Filmy

JELCZ M081MB3 VERO

JELCZ M081MB autobus klasy MINI przeznaczony do obsługi komunikacji miejskiej. Autobus wykonany na kompletnym podwoziu Mercedes Benz O814D. Autobus jest odpowiedzią na wzrastające zapotrzebowanie na mały i ekonomiczny środek transportu do przewozu niewielkich grup pasażerów.

PODWOZIE
Rama podłużnicowa połączona poprzez elementy gumowe ze szkieletem nadwozia.

Układ napędowy:
Silnik - Mercedes Benz OM 904LAIII/6 EURO 3, wysokoprężny, 4-cylindrowy, moc 100 kW (136 KM) przy 2200 obr/min, moment obrotowy 520 Nm przy 1200 - 1600 obr/min. Pojemność skokowa - 4,25 dm3
Skrzynia biegów:
ZF– 5-biegowa, mechaniczna, synchronizowana.
Hamulce:
Roboczy - hydrauliczny, dwuobwodowy, wspomagany pneumatycznie. Mechanizmy hamulcowe tarczowe z wentylowanymi tarczami hamulcowymi.
Hamulec awaryjny spełnia jednocześnie rolę hamulca postojowego.
Układ przeciwblokujący ABS.
Zwalniacz elektromagnetyczny firmy TELMA.
Zawieszenie:
Zawieszenie osi przedniej mechaniczne z resorami parabolicznymi, stabilizatorem i 2 amortyzatorami, osi tylnej pneumatyczne, 2 miechy przeponowe, stabilizator i 2 amortyzatory.
Układ kierowniczy:
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym
Układ elektryczny:
Napięcie 24V, akumulatory 2 x 12V/66Ah.

NADWOZIE
Szkielet i oblachowanie ze STALI NIERDZEWNEJ. Poszycie zewnętrzne klejone do szkieletu. Dach z jednolitej płyty PWS klejony do szkieletu. Ściany przednia i tylna z PWS. Drzwi z blachy aluminiowej.
Ogrzewanie i wentylacja:
Ogrzewanie wodne z niezależnym podgrzewaczem wody, nagrzewnice odmrażacza szyby przedniej, nagrzewnice przestrzeni pasażerskiej – 3 szt. Wentylacja – poprzez okna z górną częścią przesuwną , nastawną pokrywę dachową, wentylatory odmrażacza szyby przedniej, wentylatory wywiewne.

PRZESTRZEŃ PASAŻERSKA
Podłoga wyłożona wykładziną przeciwpoślizgową, na tylnym zwisie pomost niskopodłogowy z platformą wjazdową dla wózków, sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, komplet tablic informacyjnych elektronicznych - diodowych, kasowniki elektroniczne – 2 szt., sterownik tablic i kasowników. Drzwi dwuskrzydłowe w układzie 2 – 2, otwierane na zewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy wyposażone w mechanizm „rewersowania” zabezpieczający pasażera przed ściśnięciem. Siedzenia indywidualne, półtwarde z tworzywa sztucznego z miękką nakładka na siedzisko i oparcie. Liczba miejsc ogółem - 36 + 1 (obsługa) w tym siedzących 18 - 22 + 1 (obsługa), stojących 18-14.

Stanowisko pracy kierowcy:
Kabina kierowcy typu półotwartego.
Siedzenie kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym. Przełącznik zespolony na kolumnie kierownicy. Osłony przeciwsłoneczne przednie i okna kierowcy. Lusterka zewnętrzne podgrzewane, lusterko wewnętrzne. Zestaw nagłaśniający z radioodtwarzaczem

Masa własna: 5725 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 8200 kg

Ostatnie artykuły