Filmy

Atos Prime

Nowy Atos Prime, zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie w 2003 r., nieustannie cieszy się olbrzymim zainteresowaniem klientów. Nowy Atos Prime to więcej niż samochód miejski – to niewielki wielofunkcyjny pojazd, zwinny i wszechstronny dzięki zwartej i zarazem dynamicznej sylwetce.

Wnętrze:
Pod względem ilości miejsca i komfortu, wnętrze Atosa wybiega ponad to, co jest standardem
w klasie aut małych. Duża wysokość nadwozia przekłada się na niesłychanie przestronne wnętrze, które pod względem ilości miejsca wypada korzystnie nawet na tle samochodów o klasę większych. W temacie komfortu podróżowania, Atos spełnia wszystkie potrzeby pasażerów.
Duża przestrzeń nad głową jest jedną z największych zalet Atosa. Ze swoją wysokością, wynoszącą 1570 mm, Atos wchodzi na terytorium zarezerwowane do tej pory przez samochody klasy van. Oferując 1035 mm wysokości wnętrza z przodu i 1000 mm z tyłu, Atos jest niedoścignionym liderem w swojej klasie.
Dzięki rozstawowi osi, wynoszącemu 2380 mm, Atos może pochwalić się dużą ilością miejsca na nogi zarówno dla pasażerów zasiadających na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Nie będą oni narzekać także na ilość miejsca na wysokości bioder i klatki piersiowej.
Dla efektywnego i jednocześnie oszczędnego kosztowo projektu, deskę rozdzielcza niemal w całości wykonano z jednego kawałka wysokiej jakości materiału. Zamiast konwencjonalnego schowka na rękawiczki, w desce rozdzielczej, bezpośrednio przed pasażerem, mamy dużą, otwartą półkę. Celowo zrezygnowano z zamykanego schowka, bowiem otwarta półka świetnie współgra z prostym, oryginalnym charakterem Atosa.
Po podniesieniu tylnej klapy zobaczymy zaskakująco efektywne wykorzystanie przestrzeni, czyli jedną z najważniejszych cech Hyundai’a Atosa. Podłoga bagażnika jest płaska, a dzięki maksymalnie obniżonym punktom mocowania tylnej osi – osadzona tak nisko, jak było to tylko możliwe. Ponadto, przestrzeń bagażową można zwiększyć, składając tylną kanapę. Podwójnie składane siedzenia są standardem wszystkich wersji.

Zawieszenie:
Optymalnym właściwościom jezdnym i poręczności Atosa sprzyjają najlepsze standardy rządzące projektowaniem zawieszeń i układu kierowniczego. Przednie zawieszenie Atosa to kolumny McPhersona, w tyle zaś zastosowano zespoloną belkę skrętną, ze sprężynami i hydraulicznymi i amortyzatorami. Zamontowanie niektórych elementów przedniego zawieszenia w ramie pomocniczej pozwoliło inżynierom Hyundai’a osiągnąć ogromny postęp w redukcji hałasu i wibracji, wytwarzanych w czasie jazdy. Klasyczne, sprawdzone rozwiązanie tylnego zawieszenia zapewnia zwartą konstrukcję i zajmuje niewiele miejsca, do minimum ograniczając wielkość bagażnika. Małe opory toczenia, dobra poręczność samochodu i świetna przyczepność w zakrętach to niemniej ważne zalety tylnego zawieszenia.
Ponieważ wszystkie cztery koła są resorowane niezależnie (odpowiadają za nie sprężyny i amortyzatory olejowe), Atosa można zaliczyć do aut stabilnych, komfortowych i wyjątkowo poręcznych. Zawieszenia są wystarczająco twarde, aby podołały jeździe na dowolnych nawierzchniach i wystarczająco miękkie, by zapewniały wysoki komfort podróżowania.

Układ napędowy:
Spojrzenie pod maskę pozwala odkryć, że Atosa napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 1100 cm3, który zapewnia idealną równowagę między oszczędnością paliwa
i godnymi szacunku osiągami. Atos, jako jedyny w klasie, dysponuje wielozaworową jednostką napędową. 12 zaworów i pojedynczy wałek rozrządu w głowicy – ten zestaw oznacza czołową w klasie moc silnika 59 KM przy 5450 obr/min. Zestawiwszy ją z masą własną (959 kg), otrzymujemy świetny stosunek masy do mocy, który niewielkiego Hyundai’a stawia wyraźnie przed rywalami.
Znaczną redukcję hałasu wytwarzanego przez silnik uzyskano przez zastosowanie specjalnej pompy oleju i odpowiedni system zasysania powietrza. Optymalne działanie silnika w pobliżu maksymalnych obrotów zapewniają elektroniczny system sterowania jego pracą, układ wielopunktowego wtrysku paliwa i podwójne zawory ssące. System sterowania pracą silnika dysponuje funkcją autodiagnozy, ułatwiającej naprawy, który stale analizuje prędkość obrotową silnika i jakość mieszanki paliwowo-powietrznej. W ten sposób uzyskujemy optymalną kontrolę pracy silnika, równie skuteczną w każdych warunkach.
Podstawowa skrzynia biegów Atosa – mechaniczna o pięciu przełożeniach. Jej konstrukcja jest bardzo zwarta i lekka, a praca – łagodna, cicha i precyzyjna. Dostępna na zamówienie
4-stopniowa skrzynia automatyczna posiada elektroniczny układ kontroli, zapewniający delikatne i spokojne przełączanie biegów.

Ostatnie artykuły