Filmy

Nowy Fiat Doblo

Jest to samochód, którego największym atutem jest przestrzeń. Projekt samochodu o praktycznym i wszechstronnym wnętrzu stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie, funkcjonalność i komfort, dając możliwość podróżowania siedmiu osobom. Jest to auto typu family space - prawdziwa przestrzeń dla rodziny, która może liczyć na najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, ograniczenia zużycia paliwa i poszanowania środowiska naturalnego. Rodzinnemu podróżowaniu sprzyja bagażnik o pojemności 790 litrów.

Ekologia i ekonomia
W fazie wprowadzenia na rynek w Fiacie Doblo proponowane są 4 jednostki napędowe: jedna benzynowa o mocy 95 KM oraz trzy silniki diesla - Multijet o mocy 90, 105 i 135 KM, do których dołączą później silniki: Natural Power z podwójnym zasilaniem (benzyna i metan) i kolejny silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów Dualogic.

Wszystkie silniki mają doskonałe osiągi, wyróżniają się przyjemnością prowadzenia samochodu, cichą pracą, niskimi kosztami operacyjnymi (zużycie paliwa i koszty utrzymania), nie zapominając o niezawodności i poszanowaniu środowiska naturalnego.

Gama ta jest dostępna z wersjami Euro 4 i Euro 5, a w wyposażeniu seryjnym oferowane jest urządzenie Start&Stop, zarządzające czasowym wyłączeniem silnika w przypadku postoju, gwarantując tym samy redukcję zużycia paliwa i emisji spalin.

Bezpieczeństwo
Aby zapewnić optymalne zachowanie dynamiczne, komfort i bezpieczeństwo aktywne w każdych warunkach drogowych i z każdym ładunkiem, pojazd został wyposażony w innowacyjne rozwiązania mechaniczne np. tylne zawieszenie typu bi-link, oferowane w różnych konfiguracjach w zależności od zadań. Doblo doskonale i w przewidywalny sposób trzyma się drogi, zostało wyposażone w najbardziej zaawansowane urządzenia elektroniczne dla kontroli stabilności, takie jak: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD, system ESP uzupełniony o system Hill-holder, który asystuje kierowcy podczas ruszania na wzniesieniu i jest w wyposażeniu seryjnym. Osiąga on również najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, dzięki nadwoziu o zaplanowanych strefach zgniotu oraz poduszkom powietrznym: przednim i innowacyjnym przednio-bocznym, pełniącym funkcje ochronną zarówno dla głowy jak i klatki piersiowej. Ma również: automatyczną klimatyzację z nawiewami na tylne rzędy siedzeń, tempomat i czujniki parkowania, zintegrowany z Blue&Me system głośnomówiący oraz nawigację Blue&Me TomTom.

Doblo Cargo
Razem z Fiatem Doblo na rynku pojawił się również Doblo Cargo, który stał się liderem w kategorii małych samochodów dostawczych. W stosunku do poprzedniego modelu posiada przestronniejszy przedział ładunkowy. Nowe Doblo Cargo zostało wyposażone też w boczne drzwi przesuwne oraz tylne drzwi o większych rozmiarach, co ułatwia operację załadunku i rozładunku. Dzięki swoim podstawowym zaletom (długość przestrzeni ładunkowej aż do 2,2 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,2 metrów sześciennych, nośność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l/100 km i zasięg 1.250 km przy silniku 1.3 Multijet), nowy pojazd zapewnia zasadnicze korzyści, jeśli chodzi o optymalizację i redukcję kosztów utrzymania. Gama zawiera 7 różnych typów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z wysokim dachem, 5-miejscowe combi z krótkim i długim rozstawem osi; szczególnie interesujące są wersje platformy do zabudowy z krótkim i długim rozstawem osi, które istotnie ułatwiają i obniżają koszty zabudowy pojazdu dla poszczególnych grup zawodowych (chłodnie, skrzynie stałe oraz z plandeką itd.).

Premiera handlowa nowych modeli w Polsce będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2010 roku.

Źródło: Fiat Auto Poland

Ostatnie artykuły