Filmy

Koncepcyjny Lexus LF-Gh

Lexus LF-Gh - auto koncepcyjne z napędem hybrydowym miało swój światowy debiut podczas wystawy motoryzacyjnej New York International Auto Show 2011. LF-Gh prezentuje oryginalne koncepcje i rozwiązania, które mogą zostać wdrożone w przyszłych pojazdach Lexusa.

To auto koncepcyjne, mające na nowo zdefiniować pojęcie sportowego sedana klasy Premium, będzie prezentowane na stanowisku Lexusa do 1 maja. Pracując z czystą kartką papieru projektanci z Działu Projektowego Lexusa dążyli do perfekcyjnego połączenia w wyścigowym sedanie klasy Premium takich elementów jak: stylistyka, osiągi, ekonomiczność i przyjazność dla środowiska, jednocześnie kładąc nacisk na nowatorskie rozwiązania techniczne. Zespół sprawdzał, jak będzie prezentował się przyszły wyścigowy sedan podczas jazdy na trasie oraz na postoju, a także szukał takiego podejścia w projektowaniu, które mogłoby zapewnić uzyskanie nadzwyczajnego połączenia pożądanych cech pojazdu. Powstał projekt łączący w sobie: twardość i miękkość, elementy energetyzujące i łagodzące.

Czerpiąc z wyścigowej tradycji
Model LF-Gh, opracowany przez firmę Lexus, jest o krok dalszym rozwinięciem koncepcji wyścigowego sedana. LF-Gh został zaprojektowany jako auto koncepcyjne o wysokich osiągach, dostarczające niezapomnianych wrażeń z jazdy i umożliwiające wygodne przewożenie wielu pasażerów z dużymi prędkościami na długich trasach. Łączy w sobie okazałą prezencję i budzący emocję urok z cechami funkcjonalnymi, zapewniając zwiększony komfort pasażerom oraz realną możliwość transportu osobistego bagażu, niezbędnego w długiej podróży. Mimo, iż auto zapewnia spokojną wygodę pasażerom, jest zaprojektowane tak, aby inspirować i uwodzić kierowcę, nie pozwalając mu odczuć czasu spędzonego za kierownicą.

Śmiała, szeroka sylwetka auta odpowiada mającej budzić respekt dynamicznej doskonałości na drodze. Ma ono proporcje zwrotnego sedana odznaczającego się znakomitą dynamiką reakcji, zbudowanego w oparciu o zaawansowaną technicznie płytę podłogową w układzie tylnonapędowym. Charakterystyczna, długa powierzchnia przeszklona nie stanowi kompromisu jeśli chodzi o korzyści funkcjonalne, takie jak obszerne wnętrze dla czterech pasażerów, duża przestrzeń bagażowa i doskonała widoczność do przodu.

Oświetlenie diodowe typu LED sygnalizuje zastosowanie w szerokim zakresie nowych materiałów oraz układów elektronicznych i dynamicznych, dzięki którym ten koncepcyjny pojazd jest najnowocześniejszym autem pod względem osiągów, komfortu prowadzenia i bezpieczeństwa. Stylistyka koncepcyjnego LF-Gh wpisuje się w definicję autentycznego wyścigowego sedana marki Lexus.

Radykalny i śmiały, a jednocześnie lekki i zwrotny
Najnowsze auto koncepcyjne Lexusa odznacza się dynamicznymi proporcjami, które nadają mu nowoczesny i agresywny wygląd. Podstawowa architektura LF-Gh sprawia, że jest on pojazdem z duszą - emanującym energią i elegancją oraz niezwykłą pewnością siebie.

Z przodu auta, elementem stylistycznym decydującym o stanowczym wyglądzie pojazdu jest odważnie zaprojektowana krata wlotu powietrza o kształcie wrzeciona, która wyraża rezolutne spojrzenie Lexusa, umożliwia chłodzenie silnika i wspomaga chłodzenie hamulców oraz jest istotnym elementem wpływającym na doskonałą aerodynamikę samochodu. Każda linia w nadwoziu modelu LF-Gh łączy w sobie formę i funkcję, np. powietrze wpływa przez przednie wloty sąsiadujące z unikalnymi pionowymi, diodowymi lampami przeciwmgielnymi typu LED, a wydostaje się przez podobne, wąskie szczeliny wylotowe, stanowiące przedłużenie krzywizny lamp tylnych i tylnych błotników. W pojeździe koncepcyjnym, w celu poprawy jego elegancji i aerodynamiki zminimalizowano również tradycyjne lusterka boczne i klamki drzwiowe.

