najwyższym poziomem obsługi klienta. Dział Automotive Aftermarket dostarcza na rynek i do warsztatów samochodowych pełną gamę sprzętu diagnostycznego i wyposażenia warsztatowego, a także szeroki asortyment części zamiennych - od części nowych i regenerowanych po rozwiązania naprawcze do samochodów osobowych i użytkowych. W ofercie znajdują się produkty na potrzeby pierwszego wyposażenia, a także usługi i produkty dla handlu oraz warsztatów opracowywane i produkowane przez firmę Bosch.

Źródło: Bosch







Ostatnie artykuły