- Artykuły
- JELCZ M081MB3 VERO
JELCZ M081MB3 VERO
JELCZ M081MB autobus klasy MINI przeznaczony do obsługi komunikacji miejskiej. Autobus wykonany na kompletnym podwoziu Mercedes Benz O814D. Autobus jest odpowiedzią na wzrastające zapotrzebowanie na mały i ekonomiczny środek transportu do przewozu niewielkich grup pasażerów.
PODWOZIE
Rama podłużnicowa połączona poprzez elementy gumowe ze szkieletem nadwozia.
Układ napędowy:
Silnik - Mercedes Benz OM 904LAIII/6 EURO 3, wysokoprężny, 4-cylindrowy, moc 100 kW (136 KM) przy 2200 obr/min, moment obrotowy 520 Nm przy 1200 - 1600 obr/min. Pojemność skokowa - 4,25 dm3
Skrzynia biegów:
ZF– 5-biegowa, mechaniczna, synchronizowana.
Hamulce:
Roboczy - hydrauliczny, dwuobwodowy, wspomagany pneumatycznie. Mechanizmy hamulcowe tarczowe z wentylowanymi tarczami hamulcowymi.
Hamulec awaryjny spełnia jednocześnie rolę hamulca postojowego.
Układ przeciwblokujący ABS.
Zwalniacz elektromagnetyczny firmy TELMA.
Zawieszenie:
Zawieszenie osi przedniej mechaniczne z resorami parabolicznymi, stabilizatorem i 2 amortyzatorami, osi tylnej pneumatyczne, 2 miechy przeponowe, stabilizator i 2 amortyzatory.
Układ kierowniczy:
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym
Układ elektryczny:
Napięcie 24V, akumulatory 2 x 12V/66Ah.
NADWOZIE
Szkielet i oblachowanie ze STALI NIERDZEWNEJ. Poszycie zewnętrzne klejone do szkieletu. Dach z jednolitej płyty PWS klejony do szkieletu. Ściany przednia i tylna z PWS. Drzwi z blachy aluminiowej.
Ogrzewanie i wentylacja:
Ogrzewanie wodne z niezależnym podgrzewaczem wody, nagrzewnice odmrażacza szyby przedniej, nagrzewnice przestrzeni pasażerskiej – 3 szt. Wentylacja – poprzez okna z górną częścią przesuwną , nastawną pokrywę dachową, wentylatory odmrażacza szyby przedniej, wentylatory wywiewne.
PRZESTRZEŃ PASAŻERSKA
Podłoga wyłożona wykładziną przeciwpoślizgową, na tylnym zwisie pomost niskopodłogowy z platformą wjazdową dla wózków, sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, komplet tablic informacyjnych elektronicznych - diodowych, kasowniki elektroniczne – 2 szt., sterownik tablic i kasowników. Drzwi dwuskrzydłowe w układzie 2 – 2, otwierane na zewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy wyposażone w mechanizm „rewersowania” zabezpieczający pasażera przed ściśnięciem. Siedzenia indywidualne, półtwarde z tworzywa sztucznego z miękką nakładka na siedzisko i oparcie. Liczba miejsc ogółem - 36 + 1 (obsługa) w tym siedzących 18 - 22 + 1 (obsługa), stojących 18-14.
Stanowisko pracy kierowcy:
Kabina kierowcy typu półotwartego.
Siedzenie kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym. Przełącznik zespolony na kolumnie kierownicy. Osłony przeciwsłoneczne przednie i okna kierowcy. Lusterka zewnętrzne podgrzewane, lusterko wewnętrzne. Zestaw nagłaśniający z radioodtwarzaczem
Masa własna: 5725 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 8200 kg