Filmy

Dwie dekady Renault w Polsce

Firma Renault obchodzi 20-lecie obecności w Polsce. W tym czasie Renault osiągnęło pozycję jednego z głównych graczy na rynku motoryzacyjnym w kraju i jest liderem edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dwie dekady to także 460 tysięcy sprzedanych samochodów Renault i Dacia w Polsce. Aktualnie Renault posiada 126 punktów sprzedaży i serwisowych w całym kraju oraz 68 punktów sprzedaży marki Dacia.

Pod koniec 2010 r. samochody Grupy Renault osiągnęły prawie 8 proc. udziału w polskim rynku, a Renault Polska stało się piątym sprzedawcą nowych pojazdów w naszym kraju. Największą popularnością wśród samochodów osobowych cieszą się modele: Clio, Megane oraz Laguna, a wśród dostawczych Renault Master Furgon. Polacy bardzo szybko przekonali się do debiutującego zaledwie rok temu Dustera, który stał się niekwestionowanym liderem wśród modeli Dacii.

- Od początku istnienia na polskim rynku, Renault Polska stawia na wysoką jakość obsługi klienta oraz wysoką jakość obsługi posprzedażnej. Konsekwentnie ulepszamy oferty dla klientów i szkolimy swoich pracowników w utworzonym Instytucie Renault - mówi Grzegorz Zalewski, prezes Renault Polska.

Przez dwadzieścia lat obecności w Polsce Renault konsekwentnie angażowało się w poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach między innymi poprzez realizację działań edukacyjnych. Do tej pory w naszym kraju odbyło się już 10 edycji, stworzonego przez Renault programu edukacyjnego: Bezpieczeństwo dla wszystkich, skierowanego do dzieci i młodzieży. W programie wzięło udział ponad 710 000 dzieci. Od siedmiu lat działa również w Warszawie Szkoła Jazdy Renault - pierwsza na świecie szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault, w której przeprowadzono szkolenia dla blisko 10 000 polskich kierowców.

- Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat prowadzimy w Polsce cykliczne programy edukacyjne z zakresu promowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym skierowane do kierowców, jak i do dzieci i młodzieży- powiedziała Agata Szczech, dyrektor Public Relations Renault Polska.

Renault Polska wspiera wydarzenia kulturalne z udziałem rodzimych i zagranicznych artystów. Firma współpracowała między innymi z Operą Narodową oraz była partnerem koncertu Jean-Michel Jarre z okazji 25-lecia Solidarności. Firma angażuje się również w wydarzenia sportowe, w 2010 r. zorganizowało dla 140 000 widzów wydarzenie pod nazwą N-Gine Renault F1 Team Show, podczas którego Robert Kubica poprowadził bolid Renault F1 Team.

Bezpieczeństwo priorytetem
Jednym z głównych celów Renault jest wprowadzanie bezpiecznych rozwiązań technologicznych oraz działania edukacyjne zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego. W 1996 r. Renault jako pierwsza firma wyposażyła swoje samochody w system kontrolowanego napięcia pasów, który w połączeniu z dwufunkcyjną poduszką powietrzną oraz poduszkami bocznymi przekształcił się w System Bezpieczeństwa Renault (SRP3). W 2000 r. Renault Polska rozpoczęło realizację międzynarodowego programu edukacyjnego Bezpieczeństwo dla wszystkich. W uznaniu za wkład w edukację dzieci w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego firma otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej. W roku 2001 Renault Polska zostało partnerem Polskiego Komitetu GRSPP - Globalnego Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Global Road Safety Partnership). Kolejną z inicjatyw Renault Polska było otworzenie w 2004 r. Szkoły Jazdy Renault, pierwszej na świecie szkoły doskonalenia techniki jazdy pod marką Renault. Od momentu rozpoczęcia działalności udział w szkoleniach wzięło blisko 10 000 kierowców.

Dla klienta
Renault jako pierwsza marka samochodowa w Polsce zorganizowało Dni Otwartych Drzwi. W 1995 roku zaoferowano centralny system kredytowania zakupu samochodów oraz wydano pierwszy magazyn dla klientów Poznaj Renault. Aby zaoferować wysoki poziom usług serwisowych, uruchomiona została Szkoła Serwisowa w Łomiankach. W 1996 r. otworzono Instytut Renault, w którym prowadzone są szkolenia między innymi z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. W 1998 r. zarejestrowano firmę Renault Credit Polska, a sześć lat później RCI Bank Polska oferujące klientom Renault nowe atrakcyjne produkty finansowe i usługi (m.in. konkurencyjny system ratalny, leasing i kredyty).

Zaangażowanie w kulturę i sport
W latach 2000-2002 Renault było Oficjalnym Partnerem Wakacyjnego Festiwalu Gwiazd, w latach 2001-2004 firma współpracowała z Operą Narodową. W 2004 r. Renault zostało mecenasem wystaw Wojciecha Siudmaka oraz partnerem Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rok później firma została oficjalnym partnerem samochodowym koncertu Jean-Michel Jarre zorganizowanego w stoczni Gdańskiej z okazji 25-lecia Solidarności. W 2006 r. Renault Polska zostało partnerem ceremonii wręczenia nagród przyznawanych przez Polską Akademię Filmową, ORŁY 2006 oraz oficjalnym partnerem samochodowym koncertu Wolność Przestrzeni w Stoczni Gdańskiej, jak również festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni.

W 2009 r. Renault Polska udostępniło flotę 52 samochodów na potrzeby organizacji Mistrzostw Europy w Koszykówce - EuroBasket oraz zorganizowało profesjonalne szkolenia dla kierowców mających obsługiwać przekazane auta. W 2010 r. doceniając zaangażowanie kibiców jedynego jak dotąd Polaka w Formule 1, Renault Polska zorganizowało święto sportów motorowych pod nazwą N-Gine Renault F1 Team Show, którego atrakcją była wizyta Roberta Kubicy w Polsce i najwspanialsze wyścigowe maszyny m.in.: bolid Formuły 1 zespołu Renault F1 Team, bolidy Formuły Renault 2000 oraz Nowe Renault Megane Trophy. Podczas wydarzenia po raz pierwszy Robert Kubica przejechał samochodem Formuły 1 po torze wyścigowym w Polsce. Wydarzenie obejrzało 140 000 osób.

Renault docenione na polskim rynku
W ciągu 20 lat działalności Renault Polska odebrało wiele nagród i wyróżnień. Firma otrzymuje nagrody dla poszczególnych modeli, ale została również wyróżniona tytułem Perły polskiej gospodarki w rankingu Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN (2003 r.), znalazła się wśród laureatów konkursu Najlepszy partner w biznesie (2005 r.), a w tym roku została doceniona w rankingu Randstad Award 2011 plasując się wśród 20 najatrakcyjniejszych pracodawców na rynku polskim.

Źródło: Renault Polska

Ostatnie artykuły