Wrzecionowata krata wlotu będąca elementem stylistycznym o dużej sile oddziaływania, który decyduje o dominującym wyglądzie LF-Gh, ma również istotne znaczenie jeśli chodzi o kontrolę przepływu powietrza i poprawę stabilności jazdy. Jako element kluczowy łączy ona oryginalną elegancję z techniczną funkcjonalnością bez uszczerbku dla obu tych cech i w zamierzeniu będą ją dziedziczyć przyszłe modele Lexusa.

Solidną i atletyczną z wyglądu bryłę auta uzyskano poprzez kontrast zwężającego się nadwozia o długiej kabinie i poszerzających pojazd przednich i tylnych nadkoli. Formę dolnej części nadwozia kształtuje krótki zwis przedni, przecięty w środkowej części próg oraz lekko i swobodnie wyglądający tylny profil auta. Przednie błotniki o dynamicznym kształcie stwarzają wrażenie ruchu; opadając do ziemi akcentują nisko położony, przysadzisty środek ciężkości. Podwyższona maska sugeruje oczekujący w gotowości potencjał mocy. Tylna przestrzeń bagażowa zamykana jest solidną, wypukłą pokrywą, wzdłuż której powietrze spływa łagodnie, kierując się ku tylnemu zderzakowi. Patrząc na głęboko rzeźbione, dynamiczne, podwójne ramiona 20-calowych tarcz kół , instynktownie można się spodziewać jeszcze większej przyjemności z jazdy.

Projektanci Lexusa wykorzystali zwiększoną szerokość auta opracowując wyraziste, zachodzące na błotniki lampy tylne z diodami typu LED. Prezencji dodają autu charakterystyczne lampy tylne z fantazyjnymi w formie odbłyśnikami i osłonami w kolorze czerwonym. Przemyślane zastosowanie smukłych chromowanych elementów obejmujących zintegrowane ze zderzakiem końcówki rury wydechowej nadaje subtelny rys luksusu. Unikalne reflektory diodowe LED oraz niezależne lampy diodowe LED w kształcie litery L przeznaczone do jazdy dziennej gwarantują, że żaden pojazd na drodze nie będzie miał takiej twarzy jak Lexus.

Wytworne wnętrze
Przez barwione, przyciemnione szyby można dostrzec elementy zupełnie nowego wnętrza przyszłego Lexusa. Kabina LF-Gh jest rezultatem szczegółowego, powtórnego przeanalizowania każdego detalu, przy założeniu celu, jakim było stworzenie wnętrza maksymalnie zorientowanego na kierowcę. Strefa kierowcy obejmuje doskonale czytelną deskę rozdzielczą i obsługiwaną w sposób intuicyjny konsolę. Całkowicie nowy, analogowy zegar z trójwymiarowym frontem, bardziej współczesny i ekskluzywny, lepiej odpowiada prestiżowi marki; będąc centralnym punktem wnętrza reprezentuje nowy aspekt filozofii projektowania Lexusa. Zastosowanie naturalnych, wysokiej jakości materiałów i wielu starannie wykończonych detali pomogło stworzyć przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, która w pełni odzwierciedla ideę prawdziwego, wyścigowego sedana. Powstało wnętrze, zaprojektowane w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów świadomych, czym jest jakość i dbających o szczegóły.

Napęd hybrydowy
Emblematy Lexus Hybrid Drive o niebieskich diodach LED, umieszczone z przodu na kracie wlotu powietrza oraz na pokrywie bagażnika sygnalizują gotowość do oszczędnej, a zarazem dynamicznej jazdy. Tylna, elegancko wykończona listwa ozdobna łączy wymodelowane końcówki rur wydechowych, maksymalnie ukrywając obecność układu wydechowego, co sugeruje znaczne ograniczenie strumienia spalin. Ogólnie rzecz biorąc wszystkie zabiegi podkreślają fakt, że to koncepcyjne auto z napędem hybrydowym zaprojektowano tak, aby sprostało niezwykle restrykcyjnym normom emisji zanieczyszczeń przewidywanym w przyszłości. Projekt LF-Gh wspiera takie konstruowanie, które redefiniuje obecnie istniejące pojęcia mocy, oszczędności, bezpieczeństwa i oddziaływania na środowisko.

- Chociaż jest to jedynie auto koncepcyjne, mamy nadzieję, że LF-Gh spotka się z szerokim oddźwiękiem wśród naszych klientów na całym świecie i jasno przekaże im naszą intencję dalszego przekształcania oblicza luksusu w modelach marki Lexus w nadchodzących latach - powiedział dyrektor generalny oddziału Lexus, Mark Templin.

materiały: Lexus






Ostatnie artykuły