Filmy
  • Aktualności
  • Większe zaangażowanie GM w technologię wysokoprężną

Większe zaangażowanie GM w technologię wysokoprężną

Firma General Motors Corp. poinformowała o podpisaniu umowy joint-venture z Penske Corporation, co oznacza nabycie 50 % udziałów w VM Motori S.p.A, firmie zajmującej się konstruowaniem i produkcją silników wysokoprężnych, z siedzibą we Włoszech.
Inwestycja ta wykorzystuje istniejące relacje GM z VM Motori, wiedzę GM zdobytą w GM Powertrain Europe z siedzibą w Turynie i silne powiązania z Isuzu.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, firma GM ogłosiła, że wspólnie z VM Motori skonstruuje nowy 2,9 litrowy silnik turbodoładowany V-6, który w Europie pojawi się w 2009 roku w Cadillacu CTS. GM Powertrain Europe skoncentruje swoje działania na pierwszym w branży zastosowaniu czystego procesu spalania, tzw. spalania w obiegu zamkniętym, na elektronicznej kontroli silnika i wykorzystaniu spalin oraz na kalibracji i integracji tych układów w samochodach GM. VM Motori planuje produkcję nowych jednostek w Cento i odpowiada za kwestie mechaniczne konstrukcji silnika, rozwój i testy. Penske Corporation, z siedzibą w Bloomfield w stanie Michigan, to firma transportowa, które działalność obejmuje sprzedaż detaliczną i usługi motoryzacyjne, leasing ciężarówek, zarządzanie logistyką dostaw, produkcji komponentów transportowych i wyścigi.
GM oferuje obecnie 17 silników diesla, dostępnych w 45 liniach modelowych na całym świecie, i sprzedaje ponad milion silników wysokoprężnych rocznie, a wśród nich jednostki o poj. od 1,3 l i czterech cylindrach w Oplach Agila i Corsa po silniki 6,6 l V-8 Duramax w pełnowymiarowych vanach, dużych pickupach i średniej wielkości ciężarówkach oferowanych w USA.

źródło: General Motors Poland

Ostatnie artykuły